AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Prøver igjen om ett minutt

Kan også prøve det svenske nummeret. Ble ikke helt billig for min del etter 1,5 time på tråden. Men jeg kom iallfall igjennom. +46 18-480 91 67

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ble betjent av svensktalende i Östersund i dag etter cirka 15 min i kø på norsk nummer. Ringte ved åpning 0900 presis.

Har vært håpløst å komme gjennom på telefon de siste dagene.

Bestilte CT tur for meg selv på fredag etter lang venting. Ordnet info`n til en kompis og skulle booke samme reise for han, ringte vel kl 1620, fant ut kl 1710 at det var vel bare å legge på, da de stenger kl 17.

Prøvde flere ganger på mandagen, så mye teknisk feil at jeg aldri kom igjennom.

Kom gjennom i dag etter flere forsøk, ba om callback, ble oppringt, men det tok 40 minutter før noen svarte! Og fra i går til i dag har tydeligvis samtlige award tickets med SAS OSL-NRT for Jan-August 2018 forsvunnet. I går var det mange tilgjengelige.. håpløst! KVS-tool viser tilgjengelighet..

Noen som kan foreslå en reiseruter for 2 i biz 12. januar fra OSL-NRT?

Er ledig i Biz fra Osl via CPH til NRT den 12 Januar på Sas sine sider.

Er ledig i Biz fra Osl via CPH til NRT den 12 Januar på Sas sine sider.

Så det nå, det skjedde nå i ettermiddag etter kl 16. Har krangla med kundeservice i tre forskjellige ledd om at det måtte være en feil i systemet dems, men de sto på sitt at alle bonusbilletter var borte. Fant ikke en eneste ledig fra Januar-August 2018 og sa at noe måtte være galt.

Så plutselig nå kom det opp 4 ledige i biz. Har fått booket, random retur og får ta endringen med CT-folka etterhvert.

Men takk for hjelpen!

Så det nå, det skjedde nå i ettermiddag etter kl 16. Har krangla med kundeservice i tre forskjellige ledd om at det måtte være en feil i systemet dems, men de sto på sitt at alle bonusbilletter var borte. Fant ikke en eneste ledig fra Januar-August 2018 og sa at noe måtte være galt.

Så plutselig nå kom det opp 4 ledige i biz. Har fått booket, random retur og får ta endringen med CT-folka etterhvert.

Men takk for hjelpen!

Eg har leitet etter biz billetter til LAX i Jan/feb i hele høst, uten å finne noe, men på Søndagen var det ledig i Biz nesten hele januar. Så de må ha sluppet ut ledige poeng billetter no de siste dagen

Nettopp heimkommen fra adhoc-tur med bedre halvdel til USA i LH F. Sånn ca. midt i USA. Vestkysten var ikke farbar med award i annet enn eco. Uaktuelt.
Fikk en meget bra tur med Lufthansas utmerkede service. Vel verdt å stå i telefonkø for. Så det nytter. :)

Fikk booket en 9-dagers til LAX i april/mai, par dager lenger en planlagt, men begrenset med utvalg når man bare får premiumkort fra amex..

Jeg bestilte en CT til San Fransisco i business på sas.no tidligere i uken med avreise neste år, men er ikke fornøyd med returen. Vil det da gå greit å forandre returen uten ekstra avgifter eller endringsgebyr på sas.no så fremt jeg finner en annen routing med sas, kanskje fra LAX ? Flighten til SFO er helt perfekt fra CPH, så vil ikke endre på den.

Hvis jeg ikke finner noe på sas.no kan jeg da ringe CT-telefonen og be dem finne en annen retur, kanskje da med 150 kr i endringsgebyr ?

Jeg bestilte en CT til San Fransisco i business på sas.no tidligere i uken med avreise neste år, men er ikke fornøyd med returen. Vil det da gå greit å forandre returen uten ekstra avgifter eller endringsgebyr på sas.no så fremt jeg finner en annen routing med sas, kanskje fra LAX ? Flighten til SFO er helt perfekt fra CPH, så vil ikke endre på den.

Hvis jeg ikke finner noe på sas.no kan jeg da ringe CT-telefonen og be dem finne en annen retur, kanskje da med 150 kr i endringsgebyr ?
Jeg svarer meg selv på denne:
Det gikk ikke an å endre returen på sas.no når endringen bestod i en annen avreiseflyplass i USA - jeg fikk ikke det til i hvert fall. Men SAS kundeservice pr tlf fikset endringen slik at jeg nå får returen fra LAX i stedet etter en drøy i uke i California. Jeg ringte ikke CT-telefonen. Tror det blir en bra tur med SAS business hele veien.

..eeh.. er det bare jeg som ikke har fått med meg at Tallinn (etter dialekten å dømme) har begynt å booke enkeltreiser for 60% av t/r, at double open jaw tillates (A-B og C-D), og at reisen ikke lenger må begynne i Skandinavia--?? Eller var det bare en svært ny eller snill jente jeg snakket med? Sitter uansett med GRU-ZRH-CPH med LX i Biz, 42 000 poeng.

..eeh.. er det bare jeg som ikke har fått med meg at Tallinn (etter dialekten å dømme) har begynt å booke enkeltreiser for 60% av t/r, at double open jaw tillates (A-B og C-D), og at reisen ikke lenger må begynne i Skandinavia--?? Eller var det bare en svært ny eller snill jente jeg snakket med? Sitter uansett med GRU-ZRH-CPH med LX i Biz, 42 000 poeng.

Det stemmer de reglene ja, er endel poster på andre forum som bekrefter dette. I tillegg har jeg booket Open-Jaw selv nettopp.

Nytt er også at det ikke er noe endringsgebyr for EBD.

Det stemmer de reglene ja, er endel poster på andre forum som bekrefter dette. I tillegg har jeg booket Open-Jaw selv nettopp.

Det som vi LH F-addicts kunne håpe på var jo at de også ville gi muligheten til å oppgradere retur fra I til O etter at billett er utstedt. Vi vet jo at de kan om de vil.... Men det er klart, det å booke enkeltturer mot et poeng-tillegg på 24% blir jo en mellomting.

Last edited:

Det som vi LH F-addicts kunne håpe på var jo at de også ville gi muligheten til å oppgradere retur fra I til O etter at billett er utstedt. Vi vet jo at de kan om de vil.... Men det er klart, det å booke enkeltturer mot et poeng-tillegg på 24% blir jo en mellomting.

De forandrer vel neppe vanlige EB-regler for å tilpasse amex-reiser :) Men klart, hadde jo vært greit.

Er vel litt mer en 24 % siden du bare får brukt CT på én av enkeltturene.

CT t/r Asia 190k 2 pers
vs
CT én vei Asia to pers 119K
Eb-reise én vei Asia - Europa 119Kx2=238 (Ev halvparten om du har én CT til..)
Totalt 357K

Til gjengjeld kan du ha opptil 8 legs på hver enkeltreise, og forandre som du vil når LH F åpner opp.

Jeg fikk beskjed om at open jaw var greit innen samme land, f.eks. inn til JNB og ut fra CPT, men ikke inn til et land og hjem fra et annet (f.eks. inn til JNB og hjem fra DAR). Stemmer dette?

De forandrer vel neppe vanlige EB-regler for å tilpasse amex-reiser :) Men klart, hadde jo vært greit.

På den annen side er vel CT et nokså spesialtilpasset regime utenom vanlige EB-reiser allerede. :)

Kjapt spørsmål som ofte blir besvart, men jeg trenger dette med teskjeer:

Fattern bikket 100.000 kroner i november, Amex fakturaen blir utstedt 5 desember og forfall 20 desember. Når kan han ringe våre venner i Litauen?

På forhånd takk!

AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Jeg spurte Amex om dette en gang, og jeg mener de sa at det gikk enda en fakturaperiode før CT voucheren ble utstedt da de måtte ta hensyn til eventuelle refunderinger til kortet som ville føre til at det omsatte beløpet kom under 100.000 kroner igjen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Status
Not open for further replies.
Back