Widerøe for SAS?

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Widerøe for SAS?

Ser på Flightradar24 at Widerøes LN-RDV flyr SK211 OSL-KRS for SAS nå. LN-TUK var egentlig satt opp. Mulig dette er omtalt tidligere, men ikke noe jeg har sett så ofte, med unntak av på f.eks. TRD-BOO-TOS.

Re: Widerøe for SAS?

...og på nettopp TRD-BOO-TOS foregår det vel en nokså hard konkurranse mellom SAS og Widerøe? SAS flyr ruten + TOS-TRD direkte (én gang per døgn?) ved innleide JetTime mens Widerøe flyr TOS-BOO og videre til Torp og TOS-TRD videre til Kristiansand. Her er det vel ren konkurranse er det ikke?

Det må være hikke i fr24 i så tilfelle, LNTUK fløy SK211 og skal videre til t/r LCA fra KRS - det er litt optimistisk for en Dash 8-400...
LNRDV dro for øvrig nettopp fra BGO som WF407...

Jepp, -TUK landa på KRS i stad. Hentet et par kunder fra den flighten

Jepp, så det selv da jeg tracket flighten inbound KRS. Stusset veldig på det jeg også.

I følge Flightradar opererte WF SK4002 SVG-OSL i dag

029e22083266fe71cdbc558552409e6a.jpg

Det må være noe feil i databasen til Flightradar24. Widerøe sier at det var LN-TUK som fløy SK4002 i dag.

Så det er en feil ett eller annet sted mellom LN-RDV og LN-TUK.

Er ikke sikker på hvor denne feilen ligger. Det skjer ikke på hver flight, så det er litt snålt ..

LN-RDV 478340
LN-TUK 47834B

Siden hex-kodene er svært like, så kan det være interessant å se på rådata. Det kan hende at LN-TUK sin transponder har hikke?

Iflg SAS Teknisk er TUK's transponderkode korrekt, og den sender jo riktig mesteparten av tiden. Har sendt dem et par eksempler, så får vi se hva de finner ..

Back