AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Som i OSL - IST - TPE med EVA, og retur fra TPE - HKG - ARN - OSL ?

Hva skjer i Taipei forresten? Ser mange som er booket dit i sommer. Mulig vi også må legge turen innom. :)

Dette kan fungere.
Jeg ville dog forsøkt å få til motsatt rute. IST-TPE går 13/14 tiden på dagen og lander kl 5 om morgen. Returen derimot går 00.30 og lander 8 tiden.
Samme med SAS. Utreise på ettermiddagen og fremme kl 7, retur kl 9 om morgen.. grøss..

Mye spennende å ta for deg i Taiwan vil jeg tro,dog droppet vi det pga en agent som ikke klarte å få en kjekk tur for meg.
Jeg ble sur og startet tankeprosessen på nytt. Endelig rute ble booket som to separate reiser + CT på en av dem.

OSL-TXL-IST-TPE-MNL-ROR/ROR-GUM--PNI/PNI-GUM-HKG-ARN-OSL
:)

OK, tenkte å "oppgradere" til Plus på en CT-booking jeg har inne, men da blir det for risky å avbetille og rebestille. Får prøve CT-telefonen i morgen.

OK, tenkte å "oppgradere" til Plus på en CT-booking jeg har inne, men da blir det for risky å avbetille og rebestille. Får prøve CT-telefonen i morgen.

Når det gjelder å skifte ut én flight i bookingen, pleier det å gå greit uten å kansellere. Spesielt om det er å oppgradere én klasse på samme flight. Men greit å si ifra på forhånd at de ikke skal kansellere de andre legsene før de begynner å forandre. Man må ikke stole for mye på agentene :D

Når det gjelder å skifte ut én flight i bookingen, pleier det å gå greit uten å kansellere. Spesielt om det er å oppgradere én klasse på samme flight. Men greit å si ifra på forhånd at de ikke skal kansellere de andre legsene før de begynner å forandre. Man må ikke stole for mye på agentene :D

Traff på en hyggelig agent på CT-telefonen, og null problem å oppgradere fra Go til Plus kun på outbound. Fikk imidlertid beskjed om at datasystemene (foreløpig) ikke støtter endring til Plus på longhaul award, og at poengbelastningen må gjøres manuelt opptil ca. en uke fram i tid, og at jeg måtte passe på å fortsatt ha nok poeng på belastningstidspunktet...

Prøvde å finne svar men fant ikke svar men finner ikke noe vettug. Skal sende kone og noen venniner på tur. Kan jeg bruke mine CT på dem uten at jeg reiser, eller forutsetter CT at kort eier deltar på reisen?

Ingen problem, så lenge poengene kommer fra din konto.

Var det jeg konkluderte med. Når jeg logget inn med Internet explorer hadde jeg mulighet å bruke CT selv om jeg booket billetter uten meg. I Chrome funket det ikke.

Jaja billetter booket! 80k poeng for 2 pax i plus tur retur SVG-New York må sies å være ok.

Jeg har hatt lyst til å skaffe meg Amex med dertilhørende CT, men etter å ha sett hvordan det funker i praksis er jeg litt mer skeptisk ;)

attachment.php

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    106.4 KB · Views: 1,342

Jeg har hatt lyst til å skaffe meg Amex med dertilhørende CT, men etter å ha sett hvordan det funker i praksis er jeg litt mer skeptisk ;)

attachment.php

Det så jo igrunnen ut til å være ganske behagelig! ( håper det ikke er noen randoms du har tatt bilde av for det er jo litt slemt).

Taipei; finner mange reiser med EVA Air, men har ikke sjekket awardtilgjengeligehet. Men, siden flygningen er 1 time og 40 minutter, vil det kanskje være like greit å booke separate billetter i Y, enn å måtte betale tilsvarende i fueltax?

Da åpnet det seg ledige bonusseter med EVA Air mellom HKG og TPE, sånn at vi fikk gjennomgående billett hele veien. Det ble riktig nok i økonomiklasse den ene veien (HKG-TPE), men det er fortsatt noen måneder igjen så det kan endre seg. Skatter og avgifter på ruten HKG-TPE-HKG ble på ca. 350 kroner per person, i tillegg til endringsgebyr på 150 kroner per person.

Noen som vet om Asiana kjører First Suites på sin A380 til BKK? Forsøker å finne noe awardseter her, men F dukker konsekvent ikke opp.

Hadde håpet å lure inn en Asiana F på min retur til OSL fra NRT. Noen som har innspill til hvordan denne kan pakketeres sammen med en Thai F a380 via Paris?

De flyr a380 fra LAX videre til HKG, men selger ikke first seter på denne flighten. Noen som vet hvorfor?

Sansynligvis fordi de ikke liker deg! :D

Tipper first setene kun slippes kort tid før avgang.. Det er vel slik flere andre selskap gjøre det.

Tar det virkelig *så* lang tid å få utstedt en "CT voucher" ?
Passerte omsetningskravet i januar, men har ennå ikke fått noe. :/

Tar det virkelig *så* lang tid å få utstedt en "CT voucher" ?
Passerte omsetningskravet i januar, men har ennå ikke fått noe. :/
Skal vel ikke ta så lang tid. Får du den heller ikke opp som "spesialtilbud" nede til høyre når du prøver å bestille EB-billetter på nett? Send en mail til amex.support@dnb.no hvis ikke. La det skinne tydelig igjennom at du er misfornøyd (uten å bli ufin) - hvis du er for snill så er min erfaring at det skjer lite eller ingenting.

Status
Not open for further replies.
Back