Viking International og 747 med Banak/Oslo - USA (Miami)

Må bare provosere raider66 litt om statsstøtte: - og med et stort glimt i øyet)

Vadsøværinger er vel de i Finnmark som mest ligner på et sted i Nordland fylke
som roper mest ??

Og jeg setter alltid pris på en godhjertet provokasjon 1944vintage :-)

Jeg har også gode minner fra Høybuktmoen etter 9 år både utenfor og innenfor leirgjerdet, og siden jeg kommer fra riktig side av Varangerfjorden føler jeg meg ikke 100% direkte truffet av provokasjonene :-)

Beste hilsen Espen

Og derrr.. Fylkesmannen i Finnmark har ikke grepet inn i selve vedtaket om å selge rådhuset, men nevner at alle kommunale garantier for aksjeinvesteringer over kr 500 000 skal godkjennes av Fylkesmannen. Pluss at han har opphevet budsjettet for 2015 som følge av at kommunen heretter må leie lokaler. Oops. Mulig krangel i korridorene i Lakselv: " Nei, DU får ringe han Miguel på Pullmantur, æ snakka med han forrige gang.."

http://www.fylkesmannen.no/PageFile...av årsbudsjett 2015 for Porsanger kommune.pdf

Last edited:
Og da har jeg fått noen bilder av den aktuelle 747'en .. den står i 'skraphjørnet' på Sanford, og det er vel høyst usikkert om den noengang vil fly igjen.

Og da melder MOWnews' korrespondent på Sanford at maskinen er i ferd med å bli høgget opp og nå ikke lenger er flyvedyktig. Ikke i nærheten engang.

Her er et bilde fra et par dager tilbake .. Dårlig vinkel, men man kan se at halen er borte,

11105854_932316626830907_1899482837_o.jpg

''– Vi har ikke finansielle muskler til å løse den ut. ''

Kan man ikke bare si at man ikke har penger?

Meanwhile, in America: Dette domenet ble registrert 10. mars i år ...

http://www.globalfirstresponseinc.com/

Sjekk rutekartene! Her ligger det an til mer moro i tiden fremover. Sikker på at Oslo-Caracas blir en innertier!

Air Finland-sjefen og noen andre finner er listet som ledelse i Viking. Husk at skraphandlerne på Sanford har forbindelser til Finland ....

More to come !!!

Kikket litt på selskapet som eier 747'en .. GA TELESIS LLC.

De eier i tillett et par skrotede MD80'er, en skrotet A310, en skrotet 737-700 og en 737-800 som ble vidersolgt og nå flyr for Transaero. I tillegg eier de en ex-Malaysian 777-200 som står oppførst som lagret i Tel Aviv siden 2013. Dette er en søstermaskin av 'MH370' og er blitt offer for mange konspirasjonsteorier. Google N105GT og se hva folk klarer å koke sammen ..

Kanskje klarer noen å finne en forbindelse mellom Viking og MH370 ....? Men den var kanskje litt drøy ..

Sjekk rutekartene! Her ligger det an til mer moro i tiden fremover. Sikker på at Oslo-Caracas blir en innertier!

Det er jo i det hele tatt mye bra på det nettstedet, i tillegg til ambisiøse rutekart og komisk dårlig 747-photoshopping--- bl.a. forsidebildet av en kar som tilsynelatende sitter på et tog i noen tusen meters høyde mens han vantro ser en jet svisje forbi noen hundre meter unna.

Vi kan jo spørre "one of our assistants" med nicket jkunk om planene.

http://www.globalfirstresponseinc.com/contact-us/

Ifølge Brobakken på facebook er ikke denne maskinen demontert og det jobbes fortsatt med å skaffe penger til oppstarten.

Denne tråden her er fantastisk! Like så nettsiden den linkes til her.

Rett før jeg "ruller rundt på gulvet i latter" her. Gleder meg til neste episode allerede!

N136SW var da også en -SP. FAA har ingen andre maskiner med denne reg.

Maskinen uten hale har tydelige Air China-striper, og den er iferd med å bli hugget opp, i følge folk på stedet. Det er også to 747'er fra Cathay der, og begge disse skal også hugges opp iflg de lokale ..

Back