AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Fortsatt i ekstase her, men 116 Euro kan da ikke dekke f.eks alle skatter slik som "kakseskatten" på y+ c og f fra England?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Noen som vet om det er mulig å oppgradere for poeng til first på noen av flightene når man har en award billett på biz? I stedet for å booke hele reisen i first...

Hmmm...det har da jeg gjort før. Men måtte betale poeng for First for hele reisen.

Hmmm...det har da jeg gjort før. Men måtte betale poeng for First for hele reisen.

I såfall formulerer du deg uheldig. Har du en award-reise i business kan ikke denne oppgraderes på enkeltstrekk.

Men du kan selvsagt booke om hele reisen til First før du starter å reise, sev om enkelte strekk er i business. Men det er ikke slik spørsmålet ditt er formulert ;)

Last edited:

Nå var det ikke jeg som spurte...men jeg trodde han mente å forandre hele bookingen, med bare enkelte segmenter i First. Og det går jo..samtidig som man beholder de andre setene. Mulig jeg misforstod.

Tenker meg til Tokyo (med partner) siste helgen i November, når er det mest gunstig og bestille poengreise og hvor mange poeng (cirka) koster det?

Tenker meg til Tokyo (med partner) siste helgen i November, når er det mest gunstig og bestille poengreise og hvor mange poeng (cirka) koster det?

Kampanjer gjelder som regel ikke for CT, så det er samme poengpris uansett når du bestiller. Bare å lete etter ledige seter altså. Med SAS-flygninger er det 60k i Go, 80k i Plus eller 100k i Business.

Nå var det ikke jeg som spurte...men jeg trodde han mente å forandre hele bookingen, med bare enkelte segmenter i First. Og det går jo..samtidig som man beholder de andre setene. Mulig jeg misforstod.

Det var jeg som lurte på dette. :-)
Og for å oppklare så lurte jeg på om det var mulig å oppgradere kun enkelte leg på en CT billett, noe jeg fikk svar på at ikke var mulig.

Jeg vet det er mulig å oppgradere hele flighten før avreise, men det er så dumt å måtte betale 50.000 ekstra poeng når det kun er 1 flight som har mulighet for First.

Har noen oppdatert informasjon på om det er mulig å booke CT (og award forøvrig) i kombinasjoner med Widerøe? Altså WF/SK, WF/SK/*A, WF/*A. For å være litt spesifikk så er det KRS-CPH-wherever som er aktuelt.

Da fikk jeg booket denne i business:

CPH-IST-CGK / CGK-IST-OSL

Agenten måtte spørre om det faktisk var lov å booke med utreise fra annen by/land enn hjemreisen, og det var det. Det er kun på destinasjon de var veldig strenge.

For øvrig en skikkelig flink agent med kraftig Finsk aksent. Fikset seter på TK og all ting

Er det noen som har noen tips til bestilling av en lang reise med mange leg med ulike flyselskap? Det er jo slik at de ulike selskapene slipper award ticket på forskjellige tider. Er det mulig å bestille noen leg først, for så å legge til flere så fort de blir tilgjengelige?

Er det noen som har noen tips til bestilling av en lang reise med mange leg med ulike flyselskap? Det er jo slik at de ulike selskapene slipper award ticket på forskjellige tider. Er det mulig å bestille noen leg først, for så å legge til flere så fort de blir tilgjengelige?
Foreslår å lese igjennom denne tråden noen sider tilbake. Mange gode tips fra dyktige forumister.

Nok et CT newbie spørsmål fra min side .. :fly

Jeg leser stadige referanser til Tallinn både på dette forumet og andre forum - uten at jeg helt har klart å dekode hva fordelen med Tallinn er. Er det anbefalt å ringe dit istedet for det norske CT-nummeret? Er agentene i Tallinn flinkere til å finne ledige seter?

/ TRDmiler

Jeg leser stadige referanser til Tallinn både på dette forumet og andre forum - uten at jeg helt har klart å dekode hva fordelen med Tallinn er. Er det anbefalt å ringe dit istedet for det norske CT-nummeret? Er agentene i Tallinn flinkere til å finne ledige seter?

Du havner på kundesenteret i Tallinn når du ringer det norske CT-nummeret :)

Jeg skjønner ikke helt kommentaren om en fast mye lavere avgift på *A awards. Booket nettopp OSL - FRA - DBX - FRA - OSL med LH på CT. Fortsatt over NOK 3000 pr pers og langt fra 116 € som nevnt tidligere i denne tråden.

Har jeg eller agenten misforstått ? Noen som vet hva er korrekt? Booking ble gjort i dag 27 juni

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back