Re: Banak - USA og OSL - Miami med Viking International
Det er jo kjekt at noen ser det lyse i dette, men det er et par "små" utfordringer.
Det nevnes charter med kongekrabber, det er stort sett 5-10 tonn pr gang. Krabber er ekstremt tidskritisk og må være ute av vannet maks 48 timer. Så skal man basere en slik trafikk på krabber, så må det være et ekstremt godt distribusjons nett på andre siden.... Og det leder jo rett inn på neste utfordring. Kan ikke se at disse har noen avtaler med videre distribusjon ved neste "punkt" i hhv USA / ASIA. Andre har brent seg på det tidligere (BA frakter til HKG fra OSL)
Hvis du skal fly fisk til USA, så må du fly f.eks til New York og ha et godt tilbud til Boston. Dette er to meget viktige steder. Man kan greie seg med New York og kundene henter selv der. Men det er ikke 100%.
Ser at de snakker om Miami, og selv om vi faktisk flyr fisk til Miami, så er det ikke noe grunnlag for en egen maskin dit.... Og du får ikke kundene til å hente selv og trucke til New York / Boston. Da forsvinner alle alle innsparinger man eventuelt har fått i utgangspunktet.
I Asia, så MÅ man ha en plan for videre distribusjon. Hvis ikke, så er det bedre å finne seg en pub og spandere øl på alle man møter
PT er det få om noen destinasjoner som man kan fylle en hel maskin til alene på en regulær basis.
Just my two cents
S
Det er jo kjekt at noen ser det lyse i dette, men det er et par "små" utfordringer.
Det nevnes charter med kongekrabber, det er stort sett 5-10 tonn pr gang. Krabber er ekstremt tidskritisk og må være ute av vannet maks 48 timer. Så skal man basere en slik trafikk på krabber, så må det være et ekstremt godt distribusjons nett på andre siden.... Og det leder jo rett inn på neste utfordring. Kan ikke se at disse har noen avtaler med videre distribusjon ved neste "punkt" i hhv USA / ASIA. Andre har brent seg på det tidligere (BA frakter til HKG fra OSL)
Hvis du skal fly fisk til USA, så må du fly f.eks til New York og ha et godt tilbud til Boston. Dette er to meget viktige steder. Man kan greie seg med New York og kundene henter selv der. Men det er ikke 100%.
Ser at de snakker om Miami, og selv om vi faktisk flyr fisk til Miami, så er det ikke noe grunnlag for en egen maskin dit.... Og du får ikke kundene til å hente selv og trucke til New York / Boston. Da forsvinner alle alle innsparinger man eventuelt har fått i utgangspunktet.
I Asia, så MÅ man ha en plan for videre distribusjon. Hvis ikke, så er det bedre å finne seg en pub og spandere øl på alle man møter

Just my two cents
S
Last edited: