Prøver igjen om ett minutt
Er ledig i Biz fra Osl via CPH til NRT den 12 Januar på Sas sine sider.
Så det nå, det skjedde nå i ettermiddag etter kl 16. Har krangla med kundeservice i tre forskjellige ledd om at det måtte være en feil i systemet dems, men de sto på sitt at alle bonusbilletter var borte. Fant ikke en eneste ledig fra Januar-August 2018 og sa at noe måtte være galt.
Så plutselig nå kom det opp 4 ledige i biz. Har fått booket, random retur og får ta endringen med CT-folka etterhvert.
Men takk for hjelpen!
Jeg svarer meg selv på denne:Jeg bestilte en CT til San Fransisco i business på sas.no tidligere i uken med avreise neste år, men er ikke fornøyd med returen. Vil det da gå greit å forandre returen uten ekstra avgifter eller endringsgebyr på sas.no så fremt jeg finner en annen routing med sas, kanskje fra LAX ? Flighten til SFO er helt perfekt fra CPH, så vil ikke endre på den.
Hvis jeg ikke finner noe på sas.no kan jeg da ringe CT-telefonen og be dem finne en annen retur, kanskje da med 150 kr i endringsgebyr ?
..eeh.. er det bare jeg som ikke har fått med meg at Tallinn (etter dialekten å dømme) har begynt å booke enkeltreiser for 60% av t/r, at double open jaw tillates (A-B og C-D), og at reisen ikke lenger må begynne i Skandinavia--?? Eller var det bare en svært ny eller snill jente jeg snakket med? Sitter uansett med GRU-ZRH-CPH med LX i Biz, 42 000 poeng.
Det stemmer de reglene ja, er endel poster på andre forum som bekrefter dette. I tillegg har jeg booket Open-Jaw selv nettopp.
Nytt er også at det ikke er noe endringsgebyr for EBD.
Det som vi LH F-addicts kunne håpe på var jo at de også ville gi muligheten til å oppgradere retur fra I til O etter at billett er utstedt. Vi vet jo at de kan om de vil.... Men det er klart, det å booke enkeltturer mot et poeng-tillegg på 24% blir jo en mellomting.
Det stemmer de reglene ja, er endel poster på andre forum som bekrefter dette. I tillegg har jeg booket Open-Jaw selv nettopp.
Nytt er også at det ikke er noe endringsgebyr for EBD.
De forandrer vel neppe vanlige EB-regler for å tilpasse amex-reiserMen klart, hadde jo vært greit.