En av årsakene at ruta kommer på chp er at SAS har strukket flåten sin så langt at hvis de skal få ruteplanen til å gå opp må de ha flere fly på en base. Ergo skal de ha noe seriøst på osl bør de kanskje skaffe så mye som 3 fly. Baser, bemaning og rotasjon blir litt lettere sånn.
Er det noen som har en ide om hvor det 12. flyet kommer fra?
I november sagdes at fra AC...
Med hvor så tenker jeg på hvilket selskap flyet kommer fra?
Til nå syntes jeg at SAS har vært svært vage på dette punktet. De har gått ut og sagt at de ønsker å åpne Dehli og SF, men hvor materielle kommer fra har de sagt lite om. Jeg frykter bare at dette blir et luftslott og ingenting annet.
De hadde store planer om SF i 2001 også, men de planene gikk i vasken etter 11. september.
Men er cabin intreriør så spesielt at man ikke kan bestille det på spekulasjon. Man har bestemt at man skal ha en A340, og da trenger man jo interiør også.
Det blir bestilt etter flyindivid, ikke typen generelt. Air Lanka kan ha en del fysiske forskjeller på sine fly for at DERES interiør kan monteres/installeres, og da må evt. SAS ta hensyn til dette når et nytt interiør bestilles. Det koster forøvrig flesk, og er ikke akkurat det man har lyst til å ha på et lager og samle støv og binde kapital.
Én maskin er altså på vei, og det jaktes på ytterligere 2, er det korrekt oppfattet?
noe av grunnen var vel at det var A340-600 det var snakk om fra AC... og de så vel ikke behovet for sizen eller rekkevidden.....
noe av grunnen var vel at det var A340-600 det var snakk om fra AC... og de så vel ikke behovet for sizen eller rekkevidden.....
Nei, det er snakk om -300
AC hadde også 2 -500 som gikk til TAM.
Priblemet er uansett at widebody fly er svært dyre i dagens marked pga manglen på widebody hos de aller fleste selskaper
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.