Viking International og 747 med Banak/Oslo - USA (Miami)

Re: Banak - USA og OSL - Miami med Viking International

"Er det mange 747 400 Combi som er bygd? Kombi var jo relativt vanlig på 747-200 men på -300 og -400 er det vel relativt sjeldent. Hvor mange seter er det i et slikt kombifly?
Min siste 747 tur var med 747-238 kombi og jeg merket egentlig ingen forskjell på det og 747-338 som vi fløy tidligere på natten.

Spennende å se hva de gjør når det blir Tech på en fullastet 747 på Banak[/QUOTE]"

Ja, det finnes mange -400 combi, altså med side cargo door (SCD). KLM har bl.a flere, det samme gjelder Air China og andre.

Men jeg tror ikke vi får se noen av disse maskinene på Banak i uoverskulelig fremtid. Dessverre eller heldigvis :-)

Beste hilsen Espen

Re: Banak/Oslo - USA (Miami) med Viking International og 747

Jaja, blir jo spennende å se hvordan dette her kommer til å gå... Holder vel med Norwegian og Thai til Bangkok?? Ønsker de ihvertfall lykke til, det trenger de!

Ikke tilgjengelig på 747 .. ;)

Han der Brobakken ... er han virkelig 747-pilot eller er det bare skryt? Finner ingen spor av dete ihvertfall ...

Han har da i hvertfall mange bekjentskaper, det er helt klart. Han jobber pr idag i plasstjenesten på OSL

Re: Banak/Oslo - USA (Miami) med Viking International og 747

<mod>
Da holder vi oss til temaet her!
</mod>

Tja, virker ikke veldig troverdig når man leser dette:

http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2014/06/26/1711/Luftfart/nytt-flyselskap-skal-utfordre-norwegian
Inspirasjonskilden, ifølge Brobakken, er PanAm.

- Jeg er såpass grå i håret at jeg husker hvordan PanAm og de andre gutta drev flyselskap i gamledager. Vi mener at ferien starter når du går ut av døren, og da vil vi prøve så godt vi kan å få til at de som kommer til oss får en hyggelig reise dit de skal, sier Brobakken til DN.

- Hvorfor er det ikke flere flyselskaper som gjør som dere?

- Continental har eksempelvis ikke plass til mer vekt i sine fly. De har allerede en begrenset vektgrense for i det hele tatt å få komme inn i Norge.

PanAm gikk dundrende konkurs, Continental heter nå United og det er ikke vektbegrensningene på 757en som er årsaken til at de tar seg betalt for alkohol og har kjip mat i economy

Hele prosjektet virker jo ekstremt useriøst og lite gjennomtenkt.

Disse bakmennene virker ikke til å ha særlig mye virkelighetsforankring.

Ønsker de all verdens lykke til. Det trenger de.

Jeg håper jeg tar feil.

Ideen er jo god, men man ser jo hvordan det gikk med iskremexpressen fra Kr.sand. Og der er det iallefall et befolkningsgrunnlag for direkteruter..

Han der Brobakken ... er han virkelig 747-pilot eller er det bare skryt? Finner ingen spor av dete ihvertfall ...

Hvis du kommer over et cockpitbilde av Brobakken på jobb i venstresetet i en B747, i luften vel å merke, skal du ta vare på det hvis du er sikker på at det ikke photoshopet.

Et slikt bilde vil være svært verdifullt siden det er svært sjelden.

Jeg har som oftest troen på at prosjektet i det minste kommer seg i luften når noen lanserer flyplaner, men i dette tilfellet tror jeg aldri vi får se noen B747 fra Air China på Gardermoen.

Hele konseptet virker totalt useriøst. Det er ingen struktur. Bare en person som sier han har investorer i ryggen og forklarer.
Innleid fly(og personell?),all-inclusive atlanterhavsflight med en 747-400 til 6000 kr? Jeg hadde ikke satsa mange kronene på at blir noe.
Men på en annen side, så håper jeg jo at jeg tar skammelig feil. Ønsker Viking lykke til!

Alt jeg vet, er at han i en artikkel med Adressa.no fortalte dem at han fløy for US National Guard litt nord for Memphis. Og da fløy han en A-10 Thunderbolt.

Det pussige er at jeg ikke finner noen luftving ved Memphis som har operert noen A-10. Ikke forstår jeg heller hvordan nordmenn kan få seg jobb som flygere i det Amerikanske Heimevernet. (Men det kan godt være mulig uten at jeg vet det.)

Men disse historiene om 747-pilot og A-10 veteran får ikke meg til å tro at dette selskapet er noe annet enn en drøm..

Jeg har som oftest troen på at prosjektet i det minste kommer seg i luften når noen lanserer flyplaner, men i dette tilfellet tror jeg aldri vi får se noen B747 fra Air China på Gardermoen.

Hele konseptet virker totalt useriøst. Det er ingen struktur. Bare en person som sier han har investorer i ryggen og forklarer.
Innleid fly(og personell?),all-inclusive atlanterhavsflight med en 747-400 til 6000 kr? Jeg hadde ikke satsa mange kronene på at blir noe.
Men på en annen side, så håper jeg jo at jeg tar skammelig feil. Ønsker Viking lykke til!

Alt jeg vet, er at han i en artikkel med Adressa.no fortalte dem at han fløy for US National Guard litt nord for Memphis. Og da fløy han en A-10 Thunderbolt.

Det pussige er at jeg ikke finner noen luftving ved Memphis som har operert noen A-10. Ikke forstår jeg heller hvordan nordmenn kan få seg jobb som flygere i det Amerikanske Heimevernet. (Men det kan godt være mulig uten at jeg vet det.)

Men disse historiene om 747-pilot og A-10 veteran får ikke meg til å tro at dette selskapet er noe annet enn en drøm..

Hvis det som antydes, at Brobakken er en som lyver på seg kompetanse og erfaring til de grader antar jeg at det vil være svært interessant for personer med riktige kontakter å avsløre et slikt gedigent bedrageri.

Håper for vedkommende at disse antydninger viser seg å være feilaktige.

Det som er kjent er at vedkommende kom tilbake til Norge rundt 1993-94 og konverterte sitt amerikanske sertifikat til norsk B sertifikat med multiengine VFR only. Siden da har han vært ansatt i plasstjenesten på Fornebu og Gardermoen.

Blir spennende å se hans CV når den blir tilgjengelig.

När det snackar om de finska intressenterna så er det forna Air Finlands VD:n Mika Helenius som de snackar om. Se nedan:

http://www.yritystele.fi/yrityksen-tiedot/viking-international-airlines-oy/taloustiedot/906247

Mika är nå ägare i Viking International Finska del som han Brobakken äger den Norska delen.

Se också på denna link:
http://www.aeroconsult.no/

Här har vi ju Kunkels och Brobakkens namn på samma sida.....
Global First Respons delen förstår ja inte, det är ju ett semi militärt företag och jag kan inte finna Kinkels namn i deras info.
Wierd...

Med andre ord vil vi kunne se denne på norsk jord denne uken da :rolleyes:

Du godt vet hva de mener... Tror at det absolutt ikke er til å unngå å få med seg at den kommer, den dagen den gjør det. Husk at det er mye papirarbeid både i Norge og Kina (Finland ?)...

Du godt vet hva de mener... Tror at det absolutt ikke er til å unngå å få med seg at den kommer, den dagen den gjør det. Husk at det er mye papirarbeid både i Norge og Kina (Finland ?)...

Nja, nå er det mer enn papirarbeidet som mangler her....

Back