Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.
Ikke fått noe svar på dette
Ikke fått noe svar på dette
Fikk du noe svar på dette? Jeg lurer nemlig også på dette..
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Fikk du noe svar på dette? Jeg lurer nemlig også på dette..
To spørsmål ang CT.
1. Dersom jeg lander på FRA-HND-NRT-SIN. Blir det regnet som to segment? Er det noen issues når en bytter flyplass i samme city som TYO er? (Er klar over at jeg må betale og fikse transport mellom flyplassene)
2. Det er totalt 8 segment som er mulig. Er det ok å ha 5 leg på tur og 3 leg på retur? Eller kan en ha maks 4 segment på enten tur eller retur?
Et alternativ er LH direkte FRA-EZE. Problemet der er award seats med LH (14 dager før) og at vi ikke får mellomlanding og oppleve en ny by.
[...]
(Biz de lengste flightene er et krav).
Det er vel ikke noe problem å reservere Business lang tid i forveien på LH. Det er First som vanligvis har 14-dagers. Så prinsipielt er ikke LH510 i C noe problem.
Men dere kan jo ta LH? til GIG eller GRU og vurdere å kjøpe løs billett i til EZE. Det er jo en synd å ha under 24 timer i Rio...
TK flyr jo IST-GRU-EZE, men vet ikke om de booker GRU-EZE "laust".
Har nå funnet en liten melkerute for å oppleve mest mulig.
Jeg er litt usikker på om alle leg er mulig å gjennomføre pga 24 timers regel og at jeg er noen minutter over på noen.
Noen som har noen andre kommentarer til denne ruten? Ifht flyselskap, land osv.
Forslag til reiserute:
OSL-ZRH
Swiss LX1217 Airbus A319
16.12 19:35 - 16.12 22:00
Overnatting Zürich
ZRH-GRU (Sao Paulo)
Swiss LX92 Airbus A340
17.12 22:40 - 18.11 08:05
Overnatting Sao Paulo
GRU-LIM
Avianca 916 Airbus A321
19.12 06:55 - 19.12 09:04
Ettermiddag i Lima
LIM-EZE
Avianca 965 Airbus A330
19.12 22:09 - 20.12 04:28
16 dager i Argentina.
EZE-PTY
Copa 278 Boeing 737
5.1 11:33 - 5.1 16:45
Overnatting Panama
PTY-MIA
Copa 441 Boeing 737
6.1 12:21 - 6.1 15:20
Overnatting Miami
MIA-OSL
SK956 Airbus A330
7.1 15:45 - 8.1 06:50
Alternativet er å betale selv for Norge-Europa.
17 Alle bestillinger med Companion Ticket må utgå fra og vende tilbake til Skandinavia.
https://www.americanexpress.no/file...anion ticket/0115_CompanionTicket_vilkaar.pdf
Aha... Greit å vite! Men det er jo en del som går ut ifra København.![]()
Jeg tror du vil slite med å få gjennom de delene med stopover over 24 timer. De pleier å være rigide der.
Noen som har erfaring med når;
Avianca
Copa
Lufthansa
Swiss
slipper sine biz award seter?
Har nå funnet en liten melkerute for å oppleve mest mulig.
Jeg er litt usikker på om alle leg er mulig å gjennomføre pga 24 timers regel og at jeg er noen minutter over på noen.
Noen som har noen andre kommentarer til denne ruten? Ifht flyselskap, land osv.
Forslag til reiserute:
OSL-ZRH
Swiss LX1217 Airbus A319
16.12 19:35 - 16.12 22:00
Overnatting Zürich
ZRH-GRU (Sao Paulo)
Swiss LX92 Airbus A340
17.12 22:40 - 18.11 08:05
Overnatting Sao Paulo
GRU-LIM
Avianca 916 Airbus A321
19.12 06:55 - 19.12 09:04
Ettermiddag i Lima
LIM-EZE
Avianca 965 Airbus A330
19.12 22:09 - 20.12 04:28
16 dager i Argentina.
EZE-PTY
Copa 278 Boeing 737
5.1 11:33 - 5.1 16:45
Overnatting Panama
PTY-MIA
Copa 441 Boeing 737
6.1 12:21 - 6.1 15:20
Overnatting Miami
MIA-OSL
SK956 Airbus A330
7.1 15:45 - 8.1 06:50
Til opplysning har det nå blitt innført en fast avgift på 116 euro pr vei pr person på *A-bookinger fra 4/5.Mai og som erstatter fuel/tax.
Det ser ut som de ikke var veldig villige til å akseptere litt slingringsmonn mtp 24 t regelen. :-(
Gjelder dette alle typer bookinger eller bare IC?
Da ble fjorårets CT brukt på SAS til LA i biz. Får se om 8000 kr i sparte avgifter er verdt det kontra Lufthansa F, man kan jo spise og drikke ekstra godt i LA for den summen.
Til opplysning har det nå blitt innført en fast avgift på 116 euro pr vei pr person på *A-bookinger fra 4/5.Mai og som erstatter fuel/tax. Dette har ikke tilbakevirkende kraft, men endrer du en eksisterende booking med å legge til et leg, som du f.eks senere trekker fra igjen får du tilbake avgifter, men må betale 150krx2 i ombookingsavgift.
Det er SAS som har innført dette i følge Tallin, og da gis de rett de på forumet som mente at SAS skuflet disse avgiftene i egen kasse siden de ikke var reelle.
For min egen del så booket jeg om 27.April, noen dager fra å få tilbake 8000kr. Uansett, en stor forbedring, spesielt for dem som reiser helt til Australia. La oss håpe at ikke SAS trekker dette.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.