AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Jeg har prøvd å endre en bestilling til open jaw to ganger nå, og begge gangene fått beskjed om at open jaw ikke er tillatt. Sist gang forhørte agenten seg med supervisor som sa det samme. Open jaw skal angivelig kun være tillatt for SAS' egne flyvninger.

Vel, dette er feil :)
Sit med ein booking sjølv i hånda, utreise til CUZ og heimreise frå ADZ. To flyplassar og land langt frå kvarandre, men innanfor same region, som er stikkordet her.

Kan ikkje gje deg noko anna tips enn å prøva agent-rouletten igjen. Dette vart bestilt i Januar, no questions asked.

Kjørde fyst ein dummy-booking med ein agent for å sjekke taxes, og ein reell booking dagen etter med ny agent.

Jeg har prøvd å endre en bestilling til open jaw to ganger nå, og begge gangene fått beskjed om at open jaw ikke er tillatt. Sist gang forhørte agenten seg med supervisor som sa det samme. Open jaw skal angivelig kun være tillatt for SAS' egne flyvninger.
Open jaw er visstnok ikke mulig på CT fra i fjor.
Ettersom reglene ble endret nylig gjelder de CT for 2015 CT..

Open jaw er visstnok ikke mulig på CT fra i fjor.
Ettersom reglene ble endret nylig gjelder de CT for 2015 CT..

I beg to differ:
Disse reglene ble endret med gyldighet fra 2014 i forbindelse mde den generelt større omleggingen av T&C for CT, og skal da også gjelde for CT opptjent i 2014.

Min personlige mening: CT-kontoret prøver VIRKELIG på alle mulige måter å vri seg unna "merarbeidet" med disse bookingene, hva er motivasjonen?

Ok mulig jeg husker feil men mener dette ble poengtert her inne tidligere..

Ser normalt SAS samme tilgjengelighet som vises hos ANA?

Jeg har søkt opp en flight på ANA hvor det er minst 2 ledige seter (OZ flight), men da jeg ville endre en eksisterende booking til denne flighten i dag fikk jeg beskjed om at det ikke var ledig, siden alle "bonus-setene" SAS hadde fått var tatt allerede; og at det ikke var mulig å sjekke noe sted og kun SAS kunne se om det var ledig.

Dette virker ikke stemme med hva jeg trodde og mener å ha lest tidligere. Bør jeg bare ringe tilbake, eller er det noe hold i dette?

SAS har ingen fuel surcharge på sine bonusbilletter og det er derfor lønnsomt å booke med de. Er det noen oversikt over reglene for andre selskap og hvilke type gebyrer som tilkommer ved booking med eurobonuspoeng??

Jeg fikk svar fra amex.support som kanskje kan oppklare ting. De sier at open-jaw (utenom SAS) i utgangspunktet ikke er tillatt. Unntaksvis, hvis det ikke er ledige bonusseter på retur fra samme by man reiser til, kan man booke retur fra en annen by i samme region.

Jeg fikk svar fra amex.support som kanskje kan oppklare ting. De sier at open-jaw (utenom SAS) i utgangspunktet ikke er tillatt. Unntaksvis, hvis det ikke er ledige bonusseter på retur fra samme by man reiser til, kan man booke retur fra en annen by i samme region.

Da må de isåfall ha endret reglene den siste tiden. I mars fikk jeg Endret t/r til Open Jaw med Thai, til og med i ulike klasser på ene strekningen(Y-C-F).

Pussig at de skal være så lite konsekvent, kan vel ikke være såå vanskelig å sende ut et memo om Open-Jaw, eller ev skrive det inn i reglene hva som gjelder?

Hallo!
Vi prøver å booke LX OSL-ZRH-SIN i sommer, og i følge SAS CT telefonbooking så er det ikke noe ledig på de datoene vi prøver å booke.
Pussig er at det vises ledig i ANA booking tool, så jeg lurer på hva som er korrekt her. Skjønner at ANA kanskje ikke er 100% til å stole på, men det har vist seg å være korrekt på andre carriers.
Noen som har tips her?

Er det noen som har oppdateringer på hvordan det er å bestille hjemreise fra annen by enn destinasjonen (open jaw) med *A partner?

Det gikk fint for 2 uker siden når jeg bestilte tur til Denpasar med retur fra Bangkok

Går med tanker om å bruke en av mine CT på en tur til Syd Afrika. Tenker da i utgangspunktet med LH, da det kan være muligheter for first.
Det er flere ganger nevnt at LH kun slipper award tickets på first 14 dager i forveien. Dette blir litt kort planlegging for meg.
Vil det da lønnes seg å finne 2 billetter i biz, for så event endre om det blir ledig i first. ( Det går jo ann å reise i biz også )
Er det event andre *A som flyr på Syd Afrika som det kanskje er verd å prøve som alternativ til LH?

Hei!

Godt valg med Sør Afrika, spesielt når det er snø hjemme og solen skinner der nede…
Cape Town er herlig !

Utenom LH, så vet jeg at South African airways og Ethiopian flyr.
Sjekk også Turkish og Swiss…

SA har hatt veldig gode review tidligere med de er kanskje litt utdatert i kabinene nå.
LH har nye biz på alle sine flygninger ned dit mener jeg.
Swiss til Afrika har vært bra i C, med sine A330.

Jeg vet ikke hvor enkelt det blir å finne award ned dit, det er veldig populært å reise til enten Cape Town eller Johannesburg.

Dette stod skrevet på mitt CT brev som dukket opp nesten 3 mnd etter at CT var opptjent. Dette kom Lørdag: Ser ut som de nå opererer med noen begrensninger ja... For å klargjøre: Dette er et AmEx Platinum kort ja..

Attachments

• ct.jpg
    ct.jpg
    19.9 KB · Views: 327
Last edited:

Dette stod skrevet på mitt CT brev som dukket opp nesten 3 mnd etter at CT var opptjent. Dette kom Lørdag: Ser ut som de nå opererer med noen begrensninger ja...

Har ikke det noe å gjøre med hvilken type Amex SAS kort du har ? Amex Platium gir større frihet bl a valg av flyselskap. Eller er det innført begrensninger også for Platium ?

Har ikke det noe å gjøre med hvilken type Amex SAS kort du har ? Amex Platium gir større frihet bl a valg av flyselskap. Eller er det innført begrensninger også for Platium ?

Jeg har AmEx Platinum.....

Fikk booket SAS til FCO for 2 uker siden med Pluss ut og Go hjem, men det var det eneste tilgjengelige på det tidspunkt

Kombinasjon av klasser har aldri vært noe problem for meg. Mener det har stått der hele tiden?

AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Hallo!

Vi prøver å booke LX OSL-ZRH-SIN i sommer, og i følge SAS CT telefonbooking så er det ikke noe ledig på de datoene vi prøver å booke.

Pussig er at det vises ledig i ANA booking tool, så jeg lurer på hva som er korrekt her. Skjønner at ANA kanskje ikke er 100% til å stole på, men det har vist seg å være korrekt på andre carriers.

Noen som har tips her?

Riktig det - ANA og Air Canada viser ikke alltid riktig tilgjengelighet. Har trålet svært mye med KVS Tool (som bruker ANA og AC på award tilgjengelighet) og det er rett og slett en hel del som dukker opp som ikke er tilgjengelig. Om det er lang kø på CT telefonen kan du ringe det vanlige EB nummeret for å få bekreftet tilgjengeligheten du ser.

Det skal imidlertid legges til at tilgjengeligheten jeg har sett på long haul C og F så langt har vært riktig. Intra EU med SK og LH må man imidlertid ta med en stor klype salt. Jeg har sikkert 10 eksempler på SK flighter i Europa som vises som tilgjengelige i KVS (ANA og AC), men som EB telefonen og AmEx CT telefonen kan avkrefte.

Vittig at det nå på sommeren er feederfligtene til FRA og MUC som er utrolig vanskelig å få til ved en CT booking på long haul med LH; C ut i verden finnes det masse av. Har nok en god sammenheng med at flyene er fulle av turister som skal nedover i Europa.

Last edited:

Tenker meg en CT i F til neste år til BKK fra SVG, forslag til routing og selskaper?

Status
Not open for further replies.
Back