Widerøes flåte

Re: Widerøes flåte

Jeg så LN-WIY på OSL i går

54328873598_dd08415f21_b.jpg
[/url]Widerøe Dash 8-103 LN-WIY at ENGM / OSL 14-02-2025OSL 14-02-2025pb by Ole Johan Beck, on Flickr[/IMG]

Når man ser det nye designet så er det nesten utrolig hvor blasse farger designerne brukte forrige gang…

Re: LN-WDV - status

Kan Q400 lande på de fleste kortbane flyplasser?

Re: LN-WDV - status

Nei, ikke på 1200-metersbanene heller.

Det er ikke flyet som er begrensningen her, med mindre det er glatt bane. Problemet med 1200-metersbaner er i hovedsak knyttet til infrastukturen rundt flyet. Utfordringen er mer knyttet til bredde på taxebaner, brann- og havarikatrgori, kategori på innflyginger og utflyginger osv.

Hva er sannsynligheten for ytterligere påfyll av flere brukte Q400 hos Widerøe?

Jeg tror mye avhenger av om E2 flåten vokser eller kuttes ut. Konsernet «må» vel ta en beslutning rundt det en eller annen gang. Kuttes E2 ut tror jeg nok vi ser en håndfull Q400 inn. Bestilles derimot hele opsjonen (om den i det hele tatt eksisterer enda) på 12 maskiner, tror jeg ikke behovet for flere Q400 er der. Da tror jeg ca 4 ytterligere E2 blir brukt på WF sitt nettverk, og resten opereres for DY på tynnere europaruter og frekvensøkninger på tynne stamruter innenriks.

"Ny" -200 ankommet. Usikker på registrering hos Widerøe?

Dash 8 -202 448 LN- Widerøe delivery 17-19apr25 YYC-YQT-YVO-YYR-GOH-KEF-BGO, C-reg ex C-FGFO

Rart denne er uanmeldt? Og -100/-200 går vel som regel til BOO når de kommer?
Registreringen blir vel LN-WSE hvis de følger alfabetet.

De 3 -Q200 maskinene Icelandair flyr skal vel og fases ut neste høst, vil ikke overraske meg om noen her til lands sikler litt på dem.

Back