Vinterværtråden 2022/2023

Re: SAS maskin av banen? på TOS

Skulle med SK 4432 som ble kansellert og er egentlig bare glad for ar de ikke tok oss med nordover... Er nå sjekket inn på Quality Airport Hotell Gardermoen. Meget god avvikshåntering av SAS forresten! Ombooket via TRD i mårra tidlig med fem timers venting der før det blir WF videre til TOS. Var visstnok heldig. Smekkfulle fly gjør at noen får to overnattinger...

Det lander fly fortsatt, så ikke helt slutt. Selv Wizz kom seg ned. ;)

Det ble visst med det. DY328, SK4432, DY382, WF618, DY384 og WF977 ble alle enten innstilt eller stakk til Bodø (NAS) etter noen strafferunder ved flyplassen.

Men de andre selskapene turte å prøve seg på en takeoff selv etter å ha hørt om offroad-turen til SAS, så Wizz kom seg tilbake til GDN, WF fikk ut noen fly, men ellers er det jo vrient å fly ut når flyet aldri kom seg ned i Tromsø. Er nok glissent på flyplassen i kveld så det blir nok endel kanselleringer i morra tidlig også.

Og som Magnjoe sier, flyene tur/retur TOS er smekkfulle så det kan faktisk ta dager før folk kommer seg dit de egentlig skulle.

Last edited:

Og som Magnjoe sier, flyene tur/retur TOS er smekkfulle så det kan faktisk ta dager før folk kommer seg dit de egentlig skulle.

Satt opp flere ekstramaskiner, så de kommer seg nok avgårde de som vil. Så lenge været holder, da ..

Merkelige greier, personlig synes nå jeg ikke været var så ille i går, problemet var bare at det skifta mellom alt mulig hele dagen :p

Ser DY har satt opp 4 ekstraavganger i dag, og SK 1, så bra det er lavsesong.

Ja, for i Tromsø er jo ikke lavsesong i det heile tatt.

Ja, for i Tromsø er jo ikke lavsesong i det heile tatt.

Snakker om generelt for flyselskapene jeg da;) Mye luft i programmet gjør det lett for dem å sette opp ekstraavganger, det hadde ikke gått midt i juli.

En SAS-maskin dro forresten halvveis av banen i Lakselv i dag. Ellers så er været i TOS i dag og svært variert, vært alt fra snø, hagl, regn, blå himmel og vind fra alle kanter. Og just nu er det faktisk vindstille på UNN i hvert fall.

Ok flott.
Har ikke kart og har aldri fløyet inn til Tromsø og skulle jeg ta den turen så blir det nok kun på en solskinnsdag. :cool:

Jobbet et år i Hammerfest for noen år siden, og husker det var endel spenstige landinger og forsøk. Men ble veldig trygg på disse Widerøepilotene. De var flinke!

Jobbet et år i Hammerfest for noen år siden, og husker det var endel spenstige landinger og forsøk. Men ble veldig trygg på disse Widerøepilotene. De var flinke!
De er utrolig flinke, og det er de i SAS og NAS og. Men mye enklere og hådtere en Dash i den vinden enn en 737/320.

Snakker om generelt for flyselskapene jeg da;) Mye luft i programmet gjør det lett for dem å sette opp ekstraavganger

Ja, jeg forsto det. Mente bare at det er bra at de har kapasitet til det, nå som det vrimler av folk, som skal mellom Tromsø og hele verden.

De er utrolig flinke, og det er de i SAS og NAS og. Men mye enklere og hådtere en Dash i den vinden enn en 737/320.

Er dette en konkurranse? Har opplevd flere helvetsturer med Widerøe. Min første tur var fra Sandesjøen til Bodø, via Mo i Rana. Den turen var saapass ille at jeg gikk av i Mo og tok toget i stedet. Man opplever ikke slikt i en jet. Har blitt mer vant siden den gang...

Re: Vinterværtråden 2022/2023

Jo mindre flyet er, jo nærmere naturen kommer du. Spør Øystein Sunde. Morn morn ... ;)

Er dette en konkurranse? Har opplevd flere helvetsturer med Widerøe. Min første tur var fra Sandesjøen til Bodø, via Mo i Rana. Den turen var saapass ille at jeg gikk av i Mo og tok toget i stedet. Man opplever ikke slikt i en jet. Har blitt mer vant siden den gang...

Det er vel forskjell på hva en pilot finner enkelt å fly vs graden av helvete passasjerene opplever… :colgate:

WF gutta og jentene er tøffe. De gjør det hver dag, selv om det er langt over det de bak føler er «komfortabelt».

WF gutta og jentene er tøffe. De gjør det hver dag, selv om det er langt over det de bak føler er «komfortabelt».

Tror mange der fremme, ikke alle, en skipper fikk rynker i pannen om ikke metar viste cavok, er tøffe. De og flyet tåler det nok. Hadde krampe i armen i lengre tid når jeg og flyvertinne på BU F-28 satt og tviholdt i hverandre under landing i KRS. Var lite pax så hun satt ved nøden. Ikke alle bak som er like tøffe..

Ser ut til at det blir livlig her i vest i dag....

Attachments

• Skjermbilde 2023-02-17 120354.png
    Skjermbilde 2023-02-17 120354.png
    41.7 KB · Views: 285
Back