Frode789
ScanFlyer Blue
Da er det i alle fall bekreftet at nesten alle Qantas sine A380s er trygge.
- Qantas kommer tilbake med 10 A380 etter covid, 2 blir retired. 6 er retrofitted, dvs. at det gjenstår 4 stk som skal igjennom retrofit.
"Qantas confirmed two of their 12 Airbus A380s would not return to service. Qantas CEO Alan Joyce calls the two aircraft “surplus to requirements.” However, the airline says the remaining 10 A380s will be back in the air by 2024. The mega jumbos not yet refurbished will be refurbished by then."
https://simpleflying.com/qantas-a380-2022-recall/
The bad stuff:
- Etihad, Qatar, Thai, Lufthansa fortsatt svært dårlige utsikter for at deres A380s kommer tilbake. Det må en kraftig bulk route traffic rebounce til for at det skulle være aktuelt. Tipper alle disse har kvittet seg med flyene ila. neste 5 årene uansett om de kommer midlertidig tilbake eller ikke.
- China Southern joiner gjengen som er "usikker" ang. A380s framtid:
https://simpleflying.com/china-southern-isnt-sure-about-the-future-of-the-airbus-a380/
- Det ryktes at Korean Air/Asiana sine 16 A380s blir retired ila. 2026.
https://simpleflying.com/korean-air-boeing-747-8-a380/
Hvis alle de som er på dårlige utsikter skroter flyene sine ila få år som det ser ut til, så sitter vi igjen med 155 aktive A380s fordelt på 5 carriers etter det. (SQ, EK, NH, BA, QF). (noen av de blir sikkert også retired, EK vil jo jevnlig fjerne de eldste).
- Qantas kommer tilbake med 10 A380 etter covid, 2 blir retired. 6 er retrofitted, dvs. at det gjenstår 4 stk som skal igjennom retrofit.
"Qantas confirmed two of their 12 Airbus A380s would not return to service. Qantas CEO Alan Joyce calls the two aircraft “surplus to requirements.” However, the airline says the remaining 10 A380s will be back in the air by 2024. The mega jumbos not yet refurbished will be refurbished by then."
https://simpleflying.com/qantas-a380-2022-recall/
The bad stuff:
- Etihad, Qatar, Thai, Lufthansa fortsatt svært dårlige utsikter for at deres A380s kommer tilbake. Det må en kraftig bulk route traffic rebounce til for at det skulle være aktuelt. Tipper alle disse har kvittet seg med flyene ila. neste 5 årene uansett om de kommer midlertidig tilbake eller ikke.
- China Southern joiner gjengen som er "usikker" ang. A380s framtid:
https://simpleflying.com/china-southern-isnt-sure-about-the-future-of-the-airbus-a380/
- Det ryktes at Korean Air/Asiana sine 16 A380s blir retired ila. 2026.
https://simpleflying.com/korean-air-boeing-747-8-a380/
Hvis alle de som er på dårlige utsikter skroter flyene sine ila få år som det ser ut til, så sitter vi igjen med 155 aktive A380s fordelt på 5 carriers etter det. (SQ, EK, NH, BA, QF). (noen av de blir sikkert også retired, EK vil jo jevnlig fjerne de eldste).