• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Embraer vurderer en 100-150 seters jet

Someone

Moderator
Medlem
Embraer vurderer å lansere en ny og større jet for både å konkurere med kommende C-series fra Bombardier og de minste modellene fra Boeing og Airbus

http://www.flightglobal.com/article...talks-as-it-studies-clean-sheet-airliner.html

In what is perhaps the Brazilian airframer's strongest indication yet that it may bring to market a clean-sheet competitor to Bombardier's P&W geared turbofan-powered CSeries, Embraer executive vice president airline market Mauro Kern says that Embraer is studying "some possible work with a little bigger [aircraft] than the current 195, not only in terms of using the current platform, but also in terms of actually a new design".
.........
Industry sources say that Delta Air Lines is interested in studying a 130- to 140-seat airliner that could offer equivalent per seat operating economics to its larger mainline narrowbodies, and has spoken to Embraer about the possibilities. A separate source says Embraer and Delta held talks as early as last year.
 
Back
Top