Widerøe - Norwegian på Torp

Re: Widerøe - Norwegian på Torp

108, er det ikke? Tør ikke stå inne for det 100% - tok den fra husken...
Av de 348 jeg måtte ut med for en t/r, så var 200 flyplassavgifter, så 92 + 108 som nevnt tidligere stemmer nok.

Sist Norwegian solgte billetter på nye ruter til 99 kr. hadde de i alle fall så store problemer med å selge dem at de til slutt ga opp (København-Frankfurt). Norwegian har sannsynligvis det samme problemet på innenlandsrutene fra Torp, men det er vanskelig å vite om dette er fordi det ikke er marked for rutene eller om "markedet" rett og slett ikke begynner å bestille billetter før ruten er i gang. Svært mange billetter kjøpes som kjent i siste liten på innenlandsruter. Avganger i helgene har samtidig et langt større forhåndssalg.

Last edited:

Jeg ble oppringt av Norstat på Lillehammer for et par dager siden og svarte JA til å svare på spørsmål om Torp og flyruter. Det overrasket meg stort hvor ensidige og ledende spørsmål oppdragsgiveren (WF) hadde klart å formulere.

For meg er det tydelig hvem som er mest desperate...

Jeg ble oppringt av Norstat på Lillehammer for et par dager siden og svarte JA til å svare på spørsmål om Torp og flyruter. Det overrasket meg stort hvor ensidige og ledende spørsmål oppdragsgiveren (WF) hadde klart å formulere.

Som eks-Norstatianer: Velkommen til markedsundersøkelser. DY hadde gjort det samme.
;)

Er det litt sånn som på denne måten: "Grønt representerer jo ofte noe som er miljøvennlig og litt koselig, mens rødt ofte forbindes med djevelen. Hvis du hadde valget mellom å fly med et grønt eller et rødt fly, hva ville du valgt?"...;)

Widerøe ga billettene bort gratis, hvem er mest desperat da?

Disse ble delt ut på et arrangement og var ikke avertert i avisen eller i åpent salg .. blir vel litt som å sammenligne epler og meloner .. .

Disse ble delt ut på et arrangement og var ikke avertert i avisen eller i åpent salg .. blir vel litt som å sammenligne epler og meloner .. .

Men begge deler er i bunn og grunn markedsføringsstunt

Ja, det har du helt rett i. Same same but not same :lol:

Jeg fikk også en telefon for noen måneder siden angående flyselskap. Og det var nesten komisk hvor ledende spørsmålene var. Det ble ikke opplyst hvem som var oppdragsgiver, men det var åpenbart.

Nå er det rett før Norwegian starter opp. Det blir spennende.

Jeg fikk også en telefon for noen måneder siden angående flyselskap. Og det var nesten komisk hvor ledende spørsmålene var. Det ble ikke opplyst hvem som var oppdragsgiver, men det var åpenbart.

Nå er det rett før Norwegian starter opp. Det blir spennende.

Egentlig er det litt sprøtt å tenke på at noen betaler i dyre dommer for å få de svarene de vil :P Hva skal de i så fall bruke dette til? "I følge undersøkelse gjennomført av xxx ønsker xxx å fly med yyy" Ser ikke den helt store markedsnytten av dette.

Om man først gjør undersøkelser, så er vel hensikten å få så ærlige svar som mulig, for å bruke i beslutningsøyemed?! Disse flyselskapene forstår jeg meg altså ikke på :p

99 kroner for en flybillett er billig. Nesten som en skulle vurdert en liten tur. Men så måtte man kommet seg til TRF i utgangspunktet også. Og det er jo ikke nødvendigvis billig...

99 kroner for en flybillett er billig. Nesten som en skulle vurdert en liten tur. Men så måtte man kommet seg til TRF i utgangspunktet også. Og det er jo ikke nødvendigvis billig...

Tilbudet/kampanjen er TRD-TRF-TRD og BGO-TRF-BGO. Men du mener kanskje BGO? :)

Vel, eh... hipp som happ egentlig. Ugunstige avgangstider hvis jeg skulle gjort det til en dagstur.

Det er 149 til TRF og 99 fra TRF. Er vel gjerne fordi, som nevnt, avgiftene er over hundrelappen den ene veien.

Mener du da Torp til Trondheim/Bergen eller? Hvordan vet du avgiften? Torp har lavere avgifter til alle som starter NYE ruter de 3 første årene. Det her er kun åpningstilbud for å vise hvor godt tilbudet med Norwegian fly er

Av de 348 jeg måtte ut med for en t/r, så var 200 flyplassavgifter, så 92 + 108 som nevnt tidligere stemmer nok.

Back