Nei, det er 4 motorer som er problemet.
Hadde det bare vært 2 motorer på A380, da hadde alle selskaper kjøpt det.
(Samme gjelder B747).
380 har et par store utfordringer:
-Det tar lite frakt. 2xA330 kan generere mye større overskudd på de fleste ruter.
-Det krever spesiell tilrettelegging
I bunn og grunn kan man si at Boeing hadde rett, Airbus tok feil. Folk (og dermed også flyselskapene ) ønsker høyere frekvens, ikke større fly. De ønsker direkteruter , ikke megahub til megahub.
Typiske eksempler er BA,AF og LH. Store selskap med enorme nettverk, men med minimale flåter av 380, fordi på de aller fleste ruter er det mer gunstig å fly mindre fly (som tar mer frakt/kan flys i høyere frekvens/kan flys fra to hubber i stedet for en).
En trist dag for luftfarten![]()
Min oppfatning er at folk flest heller reiser med "normale" fly enn med den store kjempen![]()
Med tanke på fraktkapasitet, der 380 sliter, hvordan stiller B744/748 seg mot konkurrentene?
Er det volum eller vekt som er begrensende for 380, og evt 747?
Min oppfatning er at folk flest heller reiser med "normale" fly enn med den store kjempen![]()
Nei, 747 i passasjerversjonen er død.
Den har omtrent de samme utfordringene som A380
747-8I Produktionen er IKKE lagt i graven OFFICIELT ligesom A380 nu er blevet det.
747-8I kan STADIGVÆK godt bestilles, der bare pt ingen der gør det, det er så en anden side af sagen.
Jepp.Kommende 777-9 har jo omtrent samme kapasitet
747-8 bestilles vel i hovedsak som frakter for tiden.
Har Airbus kommunisert hva de skal gjøre med produksjons fasilitetene? Kan de bygge om å øke 320/350 produksjonen eller annet?
. Airbus will start discussions with its social partners in the next few weeks regarding the 3,000 to 3,500 positions potentially impacted over the next three years. However, the ongoing A320 ramp-up and the new widebody order from Emirates Airline will offer a significant number of internal mobility opportunities.
triste greier …
Håper på en Airbus 340neo :colgate:
Hvilke modeller er det snakk om (A380 vet vi om)?I løpet av de 18 siste årene har Airbus hatt første flytur på 4 ulike modeller der produksjonslinjen er stengt eller blir stengt. Boeing har vel stengt ned 0 som har hatt første flytur i samme periode.
Hvilke modeller er det snakk om (A380 vet vi om)?
318,345,346
I løpet av de 18 siste årene har Airbus hatt første flytur på 4 ulike modeller der produksjonslinjen er stengt eller blir stengt. Boeing har vel stengt ned 0 som har hatt første flytur i samme periode.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.