Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Originally posted by EB
Synes det ikke er noe galt i bruken av lærlinger... .
Originally posted by Hurum
Finnes sikkert noe regelverk på dette. Kan det f.eks være 2 bilmekanikere på et bilverksted og 1 "vanlig" ansatt bilkaniker i unntakstilfeller? Jeg vet ikke svaret, og har ikke funnet noe om dette da jeg søkte på internett. Noen andre som har funnet noe?
Originally posted by DYflyer
Originally posted by Hurum
Finnes sikkert noe regelverk på dette. Kan det f.eks være 2 bilmekanikere på et bilverksted og 1 "vanlig" ansatt bilkaniker i unntakstilfeller? Jeg vet ikke svaret, og har ikke funnet noe om dette da jeg søkte på internett. Noen andre som har funnet noe?
Jeg tolker spørsmålet ditt dithen at du lurer på om det kan være to lærlinger og en fagarbeider på verkstedet i unntakstilfeller. Svaret er at det er ingen begrensninger på hvor mange lærlinger det kan være pr. mekaniker i "unntakstilfeller". Begrensningen ligger på hvor mange lærlinger bedriften kan ansette pr. mekaniker med fagbrev (alle "vanlige" mekanikere har ikke fagbrev). DVS at for eksempel i romjula kan det godt være omtrent bare lærlinger på jobb.
I bilbransjen er det forøvrig også vanlig å "misbruke" lærlinger som billig arbeidskraft. Etter å ha vært innom noen verksteder kan jeg vel si at hovedgrunnen for å ta inn lærlinger for mange er at disse kan ta unna hjul-skift, olje-skift, pære-skift, samt rydding og vasking på verkstedet etc. Lærlingene har en del ting de skal være med på, og dette følges opp av opplærlingskontoret, men dette utgjør likevel relativt lite tid i løpet av de to årene. Heller ikke i denne bransjen er det sikkert at man får jobb etter endt læretid.
Originally posted by intransfer
Her stilte Norwegian med rett kvinne til rett jobb, hun gjorde faktisk en glimrende jobb!
Originally posted by AirbusTero
............... Tror man kan være glad for at det ikke var Kjos som satt der og snøvlet![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.