• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ber SAS by på kortbaneruter

Re: Ber SAS by på kortbaneruter

Det hadde jo vært fint med konkurranse, men da må SAS trylle frem fly og crew som kan konkurrere med Widerøe. Det er vel ikke særlig realistisk.
 
Re: Ber SAS by på kortbaneruter

Realisme bryr dessverre ikke alle politikere seg så mye om....
 
Re: Ber SAS by på kortbaneruter

Mener å huske at det samme ble foreslått for Norwegian før de kjøpte WF ...

Man kan ikke få i både pose og sekk ... ;)
 
Re: Ber SAS by på kortbaneruter

Hjelper ikke å få inn SAS (som ikke er aktuelt) i monopol konkurranse om FOT rutene hvis målet er lavere priser og flere avganger, spesielt når det er staten som betaler og er mest opptatt av lavest mulig kostnad for dem.

Selskapene konkurrere i idag i et anbudsystem (som FOT rutene er) kun for en fastpris og monopol med faste bestemmelser/ krav uten at det er initiativer for operatøren (flyselskaper( til å bedre tilbudet utover det oppdragsgiver (staten) er villig til å betale.

Vil denne fylkesordføreren ha et bedre tilbud så må man tillate flere kommersielle ruter med flere selskaper i konkurranse mot hverandre (vinge mot vinge), men da vil det gå på bekostning av mindre flyplasser som risikerer å bli isolert på vinteren.
 
Back
Top