Vinterværtråden 2022/2023

Re: Vinterværtråden 2022/2023

Kom seg ned denne. Men så får man se når CRJene og andre «godværsmaskiner» skal prøve seg

61e0953fe11f9ed70924732cb693ac3c.jpg
 
Re: Vinterværtråden 2022/2023

Hei!

Var en CRJ fra CPH som ikke kom seg ned i SVG nå... SK`s "godværsfly"... (Fantastisk benevnelse! :))

Kim
 
Re: Vinterværtråden 2022/2023

Fløy inn til SVG med CRJ900 i går fra TRD, da sa den britiske kapteinen før avgang at det kom til å bli turbulens en god del av veien og ved utgang TRD. Jeg er ikke redd men hater karuseller og det å bli rista rundt. Han sa vel faktisk: Turbulence comes with the ticket/price today. Så jeg stålsatte meg, å tenkte, I’ts gonna be a bumpy ride. Fant fram boka mi og kjøpte et glass vin. Men null niks nada, traff styrmann/kapteinen på tur ut og lurte på hvor det blei av humpingen, han bare smilte, trakk på skuldra og sa, oh well, we managed to fly around it.

Sitter på Jørpeland og her er det noen kast av og til, men litt glad jeg ikke flyr inn i dag. Men er litt spennende og sitte her med utsikt mot fjorden og se været komme inn å følge med på flytrafikken (på nett ja) mens jeg nyter boka mi, vin og noen velfortjente fridager før retur på søndag.
 
Re: Vinterværtråden 2022/2023

Vind i CPH i dag også. Ser noen trenger flere forsøk, mens andre diverter til BLL
 
Re: Vinterværtråden 2022/2023

Hei!

Var en CRJ fra CPH som ikke kom seg ned i SVG nå... SK`s "godværsfly"... (Fantastisk benevnelse! :))

Kim

Ser at CRJ 900 ofte under dårlig vær/sterk vind med gust må gå rundt pga wind shear eller vindbegrensning i( men 737/A320 lander rett etter i samme vær). Er disse CRJ maskiner mer utsatt for vær og vind i forhold til 737/ A 320 ?
Eller hva begrensninger har CRJ 900 i forhold til nevnte maskiner?
 
Re: Vinterværtråden 2022/2023

Ser at CRJ 900 ofte under dårlig vær/sterk vind med gust må gå rundt pga wind shear eller vindbegrensning i( men 737/A320 lander rett etter i samme vær). Er disse CRJ maskiner mer utsatt for vær og vind i forhold til 737/ A 320 ?
Eller hva begrensninger har CRJ 900 i forhold til nevnte maskiner?

Alle flytyper har sine egne flyegenskaper og begrensinger,
så har flyselskapene manualer og prosedyrer som igjen kan være enda mer restriktiv ut fra hva de mener er nødvendig/fornuftig (ikke bra faguttrykk). CRJ er jo bygget opp på annet vis enn en 320/737, og kan derfor reagere annerledes på f.eks kastvind osv.
 
Re: DY 550 diverted to TRF

My bad. Har jo hørt om dette været i hele dag så burde kobla det egentlig. :p DYM er nå på vei vestover så kanskje de kommer frem i kveld likevel.
 
Re: DY 550 diverted to TRF

Synes det er rart de velger å diverte til Torp. Hadde det ikke vært like greit å returnert til OSL? Dessuten har det ikke gått veldig lang tid fra de tok av fra OSL til at de landet på TRF. Den gikk ganske direkte virker det på Flightradar.
 
Re: Vinterværtråden 2022/2023

Holder en knapp på at det var Crew relatert, og til dels en planlagt beslutning. DYM diverted til TRF ca en time etter at ENM landet etter å ha diverted fra CPH
 
Re: Vinterværtråden 2022/2023

Tipper handling sa nei, eller 'vent 3 timer på tur'. På Torp kunne de snu raskt.
 
Re: Vinterværtråden 2022/2023

Snø kaos i Bergen og BGO er stengt.


Ser DY632 snudde på vei og tilbake til OSL og flere som drar ned til Sola.
 
Back
Top