AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Jeg har billetter til HKG i C som er bestilt med gamle point-priser.
Hvis jeg nå sjekker tilgjengelighet, kan jeg ikke bestille C.
Hvis jeg avbestiller, blir det så igjen ledig tilgjengelighet, så jeg kan bestille til ny pris og spare 40 000 points?

Det er ikke gitt at setene kommer tilbake som available. Noen ganger gjør de det, andre ganger ikke.

Jeg har billetter til HKG i C som er bestilt med gamle point-priser.
Hvis jeg nå sjekker tilgjengelighet, kan jeg ikke bestille C.
Hvis jeg avbestiller, blir det så igjen ledig tilgjengelighet, så jeg kan bestille til ny pris og spare 40 000 points?

Eri samme situasjon (Tokyo i oktober), men tør rett og slett ikke ta sjansen på at C-billettene kommer tilbake ved avbestilling.

Eri samme situasjon (Tokyo i oktober), men tør rett og slett ikke ta sjansen på at C-billettene kommer tilbake ved avbestilling.

Hmm.

Dette hadde vært greit å finne ut av. Hadde ikke vært dårlig å spare 40k points.
Hadde også en eco inne som allerede er gjennomført, hvor vi kunne flydd plus til samme pris, eller spart 20k.

Jeg hadde en CT-booking (SAS) med samme utfordring. En kjapp telefon til Estland, så var reisen priset ut med nye satser. Sparte en pen poengslump på det. De måtte ikke avbestille reisen for å løse det.

Jeg hadde en CT-booking (SAS) med samme utfordring. En kjapp telefon til Estland, så var reisen priset ut med nye satser. Sparte en pen poengslump på det. De måtte ikke avbestille reisen for å løse det.

Oi, det var interessant. Skal jammen ringe i morgen! Tusen takk for tips!

Ringte selv inn nå da jeg har en CT-booking til Asia inne, men fikk til svar at det var slettes ikke mulig og at prisen forøvrig fortsatt var 140.000poeng. Noen tips ?
Hvilket nummer ringer dere ?

EDIT: Og der ble jeg oppringt igjen, de beklaget så mye. De ordnet med nye rater og beklaget at de hadde feilinformert.

Last edited:

Ringte selv inn nå da jeg har en CT-booking til Asia inne, men fikk til svar at det var slettes ikke mulig og at prisen forøvrig fortsatt var 140.000poeng. Noen tips ?
Hvilket nummer ringer dere ?

EDIT: Og der ble jeg oppringt igjen, de beklaget så mye. De ordnet det med nye rater og beklaget at de hadde feilinformert.

Oi, så fett å høre at det ordner seg... jeg må ringe i morgen :)

To spørsmål ang CT.
1. Dersom jeg lander på FRA-HND-NRT-SIN. Blir det regnet som to segment? Er det noen issues når en bytter flyplass i samme city som TYO er? (Er klar over at jeg må betale og fikse transport mellom flyplassene)
2. Det er totalt 8 segment som er mulig. Er det ok å ha 5 leg på tur og 3 leg på retur? Eller kan en ha maks 4 segment på enten tur eller retur?

Til opplysning har det nå blitt innført en fast avgift på 116 euro pr vei pr person på *A-bookinger fra 4/5.Mai og som erstatter fuel/tax. Dette har ikke tilbakevirkende kraft, men endrer du en eksisterende booking med å legge til et leg, som du f.eks senere trekker fra igjen får du tilbake avgifter, men må betale 150krx2 i ombookingsavgift.

Jeg ringte nettopp SAS/Amex og fikk repriset en *booking med Thai (med CT) til nye skatter uten å legge til/trekke fra leg, men måtte betale ombookingsavgift på 150 kr. Gikk greit så lenge det ikke var noen poeng som hadde utløpt. Beholdt samme PNR og setevalg. Sparte 4000 kr på to pers.

Er en 7 eller 14 dager før LH slipper F billetter igjen?

Begge deler er riktig, men kommer helt an på. Jeg hadde på award alert hos expertflyer på ganske mange flights når jeg nylig reiste CT

Det er normalt sett fra og med 14 dager før, men jeg har opplevd at de åpner opp 15 dager før også. I tillegg åpner de svært ofte opp flighter som f. eks. har 4/8 load noe nærmere avgang enn 14 dager. Har til og med opplevd å kunne booke to seter på en flight som viste F3 to dager før avreise, så følg med!

Jeg ringte nettopp SAS/Amex og fikk repriset en *booking med Thai (med CT) til nye skatter uten å legge til/trekke fra leg, men måtte betale ombookingsavgift på 150 kr. Gikk greit så lenge det ikke var noen poeng som hadde utløpt. Beholdt samme PNR og setevalg. Sparte 4000 kr på to pers.

Gjorde nettopp det samme med hyggelige Christine og sparte over 10K NOK. Første sa hun at det var imot reglene. Deretter spurte jeg på en hyggelig måte om hun ikke ville spare både henne og meg tiden det tar å legge til/trekke fra et segment og da gikk det brillefint.

Edit: Ble ikke så my spart, men halvparten.

Last edited:

Jeg måtte avbooke og booke på nytt. Forskjell på agentene gitt.

2. Det er totalt 8 segment som er mulig. Er det ok å ha 5 leg på tur og 3 leg på retur? Eller kan en ha maks 4 segment på enten tur eller retur?

Fikk du noe svar på dette? Jeg lurer nemlig også på dette..

Status
Not open for further replies.
Back