Widerøes flåte

Re: Widerøes flåte

WSA er straks fremme på WOE, WII skal tilsynelatende flys hjem fra samme sted i ettermiddag.
 
Re: Widerøes flåte

I følge Planespotters ser det ut til at det er en "ny" 27 år gammel dash 100 på vei inn i flåten :D Ikke fått noe reg.nummer enda. Maskinen har visst vært innom en snartur i FlyViking også.

Denne skulle vel være LN-FVD, men rakk vel ikke turen over dammen for de meldte oppbud. Ble den formelt registrert i Norsk luftfartøysregister før oppbudet blir den vel tvunget til å ta den opprinnelige registreringen LN-FVD.

Bra at WF finner ekstra kapasitet rundt om:)
 
Re: Widerøes flåte

Denne skulle vel være LN-FVD, men rakk vel ikke turen over dammen for de meldte oppbud. Ble den formelt registrert i Norsk luftfartøysregister før oppbudet blir den vel tvunget til å ta den opprinnelige registreringen LN-FVD.

Bra at WF finner ekstra kapasitet rundt om:)

Nei, LN-FVD skulle hentes i starten av november 2017 og settes i VF sin produksjon, men flyet var ikke slik som avtalt. Derfor ble LN-FVD ikke med til Norge, noe som gjorde at den videre satsningen ikke ble noe av … kort tid etter var eventyret til VF over på nyåret 2018.
 
Re: Widerøes flåte

LN-WII kom tilbake fra WOE 12jan, mens LN-WSA overtok stafettpinnen til lakkboksen.
 
Re: Widerøes flåte

Det blir interessant å se hvor lang tid det går før det kommer Norwegian sticker på flyene i en eller annen form.
Forrige eier hadde som kjent en sticker ved døra på venstre side.
 
Re: Widerøes flåte

Denne skulle vel være LN-FVD, men rakk vel ikke turen over dammen for de meldte oppbud. Ble den formelt registrert i Norsk luftfartøysregister før oppbudet blir den vel tvunget til å ta den opprinnelige registreringen LN-FVD.

Bra at WF finner ekstra kapasitet rundt om:)

Nei, LN-FVD skulle hentes i starten av november 2017 og settes i VF sin produksjon, men flyet var ikke slik som avtalt. Derfor ble LN-FVD ikke med til Norge, noe som gjorde at den videre satsningen ikke ble noe av … kort tid etter var eventyret til VF over på nyåret 2018.

Ser ut som den kanskj ealdri ble registrert, mulig kun reservert. Skyliner har listet denne som LN-WIY, men får se om det stemmer tilslutt. Men den skal nå være malt.

27 år gammel, så blir dermed WF's 4. yngste -100 variant.

Dash 8 -103 472 LN-WIY Widerøe at MLA 26feb24 after paint prior delivery ex 9H-ALM
 
Re: Widerøes flåte

Etter worldwide gruppen å dømme er ln-wiy på vei senere.
7bb32d03d8fb026f3983b56bd00b21e5.jpg


Sent fra min SM-A526B via Tapatalk
 
Re: Widerøes flåte

Det blir interessant å se hvor lang tid det går før det kommer Norwegian sticker på flyene i en eller annen form.
Forrige eier hadde som kjent en sticker ved døra på venstre side.

Tipper følgende i løpet av litt tid:
* Samme logofont
* Samme lyshetsgrad av grønn som Norwegian rød
* hvit/grønn for WF som hvit/rød for DY

Dette gjør det samkjørt på flyplassen (handling) -- gir en klar grafisk profil som gir gjenkjennelse og kontinuitet på tvers av selskapene, og gjør det på en langt mer subtil måte enn en klistrelapp med Norwegian på seg.

Det gjør det også enklere for dem å selge hverandres billetter på nettløsningene med klare symboler for hver av dem -- Norwegian-flyet vs Widerøe w-en.

Det at de hører sammen blir da mye mer innarbeidet fordi det ikke leses men oppleves -- og om de gjør det rett med grafisk profil på flyplassen kan det bli meget kraftfullt. Vil tro de har tatt dette med i beregningen da de lagde ny profil for Norwegian.
 
Re: Widerøes flåte

Tipper følgende i løpet av litt tid:
* Samme logofont
* Samme lyshetsgrad av grønn som Norwegian rød
* hvit/grønn for WF som hvit/rød for DY

Dette gjør det samkjørt på flyplassen (handling) -- gir en klar grafisk profil som gir gjenkjennelse og kontinuitet på tvers av selskapene, og gjør det på en langt mer subtil måte enn en klistrelapp med Norwegian på seg.

Det gjør det også enklere for dem å selge hverandres billetter på nettløsningene med klare symboler for hver av dem -- Norwegian-flyet vs Widerøe w-en.

Det at de hører sammen blir da mye mer innarbeidet fordi det ikke leses men oppleves -- og om de gjør det rett med grafisk profil på flyplassen kan det bli meget kraftfullt. Vil tro de har tatt dette med i beregningen da de lagde ny profil for Norwegian.

Jeg er ganske enig med deg der Zeffen, en homologisering av logoene, samtidig uten at det blir FOR mye kommer nok snart (iallefall håper jeg det selv) men hvor grønnfargen består, men at man tydelig ser slektskapet, og ikke minst, uten at den velkjente "måka" ikke blir borte
 
Re: Widerøes flåte

Dette med visuell likhet mellom merkevarer bare fordi de har samme eier er vel strengt tatt ikke lenger særlig hot i den store verden. Merkevarenes egen identitet er gjerne vesentlig mer verdt å dyrke. Men, hvem vet hva Norwegian har planer om? Håper virkelig de styrker selskapenes ulikhet ytterligere, fremfor en samrøre med like fonter etc. etc.
 
Re: Widerøes flåte

Dette med visuell likhet mellom merkevarer bare fordi de har samme eier er vel strengt tatt ikke lenger særlig hot i den store verden. Merkevarenes egen identitet er gjerne vesentlig mer verdt å dyrke. Men, hvem vet hva Norwegian har planer om? Håper virkelig de styrker selskapenes ulikhet ytterligere, fremfor en samrøre med like fonter etc. etc.

I dette tilfellet handler det ikke om samme eier men at man vil ha en enkel overgang mellom de to komplimentære flyselskaper i samme familie. Da er det et poeng å tone ned hvor forskjellige de er og harmonisere uttrykk/brukeropplevelse fordi man ikke vil ha følelsen som passasjer at man får en vare hver fra to frittstående selskaper men heller én gjennomgående vare om man f.eks. reiser FRO-BGO-LGW.
 
Re: Widerøes flåte

Tipper følgende i løpet av litt tid:
* Samme logofont
* Samme lyshetsgrad av grønn som Norwegian rød
* hvit/grønn for WF som hvit/rød for DY

Dette gjør det samkjørt på flyplassen (handling) -- gir en klar grafisk profil som gir gjenkjennelse og kontinuitet på tvers av selskapene, og gjør det på en langt mer subtil måte enn en klistrelapp med Norwegian på seg.

Det gjør det også enklere for dem å selge hverandres billetter på nettløsningene med klare symboler for hver av dem -- Norwegian-flyet vs Widerøe w-en.

Det at de hører sammen blir da mye mer innarbeidet fordi det ikke leses men oppleves -- og om de gjør det rett med grafisk profil på flyplassen kan det bli meget kraftfullt. Vil tro de har tatt dette med i beregningen da de lagde ny profil for Norwegian.

Enig i poengene dine, og Norwegian sin nye logofont er jo en form for kombinasjon mellom norwegian og Widerøe sin gamle, med litt rundere kanter og moderne uttrykk.

Et "problem" med WF sin logo er jo at den er overalt, så det kan bli en dyr prosess å skifte den. WF har lysende skilt på en rekke bygninger rundt om, og ekstremt mye materiell med logo. DY har til sammenlikning knapt logoen sin på fasaden på hovedkontoret, og hangaren på OSL har heller aldri hatt noe synlig logo. Greit nok at logoen først skal implementeres gradvis når utstyr osv. skiftes ut, men med tanke på antall WF-logoer rundt om, kommer vi i så fall til å ha en lang periode der ting ser halvveis ut.
 
Re: Widerøes flåte

LN-WIM kommer opp fra MST i skrivende stund, WIL ble fløyet ned tidligere i dag.
 
Back
Top