AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Erfaringsmessig er det ganske god tilgjengelighet med Thai, de har ganske mange F-destinasjoner til Europa. I farten kommer jeg på Frankfurt, München, Paris, London. Noen flyes av A380 og andre av B744. Så vil tippe at det vil bære greit å finne en tur til Phuket i løpet av den aktuelle perioden. F-fascilitetene på BKK er veldig bra. Selv har jeg brukt United og ANA sine nettsider for å finne flighter. Lykke til!

Takk for svar. Jeg har brukt united sine sider, men aldri ANA sine. Er det samme måten å søke på, eller er dette noe man må betale for hos ANA?

Hei alle!

Vet dere om dette er en gyldig Routing? Jeg mener det har vært en oppmykning av reglene med skifte i 3. sone, men ikke sikker..

OSL-FRA-ICN-HAN
HAN-BKK-HND-FRA-OSL

Da har jeg fått skrapet sammen 190000 poeng og har en CT tilgjengelig så da får jeg forhåpentlig vis endelig oppfylt min drøm om å få fly i den helligste klasse:-)
.........

Erfaringsmessig er det ganske god tilgjengelighet med Thai, de har ganske mange F-destinasjoner til Europa. I farten kommer jeg på Frankfurt, München, Paris, London. Noen flyes av A380 og andre av B744. Så vil tippe at det vil bære greit å finne en tur til Phuket i løpet av den aktuelle perioden. F-fascilitetene på BKK er veldig bra. Selv har jeg brukt United og ANA sine nettsider for å finne flighter. Lykke til!

Skal kommentere litt om THAI:
Eg kan bekrefte at TG i First er veldig bra! Vi fløy TG A380 og B747 i First, og det var veldig bra opplevelse. Kan nevne og at eg ville valgt A380 foran B747 pga at kabinen oppleves nyare. Legg merke til at enkelte av TG's B747 har 10 seter i First, og ikkje 9. Den med 10 seter har gammel konfig, og du ønsker heller å reise med ny konfig, den som har 9 seter. Ifbm våre flighter, sjekka eg litt kva som blei brukt, og det kunne virke som det var litt av begge deler, så viss du vil vera garantert det "nye" produktet -velg A380 dersom du velger Thai. Btw: Eg sov 7,5 timer av ca 12 på vei til LHR.
Business class i Thai B747, var greit, men det var "skli-seter", så First er nok å foretrekke.

Eg støtter også utsagnet om at Thai har forholdsvis grei tilgjengelighet på First.

Vedr. Lufthansa, så trur eg også at det er noko som virkelig er verdt å prøve. Det står på mi TODO-liste også, men slik eg har forstått det, er tilgjengeligheten langt mindre enn Thai, og det kan bli litt sjanse-spel kanskje å prøve å skaffe LH First? -Ver i såfall tomodig ;) Evt. book business, og sats på at dei frigjer First-seter... dog riski.

Vi har hatt to turer med Thai F i år og vi satt igjen med et veldig delt inntrykk. Ny konfigurasjon 747 er helt herlig og servicen utrolig - en nydelig klassisk luksusfølelse av det hele. Maten derimot var ikke vond, men ekkel. Det ble vel en 15 forskjellige "retter" totalt og alt var virkelig guffent (reisemakker brakk seg) Jeg er ikke særlig begeistret for skildringer som kritiserer 1 klasse med detaljer om årganger osv. men smaken av flymat som prøver å være eksklusiv fungerte meget dårlig. Maten på TG economy er langt bedre da en thaigryte er ikke vrient å gjenskape på 38000 fot.

Maten på LH er bedre og der kan du i alle fall bestille burger :colgate:

IMG_9275.jpg

Takk for svar. Jeg har brukt united sine sider, men aldri ANA sine. Er det samme måten å søke på, eller er dette noe man må betale for hos ANA?

Du må ha en profil hos ANA, og være innlogget når du søker. Mulig at du også må ha registrert en flight for å få det til å funke. Men like greit å bruke United.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hei alle!

Vet dere om dette er en gyldig Routing? Jeg mener det har vært en oppmykning av reglene med skifte i 3. sone, men ikke sikker..

OSL-FRA-ICN-HAN
HAN-BKK-HND-FRA-OSL

Jeg har fått gjennom en tur i oktober med routing:

OSL-FRA-ICN-NRT
HND-KIX-BKK-MUC-ARN-OSL

Ikke en lyd om at dette ikke gikk :D

Jeg har en faktura på noen tusen kroner. Kan dette betales med AmEx? Finnes det noen andre smarte måter for poengopptjening på faktura?

Vi har hatt to turer med Thai F i år og vi satt igjen med et veldig delt inntrykk. Ny konfigurasjon 747 er helt herlig og servicen utrolig - en nydelig klassisk luksusfølelse av det hele. Maten derimot var ikke vond, men ekkel. Det ble vel en 15 forskjellige "retter" totalt og alt var virkelig guffent (reisemakker brakk seg) Jeg er ikke særlig begeistret for skildringer som kritiserer 1 klasse med detaljer om årganger osv. men smaken av flymat som prøver å være eksklusiv fungerte meget dårlig. Maten på TG economy er langt bedre da en thaigryte er ikke vrient å gjenskape på 38000 fot.

Jeg forhåndsbestiller alltid mat med TG F, det funker veldig bra. Hummeren er ok, og Grønn karri som vanlig god. I tillegg får velge litt annen mat i tillegg, alt etter hva de har lastet. Har hatt 16 turer i TG F nå, og det er varierende både med service og mat.

Noen som vet om man må ringe SAS for å booke CT billett på rene SAS flighter nå?

Før kunne man det i selve bookingprosessen, så lenge det altså var ren SAS flight.

Jeg forhåndsbestiller alltid mat med TG F, det funker veldig bra. Hummeren er ok, og Grønn karri som vanlig god. I tillegg får velge litt annen mat i tillegg, alt etter hva de har lastet. Har hatt 16 turer i TG F nå, og det er varierende både med service og mat.

Den forhåndsbestilte hummeren var faktisk noe av det værste. Men cluet er jo selvfølgelig å bestille "asiatisk" mat.

IMG_8757.jpg

Den forhåndsbestilte hummeren var faktisk noe av det værste. Men cluet er jo selvfølgelig å bestille "asiatisk" mat.

Jeg bestiller bare asiatisk pga matallergi, men min far har hatt hummeren to ganger og sagt den var bra. Han er fra en fiskerfamilie så har ok referansegrunnlag. Når det er sagt skriver mange på FlyerTalk at den hummeren kan være ok eller helt krise. Du har tydeligvis fått sistnevnte.

Kan jeg spørre, var dette på HND-BKK? De gangene jeg har flydd TG F den strekningen er de helt elendig på både service og mat.

Litt borderline, men hvorfor ikke:

Vi har nøyaktig 60 minutter fra DXB flyet lander til OSL flyet går (på morgenen).

Er det da greit å gå av DXB maskinen rett til FCT for å få denne bilturen til OSL maskinen? (Synes igjen denne tarmac-Uberen er skikkelig kult)

Det tar vel like langt tid alt sammen og de blir vel ikke hissige på FCT hvis du kommer tuslende inn 30 minutter før flyet går?

SC

Jeg bestiller bare asiatisk pga matallergi, men min far har hatt hummeren to ganger og sagt den var bra. Han er fra en fiskerfamilie så har ok referansegrunnlag. Når det er sagt skriver mange på FlyerTalk at den hummeren kan være ok eller helt krise. Du har tydeligvis fått sistnevnte.

Kan jeg spørre, var dette på HND-BKK? De gangene jeg har flydd TG F den strekningen er de helt elendig på både service og mat.

Heisann - det var MUC-BKK. Vi er glade i sjømat men setter listen lavt for flymat og dette var ille. Mange av rettene hadde også kalde scampi som var virkelig merkelige.

Jeg tror god kokkekunst og fly er vrient å blande og de burde jo keep it simple. Noe av den beste flymaten jeg får er fisk på Bangkok Airways monkey class :-)

Jeg kan godt legge opp flere av TG matbildene hvis noen bryr seg (og klarer å vri hodet da alle mine bilder havner feil vei :D)

AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Heisann - det var MUC-BKK. Vi er glade i sjømat men setter listen lavt for flymat og dette var ille. Mange av rettene hadde også kalde scampi som var virkelig merkelige.

Jeg tror god kokkekunst og fly er vrient å blande og de burde jo keep it simple. Noe av den beste flymaten jeg får er fisk på Bangkok Airways monkey class :-)

Jeg kan godt legge opp flere av TG matbildene hvis noen bryr seg (og klarer å vri hodet da alle mine bilder havner feil vei :D)

Har også noen TG-flighter i F, og er enig i at maten kan være litt varierende. Har alltid bestilt hummer ut fra Europa og synes den har vært veldig bra. Husker den som langt mer tiltalende enn bildet ditt, den så ikke bra ut... Liker også kaviar & vodka. På tur fra BKK pleier jeg å velge thai/asiatisk mat. Sist fikk vi til og med en helt OK Som Tam som bonusrett. Litt hit & miss altså. Og forøvrig synes jeg at det her OK med den "gamle" klassiske F i 747 også, så ingen katastrofe om man skulle ende opp i en slik.

Denne krabaten var helt grei:

33faf530d5e3fcb1b56d774f4e7b62ef.jpg

Edit: Fant bilde

Last edited:

Noen som vet om man må ringe SAS for å booke CT billett på rene SAS flighter nå?

Før kunne man det i selve bookingprosessen, så lenge det altså var ren SAS flight.
Jeg fikk det til på nye sas.no for noen uker siden :musikk

Den var ny.. Complimenter sjåfør pickup fra Lufthansa First. Kommer oppi skogen her og henter oss FOC i morgen 0700. Da blir det fire limoer på oss i morgen da. To på FRA og Jumeirah henter oss med ny 7 serie. Tviler på at femåringen får varige men.

Tror jeg skal lage en av disse hipster live rapportene (men med alle bilder sidelengs)

Den var ny.. Complimenter sjåfør pickup fra Lufthansa First. Kommer oppi skogen her og henter oss FOC i morgen 0700. Da blir det fire limoer på oss i morgen da. To på FRA og Jumeirah henter oss med ny 7 serie. Tviler på at femåringen får varige men.

Tror jeg skal lage en av disse hipster live rapportene (men med alle bilder sidelengs)

Er det på poengreise hvor du har en transitstopp?

Status
Not open for further replies.
Back