• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default God tirsdag 6 Januar fra Guadalcanal

Futura

ScanFlyer Gold
God formiddag fra Honiara Hotell. Vi ankom som planlagt kl10:50 i går, etter en flytur på 2:40 fra POM. Det var P2-PXB som tok oss hit, en 738 med Sky interiør, levert til Oman air i nov 2014 og kom til Air Nuigini i Mai 2024. Som snart, sammen med de 2 andre 738 ene skal erstatttes med deres allerede mottate A223. Før vi gikk gjennom sikkerhets kontrollen ga vi bort våre Kina (myntenheten i PNG til 3 vaskehjelper, så gikk vi mot security men ble stoppet underveis og informert om at vi måtte kjøpe grønt kort. Ja ha, vi spiller ikke golf, men dette er en miljøavgift som utlendinger må betale på 50kina/ca 120kr, så da kunne vi brukt pengene til det. Det er ikke så mye å si om flyturen egentlig, helt på det vanlige med ett fullservice selskap. Rundt 80 pax antar jeg. Etter å ha kommet oss gjennom Imigration og toll osv vekslet vi penger, de vekslet bare inn US, AUS, NZ og Fiji Dollar, ikke Euro, som jeg fremdeles har over 1000 av. Heldig vis hadde jeg med en del US$ så vi fikk penger til taxi.
Etter en time på rommet gikk vi ut for å bese byen. Milde måne, Det er bare i India og Bangladesh jeg har sett mer søppel. Plast flasker i tusental lå rundt i byen. Det var ca 32 grader, så vi orket ikke så veldig mye. Vi kjøpte 2 Nudel "bøtter" og en del drikke rett før vi var tilbake og kokte vannet i vannkokeren til nudlene, som ble middag. Vi kjøpte "loff" og av alle ting blåbær syltetøy for å ha som frokost i dag og ananasjuice til drikke. Nå skal vi ut å se US krigsminne over slaget ved Guadalcanal, så skal vi se om "bystranda" er noe å tilbringe litt tid på og så skal vi spise på Breakwater Cafe, et mer "vestlig" etablisement. Noe så mye mer har ikke selve byen Honiara å by på. så vidt jeg vet. Det er meldt regn om ikke så lenge, så vi forholde oss litt til det. Mange gikk rundt med paraply i går, mot sola, så nå tar vi med vår.
Ha en fin dag alle sammen.

Bra tirsdag fra Ris. Litt påfyll av sne ute - plass til en god del til. Kaffe, NRK Stor-Oslo og forum før turen går til toppen av byen. Må gå tidlig for å hente barn - kjenner at jeg har en del slike «arbeider goder» til gode. Ikke glem å nyte.

Härliga tisdag från SAS loungen i CPH!

50 timmar på resa hittills. NBO-AMS, fast i snökaoset en natt. Leiebil till BRU efter att NS ställde in alla tåg, SAS till CPH, en natt på Scandic och nu väntar sista hoppet hem till Göteborg. What could possibly go wrong? Har hittat en del lösningar på denna tur värdiga anställning hos Bongos Tryllereiser… Hakuna Matata!

(Bongo är för övrigt vad Dar Es Salam kallas lokalt)

God morgen fra Asker. -7.5, og får vel snart komme oss ut døren. Litt treningslogistikk på begge barna i dag, og jeg skal lage en podcast. Ha en fin dag.

God morgen fra innlandskantinen på osl. God start på dagen med joggetur til toget. Rakk lokaltog som gjerne har mindre folk enn flytoget før 06.00. Spylt kroppen i dusjen og er nå på min tredje baristakaffe.

Bonus med Nina på plass i loungen. Mye tyder på de-snow før Bergen venter.

• Like
Reactions: jb1
God morgen fra hyttekontoret under innflyvningen til MLE. Diger Aeroflot balje som kom nå.

View attachment 58160
Nå er det tid for trim.

Ha en best tirsdag!
Ja har visst blitt en hel haug med russere bortover der etter at Europa stengte grensene for russiske borgere.
God morgen fra Oslo , her fikk man brått feber i går kveld og formen er deretter.Blir ikke de store planene i dag. Hadde jo noe sånn drit for bare litt over en måned siden jo.

Härliga tisdag från SAS loungen i CPH!

50 timmar på resa hittills. NBO-AMS, fast i snökaoset en natt. Leiebil till BRU efter att NS ställde in alla tåg, SAS till CPH, en natt på Scandic och nu väntar sista hoppet hem till Göteborg. What could possibly go wrong? Har hittat en del lösningar på denna tur värdiga anställning hos Bongos Tryllereiser… Hakuna Matata!

(Bongo är för övrigt vad Dar Es Salam kallas lokalt)
Ville nesten bare hoppa på toget til Gøteborg fra Cph. Kanskje med bytte i Malmø så man kan ta Sj snabbtåg.

• Like
Reactions: jb1
God morgen fra BRU. ARN-BRU med SK forloep uten dramtatikk i gaar. Det var meget folksomt paa BRU da flere flyvninger til AMS landet der og mange var omdirigert via BRU ogsaa.

Ville nesten bare hoppa på toget til Gøteborg fra Cph. Kanskje med bytte i Malmø så man kan ta Sj snabbtåg.
Har du åkt tåg i Sverige på vintern?
Större chans att flyget går och dessutom landade vi för sent för att kunna nå sista tåget.

Anyhow, home sweet home!!!

Og daaaa var tirsda'n igang her i SC også. Fredsmarsjen 'Walk for peace' vil gå gjennom landsbyen min i dag, og får vel ta en tur ned og gi søtte. Blitt et voldsomt engasjement, og det er fortsatt langt igjen til Washington. Don't mess with monks from Texas.

Fin dag i dag. Bikkjemat er under koking, og det går litt lengre mellom kokingene .. litt trist. Ingen andre planer fer dagen annet enn dette og munkespotting.

Og på denne dag i 2005 knipset jeg Alaskas første 737-700 med winglets på første dag i trafikk .. Chester klødde tydeligvis på nesa .. ;)

N619AS_1.webp

God morgen fra strandkanten.. Nydelig mimosa-frokost er ferdig og en lang tur langs stripa. Nå er det maksimal tanning og sand mellom tærne før det bærer mot flyplassen on seks timer.

En kort samtale på dårlig spansk fikk forandret utsjekken fra 11.00 til 16.00 som er deilige fem timer.

Back