Widerøes flåte

Re: Widerøes flåte

Hvilke av q400-maskinene eier SAS fortsatt? Kanskje litt uheldig at de har en plakett på venstre side når man kommer inn at maskinen er eid av SAS?

Hvilke av q400-maskinene eier SAS fortsatt? Kanskje litt uheldig at de har en plakett på venstre side når man kommer inn at maskinen er eid av SAS?

Det nå vel være en ting som kun promiller av passasjerene legger merke til, og er vel også et litt konstruert og teoretisk problem?

Det er jo mye rart, ymse postbokser og selskaper assosiert med regimer vi ikke liker sammenligne oss med som eier mange fly i norske luftfart, uten at noen bryr seg ;)

Er vel LN-RDx maskinene.

Det er RDY. RDZ eies av Nishinihon Kawayo Company iflg Planespotters.

Eies egentlig noe av dem av SAS? Jeg gikk inn i Luftfartstilsynet sitt register, og Widerøe Asset står oppført som eier på RDY. Eneste maskiner SAS står som eier på er noen 330 og en 340 og 321 som er faset ut.

Det var på WDL jeg så denne plaketten på torsdag. Er det mulig at noe ikke er fjernet? Er ikke det litt rart at «registreringsskiltet» er feil?

Det nå vel være en ting som kun promiller av passasjerene legger merke til, og er vel også et litt konstruert og teoretisk problem?

Det er jo mye rart, ymse postbokser og selskaper assosiert med regimer vi ikke liker sammenligne oss med som eier mange fly i norske luftfart, uten at noen bryr seg ;)

Det kan du si, men jeg tviler på at norwegian er så happy med at det står i maskiner som indirekte er eiet av dem at de er eiet av SK. Kanskje ikke så mange som ser det, men det er tydelig nok til at det synes, og noen rynker nok litt på nesa;). Hadde det vært i cockpit derimot hadde det vært en annen sak.

Det kan du si, men jeg tviler på at norwegian er så happy med at det står i maskiner som indirekte er eiet av dem at de er eiet av SK. Kanskje ikke så mange som ser det, men det er tydelig nok til at det synes, og noen rynker nok litt på nesa;). Hadde det vært i cockpit derimot hadde det vært en annen sak.

Så lenge det er lønnsomt for dem så bryr de seg neppe. Dagens Norwegian ledelse fremstår som pragmatiske med fokus på bunnlinje og cashflow

Så bilde av LN-WIY i hangaren til Widerøe i Bodø, av noen som var på besøk i dag (SoMe).
Der ser det ut som den er strippa og er under tungt vedlikehold. - Noen som vet hvilken sjekk det er og når den er klar for trafikk?

Ble nevnt i flypodden at en -200 skal inn, noen som vet hvilket individ (MSN) den er?

Ser ut til at WFS som har vært i Maastricht siden tidlig august byttes ut med WIO i dag. Muligens fått ny dekor i tillegg?

LN-WFS blir nok første Dash 8-300 i ny dekor, skal mellomlande på Torp i ettermiddag og derfra ferges til Bodø, i følge Flightradar 24

LN-WFS blir nok første Dash 8-300 i ny dekor, skal mellomlande på Torp i ettermiddag og derfra ferges til Bodø, i følge Flightradar 24

Må nok skuffe deg. Det var kun c-sjekk på WFS denne gangen.
Samtlige 300-maskiner er planlagt omlakkert i jan/feb 25. Slik det ser ut nå så blir WFO først ut, så WFS, og tilslutt WFT. Tar ca 9-10 dager pr maskin.

Må nok skuffe deg. Det var kun c-sjekk på WFS denne gangen.
Samtlige 300-maskiner er planlagt omlakkert i jan/feb 25. Slik det ser ut nå så blir WFO først ut, så WFS, og tilslutt WFT. Tar ca 9-10 dager pr maskin.

OK, takk for info! :) Jrg trodde den ble malt om i og med at den har stått i Maastricht så lenge.... Men da har vi en plan...

Da har LN-WIP takket for seg …

Attachments

• IMG_1825.jpg
    IMG_1825.jpg
    153 KB · Views: 1,574

WIP var vel også den eldste i flåten, så vidt jeg kan se. Hvor skal den plukkes fra hverandre, tro?

Back