Widerøe bestiller Embraer E190-E2 - (Launch Customer)

Re: Widerøe bestiller Embraer E190-E2 - (Launch Customer)

Da var man booket på første kommersielle E2-flygning med LN-WEA på BGO-TOS 24APR18. Arti' for ungan.

Da var man booket på første kommersielle E2-flygning med LN-WEA på BGO-TOS 24APR18. Arti' for ungan.

Jepp, vurderte den sterkt selv, men hotellnatt i Bergen på toppen synes jeg blir litt over smertegrensen. Men vi får se hva Fluxie kan ordne av "prøvetur", hadde vært steike artig!

114 seter og seatpitch på 29". God jul til knærne for alle over 1.80

114 seter og seatpitch på 29". God jul til knærne for alle over 1.80

Har fløyet Spirit med 28" og trolig lignende seter. Gikk overraskende greit. Jeg er 180.

Sitter å vurderer om jeg skal booke. Er det verdt det? Tror dere Stein Nilsen stiller med kake i gaten?:fly

Sitter å vurderer om jeg skal booke. Er det verdt det? Tror dere Stein Nilsen stiller med kake i gaten?:fly

Ikke utenkelig, men om kaken er god er en annen sak. Dog bør det ikke spises for mye kake uansett hvis man skal inn i 29" setepitch. Grøss og gru, og bortsett fra nødutgangene får man ikke kjøpt seg mer plass heller:cry:

Widerøe bestiller Embraer E190-E2 - (Launch Customer)

"29 er jo mer eller mindre bransjestandard i Europa, så akkurat nå er det mye syting for lite. Utforming og tykkelse på sete er jo ikke noe som fanges opp når man måler pitch

Last edited:

"29 er jo mer eller mindre bransjestandard i Europa, så akkurat nå er det mye syting for lite. Utforming og tjukkeste på sete er jo ikke noe som fanges opp når man måler pitch

Bransjestandard eller ikke, 29" er ikke behagelig. Ikke at vindussetene på dashen er noe bedre, så skal vente med sytingen til etter å ha flydd maskinen til våren:rolleyes:

Setetype og -utforming skal visstnok være slik at dette ikke oppleves trangere enn hos de det er naturlig å sammenligne seg med.

Det skal etter sigende være én håndbreddes avstand fra kne til seterygg for en person på ca 1.80

Tør ikke bestille billett i startdato. Tenk om det er utsettelse og sånt...

"29 er jo mer eller mindre bransjestandard i Europa, så akkurat nå er det mye syting for lite. Utforming og tjukkeste på sete er jo ikke noe som fanges opp når man måler pitch

Tja,, både KLM og Lufthansa har 32" i sine Embraer.

Nei. KLM har 30 bak rad 8.

30 eller 29.... har nett komme av ein E175 frå Alaska/Skywest. Der var det meget godt med plass, men fy flate så j*** stolrygg. Håpar at rette vedkommande hos WF har hatt seg ein studietur og konkludert med at dette ikkje kan brukast. Det er det verste eg har sete i nokon gang. Greitt nok med harde seter som på både FR, til ei viss grad SK og DY (og WF), men det var eit eller anna med dei stolryggane som var drepen. Så håpar nye-flya får noko anna enn det.

30 eller 29.... har nett komme av ein E175 frå Alaska/Skywest. Der var det meget godt med plass, men fy flate så j*** stolrygg. Håpar at rette vedkommande hos WF har hatt seg ein studietur og konkludert med at dette ikkje kan brukast. Det er det verste eg har sete i nokon gang. Greitt nok med harde seter som på både FR, til ei viss grad SK og DY (og WF), men det var eit eller anna med dei stolryggane som var drepen. Så håpar nye-flya får noko anna enn det.

Hva har en "gammel " E 175 med en ny E2 190 å gjøre ?

Konfigurering (seter, galleys etc) bestemmes av operatøren, og kan godt komme fra forskjellige leverandører.
Ja, så eg håpar det blir brukbare seter :). Seta såg ganske "moderne" og nye ut, så dei er vel kanskje mulig å kjøpe for andre i ny modell..?

Back