• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Du må fly via Toronto etter hva jeg kan se. Du kan ikke fly via Sør-Amerika eller Asia da jeg tror det er ulovlig ifg. reglene.. edelweiss flyr men det er vel ikke mulig å få bonusbillett der...?

Ser ut som jeg kan ta BGO-CPH-YYZ-HAV

SK2865
AC883
AC1748

Er det noen måte å finne ut hvor mye poeng det kommer på? Eller er det enklest å ringe å spørre de som booker?

Ser ut som jeg kan ta BGO-CPH-YYZ-HAV

SK2865
AC883
AC1748

Er det noen måte å finne ut hvor mye poeng det kommer på? Eller er det enklest å ringe å spørre de som booker?

Det kommer på den nette sum av 90 000 poeng på økonomiklasse eller 140 000 poeng på businessklasse. Skatter og avgifter kommer i tillegg.

Nå booket jeg nettopp følgende tur til en kompis og meg med fjorårets CT.

OSL-LHR SAS Plus 737-700
LHR-ICN Asiana Business 777-200LR (16 timer stopp og overnatting i Seoul)
ICN-HKG Asiana Business 747-400 Combi

HKG-BKK Thai Business 747-400 (10 timer stopp og middag i Bangkok)
BKK-OSL Thai Business 777-300ER

-

Egentlig forsøkte jeg å booke Eva Airways via TPE (i stedet for Thai) en av veiene, men all tilgjengelighet i business forsvant i den perioden jeg søkte. Jeg håper å få endret dette før turen i november, så jeg får følge med. Uansett tror jeg det blir en helt kurant tur!

Mener å ha sett en slags oversikt over selskaper som ikke tar betalt for flyskatter, hvilke som tar 50% og hvilke som tar 100% ved bruk av Amex Companion Ticket. Har noen denne oversikten :-)?

Hei.

Jeg planlegger en tur med familien i julen til Accra og tenker å benytte en CT billett.
Har søkt en del på united sine sider men finner ingen gode alternativer. Biz hele veien er selvfølgelig det som er ønskelig.
Har også lyst til å holde meg unna Ethiopian og EgyptAir........

Noen som kan bistå med en god reiserute? Vi er åpne for 1 natt i f eks midtøsten på vei ned.
Avreise fom 18.12.15 og hjem fom 2.1.16.

På forhånd takk!

Er det noen som har erfaring med endring etter utreise? Vet det ikke er lov, men TAP som vi skal reise hjem med fra Miami varsler streik fra 1-10 mai, og det frister lite med køståing på flyplassen for å komme oss hjem. En telefon til TAP henviste meg bare til SAS, men frykter en runddans når jeg ringer SAS og at de henviser meg videre til TAP.

Hei.

Jeg planlegger en tur med familien i julen til Accra og tenker å benytte en CT billett.
Har søkt en del på united sine sider men finner ingen gode alternativer. Biz hele veien er selvfølgelig det som er ønskelig.
Har også lyst til å holde meg unna Ethiopian og EgyptAir........

Noen som kan bistå med en god reiserute? Vi er åpne for 1 natt i f eks midtøsten på vei ned.
Avreise fom 18.12.15 og hjem fom 2.1.16.

På forhånd takk!

Finner noe ledig C på disse rutene 18.12

OSL-LIS-ACC TAP
OSL-IST-ACC TK

Retur 02.01ledig C

ACC-IST-OSL TK
ACC-LIS-OSL TAP

Ulempen er at alle disse flightene går med narrow body.....

Last edited:

Fikk booka tur gjennom LH sitt "frislepp" på 380 First (LAX og SFO)for meg og dattera mi i vinterferien 2016

BGO-SVG-FRA-SFO/SFO-FRA-OSL-BGO

150000 eurobonuspoeng og (2*4100 kr) i avgifter

Veldig god opplevelse med kundeservice AmEx som først nekta å tru at det var ledige billettar på First ("dette skjer først 2 veker før"), men om bestemte seg etter at eg ba ho sjekke

Fikk booka tur gjennom LH sitt "frislepp" på 380 First (LAX og SFO)for meg og dattera mi i vinterferien 2016

BGO-SVG-FRA-SFO/SFO-FRA-OSL-BGO

150000 eurobonuspoeng og (2*4100 kr) i avgifter

Veldig god opplevelse med kundeservice AmEx som først nekta å tru at det var ledige billettar på First ("dette skjer først 2 veker før"), men om bestemte seg etter at eg ba ho sjekke

Vinterferien 2016? Er det mulig å booke LH F med EB poeng så langt frem i tid nå? Trodde det var 2 uker maks?

Det stemmer vanlegvis, men i går kveld kom eg over ein tråd (Lucky's blogg.)
Åpent heile vinteren 2015/16 til SFO og LAX
Dette har visstnok skjedd eit par ganger før

Noen som har peil på hva de bookbare `50% Eurobonuspoeng-rabatt for våre AmEx-kunder´som lå ute på sas.no, men som nå er borte var for noe ?

Det er Companion Ticket som kunne bookes online. Min ligger inne enda, benyttet meg ikke av "tilbudet" når det lå 4 stk der.

Mulig dette er spurt om før, men må companion ticketen brukes av meg, eller kan jeg foreks booke tur til en av gamlingene med mine bonuspoeng for å så bruke companion ticketen på den andre?

Gi den bort som i at noen andre kan bruke sine poeng eller må det være CT-eiers poeng?

CT eier må bruke sine poeng vil jeg tro. Men trenger ikke selv lenger å være med på turen.

Status
Not open for further replies.
Back