Viking International og 747 med Banak/Oslo - USA (Miami)

Re: Banak - USA og OSL - Miami med Viking International

Ikke forstår jeg heller hvordan nordmenn kan få seg jobb som flygere i det Amerikanske Heimevernet. (Men det kan godt være mulig uten at jeg vet det.)
..

Kan ikke se at det står noe sted at man må være statsborger, men nåløyet er svært trangt ..

You will need to plan at least 1 year in advance and be very persistent to become a pilot in the Air National Guard. Only 1 or 2 pilot slots are opened up for each Air National Guard (ANG) unit per year. Air National Guard units can be found in all 50 states, the Virgin Islands, Puerto Rico and Guam. The National Guard aviators have been involved in many important roles in American wars and missions since after World War II.

Comply with all preliminary guidelines which include:

Air Force regulation mandates that any student attending Undergraduate Pilot Training start flight training prior to their 30th birthday.[1]
You must possess a 4 year college degree (have at least 90 credit hours completed) to apply for the Undergraduate Pilot Training (UPT) board.
You must pass a physical.
Possess upstanding moral character
Have previous flying experience to win the competition for a pilot spot. A private pilot's license will increase your odds. Without experience you can still become a navigator.

Det amerikanske forsvaret aksepter utlendinger, men kun som menige. For å bli offiser må man være statsborger. Og piloter er offiserer.
Kan ikke forestille meg at det annerledes i National Guard.
98% av alle NG piloter er ex-AF, Navy, Marines.

Jeg tviler på at dette blir noe av. Dette minner om Feel Air for noen år tilbake. Skal bli artig å se hva prisen for en C billet blir om de kommer i lufta. Frister ikke særlig med å fly eldre Air China matriell...

Ikke forstår jeg heller hvordan nordmenn kan få seg jobb som flygere i det Amerikanske Heimevernet.

Det norske luftforsvaret tar inn og sender ut pilote på utveksling til/fra de andre natolandene. Så det er ikke umulig at en norsk flyger blir sendt dit på utveksling.

Mye her som skurrer .... amerikaneren heter forøvrig Kunkel - ikke Kunkle. Lite info å finne om firmaet hans Global First Response Inc. Han ser ut t il å være eneste ansatte. Ingen synlig link til hverken cruise- eller flybransjen. Derimot til en kaffebar på Key West ... Jaja, the soga goes on ...

Er jo morro å følge fra sidelinjen dette. Litt synd for lokalpolitikere og lokale helter som kaster pengene på dette bålet.

Kjenner litt til prosjektet her.
Jeg håper de lykkes, men de har kommunisert særdeles klønete ovenfor aktuelle flyplasser og investorer så langt. Såpass kritikkverdig at det er få om ingen involverte som tar de seriøst. Sagt på en annen måte, de har alt å bevise!

Dette har sitt utskudd i mangelen på direkte kapasitet for norsk sjømat til Amerika og Asia.
Det er her det ligger investorer. Så jeg ville ikke i debatten hengt meg så mye opp i pax operasjonene de viser til.

Prosjektet er også noe eldre enn hva artikkel fremstiller.
Møter og planer hsr vært kjent i snart 2 år.
Utrolig at ikke media har snappet dette opp tidligere.

Som jeg skrev litt høyere opp ... ;)

Mye her som skurrer .... amerikaneren heter forøvrig Kunkel - ikke Kunkle. Lite info å finne om firmaet hans Global First Response Inc. Han ser ut t il å være eneste ansatte. Ingen synlig link til hverken cruise- eller flybransjen. Derimot til en kaffebar på Key West ... Jaja, the soga goes on ...

Ingen spor av Global USA, Global First Response eller John Kunkel i FAA's databaser ihverfall... Tror luringene i Lakselv er i ferd med å bli tatt med på en liten tryllereise ...

Back