AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Avbestillte akkurat en CT OSL-NRT-OSL.
10-26 august, disse er nå ledige på SAS.no hvis noen leter etter C seter til Japan i august.

Hei, jeg er ny her og hadde håpet dere kunne hjelpe meg med noen spørsmål;

Prøvde i går å ringe AmEx for å bestille en open jaw CT til vestkysten (inn SFO eller Seattle, ut LAX) for denne sommeren, men fikk klart beskjed om at ingen av datoene jeg listet opp hadde ledig kapasitet. Er det slik at de er permanent utsolgt for alle sommerens eurobonus ct billetter for de dagene jeg har sjekket, eller er det en mulighet for at det legges ut nye billetter / kampanjer i løpet av de neste ukene?

Har veldig lyst til å overraske damen med en tur til SFO eller LAX på biz/first uten å måtte reforhandle boliglånet :)

Er det slik at om jeg finner award billetter på united.com, så skal jeg kunne liste opp de flightene til kundebehandleren hos amex og få booket det som ct?

Er det slik at om jeg finner award billetter på united.com, så skal jeg kunne liste opp de flightene til kundebehandleren hos amex og få booket det som ct?
Kun hvis du ser tilgjengelighet i ´Saver´-kategorien (den blå). SFO og LAX er generelt veldig vanskelig å finne bonusbilletter til, så se ikke bort i fra at refinansiering av boliglånet er beste løsning.

Hei, jeg er ny her og hadde håpet dere kunne hjelpe meg med noen spørsmål;

Prøvde i går å ringe AmEx for å bestille en open jaw CT til vestkysten (inn SFO eller Seattle, ut LAX) for denne sommeren, men fikk klart beskjed om at ingen av datoene jeg listet opp hadde ledig kapasitet. Er det slik at de er permanent utsolgt for alle sommerens eurobonus ct billetter for de dagene jeg har sjekket, eller er det en mulighet for at det legges ut nye billetter / kampanjer i løpet av de neste ukene?

Har veldig lyst til å overraske damen med en tur til SFO eller LAX på biz/first uten å måtte reforhandle boliglånet :)

Poengtilbud til Huston for 50k. Videre derfra til LAX eller SFO?

Takk for hjelpen folkens. Tok meg noen timer på sas.no/eurobonus og united.com, og kom til slutt frem til at BGO-IAH til USA i Juli, og EWR-BGO tilbake i August var beste alternativ.

En kort samtale med Amex og litt trygling om open jaw var det som skulle til for å booke billettene. Klasse I hele runden, 100.000 poeng og 926kr i avgifter. Den klarer jeg uten å reforhandle boliglånet :)

Hei.
Vurderer min første CT til DPS fire uker i sommer/høst i business eller first. Med retur via Bangkok. Er det mulig å reise tilbake til Bangkok etter feks. ca. 3 uker på egen billett og bare fly derfra på opprinnelig CT billett? Tips til anbefalte ruter mottas med takk.

Odd Magne

Hei.
Vurderer min første CT til DPS fire uker i sommer/høst i business eller first. Med retur via Bangkok. Er det mulig å reise tilbake til Bangkok etter feks. ca. 3 uker på egen billett og bare fly derfra på opprinnelig CT billett? Tips til anbefalte ruter mottas med takk.

Odd Magne

Det er nå lov med Open Jaw billett på CT. Dvs at du kan f.eks bestille OSL-DPS, BKK-OSL.
Når det gjelder first så er det et par smutthull angående Singapore First(SIN-DPS), meget begrenset pga flytype. Isåfall kan en fly via SIN. Ellers er det BKK.

Aktuelle ruter kan være OSL-FRA-BKK-DPS med FRA-BKK TG F, eller OSL-CPH-SIN-DPS med Singapore C/F.
Asiana har en ok First mellom Frankfurt - Seoul, 744, romslig kabin men eldre seter. Imidlertid meget god service. Så Asiana ut (med muligheter for å skifte til LH First noen dager før) og TG fra BKK med glimrende First check-in er et alternativ av mange.

Det er nå lov med Open Jaw billett på CT. Dvs at du kan f.eks bestille OSL-DPS, BKK-OSL.
Når det gjelder first så er det et par smutthull angående Singapore First(SIN-DPS), meget begrenset pga flytype. Isåfall kan en fly via SIN. Ellers er det BKK.

Aktuelle ruter kan være OSL-FRA-BKK-DPS med FRA-BKK TG F, eller OSL-CPH-SIN-DPS med Singapore C/F.
Asiana har en ok First mellom Frankfurt - Seoul, 744, romslig kabin men eldre seter. Imidlertid meget god service. Så Asiana ut (med muligheter for å skifte til LH First noen dager før) og TG fra BKK med glimrende First check-in er et alternativ av mange.
Hvor har du det fra at det er tillatt med open jaw på CT?

Reisevilkår for Companion ticket:

Gjelder for reise med SAS
Gjelder for opptil 2 personer
Gjelder for reiser fra Skandinavia til SAS-destinasjoner i hele verden
Reisen må bestilles per telefon (ikke mulig å bestilles via Internett)
Man har rett til én Companion Voucher i en 12-måneders periode og opptjente poeng kan ikke overføres til ny 12-måneders periode.
Kombinasjon av klasser ikke tillatt og reisen må foretas til og fra samme by
Utreisen må foretas før voucherens gyldighetsdato går ut (innenfor 12 måneder).

https://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216858

Det har ikke vært noe F på DPS på en del år nå, og med kun A330-300 på SIN-DPS er det kun C og Y som selges. Du tenker kanskje på Jakarta CGK? Der har de 773 med F, den burde være mulig å få booket. Booket den i sin tid med BMI miles. På knappe timen får du ikke så mye ut av det, men en flaske Dom gikk akkurat ned.

Hvor har du det fra at det er tillatt med open jaw på CT?

Reisevilkår for Companion ticket:

Gjelder for reise med SAS
Gjelder for opptil 2 personer
Gjelder for reiser fra Skandinavia til SAS-destinasjoner i hele verden
Reisen må bestilles per telefon (ikke mulig å bestilles via Internett)
Man har rett til én Companion Voucher i en 12-måneders periode og opptjente poeng kan ikke overføres til ny 12-måneders periode.
Kombinasjon av klasser ikke tillatt og reisen må foretas til og fra samme by
Utreisen må foretas før voucherens gyldighetsdato går ut (innenfor 12 måneder).

https://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216858

Her driver du og viser til gamle regler, her er de nye vilkårene https://www.cresco.no/fileshare/filarkivroot/AmEx/Tekstdokumet/1403_CompanionTicket_vilkaar.pdf

Det stemmer ikke miura. Det står ingen steds i vilkårene lenger, og det er i dag ingen problemer med å bestille hverken open jaw eller å kombinere klasser. Dette er min erfaring, sist på min CT reise for etpar uker siden hvor jeg gjorde begge deler, samt mange andres på Bonusfeber.

Enig i at noe av informasjonen i oversikten der er utdatert, men punktet for at reisen må foretas til og fra samme by er gjeldene, selv om det ikke fremgår i Amex-vilkårene. Det eksisterer en rekke tekniske vilkår for bookingen som bare SAS sitter på.
Dette har jeg hat div. korrespondanse med både CT kontoret, Amex og SAS Diamond desk om, og de har kun henvist til hverandre i forhold til denne begrensningen (Som nå faktisk IKKE lenger er der).
https://www.cresco.no/fileshare/filarkivroot/AmEx/Tekstdokumet/1403_CompanionTicket_vilkaar.pdf

Denne lenken er de KOMPLETTE vilkårene for CT billett, ytterligere begresninger skal ikke finnes. Evt. endringer i disse vilkårene SKAL varsles MINST tre mnd. på forhånd (MAO rikelig med tid til å bestille f.eks. en CT med Open Jaw).
Jeg ble forespeilet at open jaw ikke var tillatt, men dels etter agentruletten og dels ved å vise til vilkårene fikk jeg til lutt bestilt....

Det har ikke vært noe F på DPS på en del år nå, og med kun A330-300 på SIN-DPS er det kun C og Y som selges. Du tenker kanskje på Jakarta CGK? Der har de 773 med F, den burde være mulig å få booket. Booket den i sin tid med BMI miles. På knappe timen får du ikke så mye ut av det, men en flaske Dom gikk akkurat ned.

Stemmer, husket feil. Bra korreksjon :) Kan jo ta OSL-FRA-BKK-SIN-CGK og få TG F og Singapore F i samme slengen.

Enig i at noe av informasjonen i oversikten der er utdatert, men punktet for at reisen må foretas til og fra samme by er gjeldene, selv om det ikke fremgår i Amex-vilkårene. Det eksisterer en rekke tekniske vilkår for bookingen som bare SAS sitter på.

Dette er feil info. Jeg har fått forandret CT til Open Jaw etter bestilling pga de nye reglene. Alle Supervisors vet dette, men første leddet er ikke alltid oppdatert. Det finnes også lignende tråder på andre forum som viser tilnærmet 100% suksessrate med OpenJaw bookinger på CT, og en kan også nå bestille CT for andre uten å reise selv, om en skulle være i det gavmilde hjørnet :)

Takk for raske svar. Mye bra informasjon å finne her på forumet.

Jeg har prøvd å endre en bestilling til open jaw to ganger nå, og begge gangene fått beskjed om at open jaw ikke er tillatt. Sist gang forhørte agenten seg med supervisor som sa det samme. Open jaw skal angivelig kun være tillatt for SAS' egne flyvninger.

Status
Not open for further replies.
Back