I følge Planespotters ser det ut til at det er en "ny" 27 år gammel dash 100 på vei inn i flåtenIkke fått noe reg.nummer enda. Maskinen har visst vært innom en snartur i FlyViking også.
Denne skulle vel være LN-FVD, men rakk vel ikke turen over dammen for de meldte oppbud. Ble den formelt registrert i Norsk luftfartøysregister før oppbudet blir den vel tvunget til å ta den opprinnelige registreringen LN-FVD.
Bra at WF finner ekstra kapasitet rundt om![]()
Denne skulle vel være LN-FVD, men rakk vel ikke turen over dammen for de meldte oppbud. Ble den formelt registrert i Norsk luftfartøysregister før oppbudet blir den vel tvunget til å ta den opprinnelige registreringen LN-FVD.
Bra at WF finner ekstra kapasitet rundt om![]()
Nei, LN-FVD skulle hentes i starten av november 2017 og settes i VF sin produksjon, men flyet var ikke slik som avtalt. Derfor ble LN-FVD ikke med til Norge, noe som gjorde at den videre satsningen ikke ble noe av … kort tid etter var eventyret til VF over på nyåret 2018.
Dash 8 -103 472 LN-WIY Widerøe at MLA 26feb24 after paint prior delivery ex 9H-ALM
Det blir interessant å se hvor lang tid det går før det kommer Norwegian sticker på flyene i en eller annen form.
Forrige eier hadde som kjent en sticker ved døra på venstre side.
Tipper følgende i løpet av litt tid:
* Samme logofont
* Samme lyshetsgrad av grønn som Norwegian rød
* hvit/grønn for WF som hvit/rød for DY
Dette gjør det samkjørt på flyplassen (handling) -- gir en klar grafisk profil som gir gjenkjennelse og kontinuitet på tvers av selskapene, og gjør det på en langt mer subtil måte enn en klistrelapp med Norwegian på seg.
Det gjør det også enklere for dem å selge hverandres billetter på nettløsningene med klare symboler for hver av dem -- Norwegian-flyet vs Widerøe w-en.
Det at de hører sammen blir da mye mer innarbeidet fordi det ikke leses men oppleves -- og om de gjør det rett med grafisk profil på flyplassen kan det bli meget kraftfullt. Vil tro de har tatt dette med i beregningen da de lagde ny profil for Norwegian.
Dette med visuell likhet mellom merkevarer bare fordi de har samme eier er vel strengt tatt ikke lenger særlig hot i den store verden. Merkevarenes egen identitet er gjerne vesentlig mer verdt å dyrke. Men, hvem vet hva Norwegian har planer om? Håper virkelig de styrker selskapenes ulikhet ytterligere, fremfor en samrøre med like fonter etc. etc.
Tipper følgende i løpet av litt tid:
* Samme logofont
* Samme lyshetsgrad av grønn som Norwegian rød
* hvit/grønn for WF som hvit/rød for DY
Dette gjør det samkjørt på flyplassen (handling) -- gir en klar grafisk profil som gir gjenkjennelse og kontinuitet på tvers av selskapene, og gjør det på en langt mer subtil måte enn en klistrelapp med Norwegian på seg.
Det gjør det også enklere for dem å selge hverandres billetter på nettløsningene med klare symboler for hver av dem -- Norwegian-flyet vs Widerøe w-en.
Det at de hører sammen blir da mye mer innarbeidet fordi det ikke leses men oppleves -- og om de gjør det rett med grafisk profil på flyplassen kan det bli meget kraftfullt. Vil tro de har tatt dette med i beregningen da de lagde ny profil for Norwegian.
LN-WIY ser ut til å ankomme Bodø i morgen ettermiddag. Kommer flyvende opp med 9H-reg og Universal Air-callsign, MLA-LYS i dag, LYS-AAL-BOO i morgen.
Her som 9H-ALM:
https://www.horizon.mt/2024/03/04/wideroe-universal-air-de-havilland-canada-dash-8-102-9h-alm/
Overnattet i LYS? Men ser ut som den er på vei videre nå?
https://www.nac.dk/nac-has-executed...two-dash-8-400s-with-wideroe-flyveselskap-as/Nordic Aviation Capital (NAC) is pleased to confirm that it has executed a sale agreement for two Dash 8-400s with Wideroe Flyveselskap AS, a leading scheduled carrier based in Bodo, Norway.
Har Finnair (eller Norra) sluttet å fly for Widerøe nå?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.