Vi skal på Mileagerun med SAS 23. august (splittet)

Re: Vi skal på Mileagerun med SAS 23. august (splittet)

Hei! Er det noen som vet om man sjekker inn for hele turen på OSL når man reiser på MR til BCN? :)
Jada, du får gjort det så lenge du ikke sjekker inn bagasje. ;)

Sjekker du inn i appen eller på nett, får du opp spørsmål ala "do you wish to check in for the return flight as well? (note: you can not have checked in luggage)".

Er det noe registrering for disse doble poengene?

Er det noe registrering for disse doble poengene?
Registreringen måtte gjennomføres før kampanjen var over (som var den 18. mai om jeg husker rett?). Har du registrert deg der, skal ekstrapoengene (i teorien) komme automatisk inn. Kan alikavel være kjekt å kontrollere. Jeg måtte f.eks. tidligere i juni sende e-post til SAS for å få 80.000 ekstrapoeng som ikke kom inn slik som de skulle fra dette og 3x-julekalendertilbudet.

Var nødt til å endre reiseplanen litt, så jeg blir dessverre ikke med 23.
Men... Jeg reiser OSL-BCN 5. og 31. og BCN-OSL 16. i wrap om det er noen på MR da :)

Nå er det satt av en tolvte rad for Plus på turen ned den 23. august. 11 rader på returen.

Da har det blitt litt forandringer for min del;

Må dessverre avlyse begge dagene, grunnet plutselige forpliktelser i Kristiansand den helgen.
23. OSL - BCN - OSL
24. OSL - BCN - OSL

Det satt langt inne å avbestille, for dette var noe jeg virkelig gledet meg til.

Håper dere alle sammen får en super tur! Vi sees på neste organiserte MR :).

Last edited:

Nå er det bare en uke igjen, har prøvd å lese meg litt opp her, men ser det er mange hotelvalg. Har selv booket Hilton. Hvor mange av oss skal bo der tro?

oboy oboy oboy oboy. Jeg gleder meg som en unge. Håper ikke fuelproblemene på Sola skaper trøbbel for forbindelsen videre i Oslo. Jeg har 40 minutter. ;)

Er det noen som har nøyaktig tall på hvor mange blir fra Forum-miljøet på disse flightene? Håper ingen har tenkt å ringe VG.

Er det noen som har nøyaktig tall på hvor mange blir fra Forum-miljøet på disse flightene? Håper ingen har tenkt å ringe VG.

VG overvåker jo dette forumet, så ingen trenger å ringe dem. Jeg hørte de skulle sende et kameracrew og lage en "one time special" på VGTV. ;):lol:

Om det er noen som skal bo på det Hiltonhotellet som ligger lengst opp på Diagonal, altså det som heter Hilton Barcelona, og ikke det på Diagonal Mar ( det beste av de to ), så er jeg interessert i å dele en taxi dit. Ellers er det flybussen til Plaza Espagna, og metro derfra. Bruk ikke tog til flyplassen hvis man skal reise med SAS, det gjorde jeg for noen dager siden, og det tar like lang tid som buss, pluss at man må busse ti minutter fra terminal til terminal.
Håper på bedre service på Hilton denne gang ift sist, da jeg som HH Gull fikk tilbud om frokost til halv pris og ikke noen adgang til loungen.

Om det er noen som skal bo på det Hiltonhotellet som ligger lengst opp på Diagonal, altså det som heter Hilton Barcelona, og ikke det på Diagonal Mar ( det beste av de to ), så er jeg interessert i å dele en taxi dit. Ellers er det flybussen til Plaza Espagna, og metro derfra. Bruk ikke tog til flyplassen hvis man skal reise med SAS, det gjorde jeg for noen dager siden, og det tar like lang tid som buss, pluss at man må busse ti minutter fra terminal til terminal.
Håper på bedre service på Hilton denne gang ift sist, da jeg som HH Gull fikk tilbud om frokost til halv pris og ikke noen adgang til loungen.
Hmm... jeg har booket det i Avenida Diagonal (ikke Diagonal Mar). Tror resten også har gjort det, men ser at Diagonal Mar er billigere. Hvis det også er bedre, hvorfor bytter vi ikke bare? :p

Er med på å dele taxi hvis vi bor på det samme. Tar taxier kort der? (Edit: Ser ut som bare noen få gjør det.) Vet du ca hvor mye det kommer på? Prøver å unngå for mye kontanter på en så kort tur.

Last edited:

Hmm... jeg har booket det i Avenida Diagonal (ikke Diagonal Mar). Tror resten også har gjort det, men ser at Diagonal Mar er billigere. Hvis det også er bedre, hvorfor bytter vi ikke bare? :p

Er med på å dele taxi hvis vi bor på det samme. Tar taxier kort der? (Edit: Ser ut som bare noen få gjør det.) Vet du ca hvor mye det kommer på? Prøver å unngå for mye kontanter på en så kort tur.

Samme her, men skjønte det som at det vi har booket, altså Hilton Barcelona er det beste av de. Vi lever nok over. Er for øvrig også med på taxi!!

Samme her, men skjønte det som at det vi har booket, altså Hilton Barcelona er det beste av de. Vi lever nok over. Er for øvrig også med på taxi!!
Sjekket litt nærmere nå. Begge ligger omtrent likt på reviews totalt sett, men det vi har booket virker mindre sentralt (i businessstrøket). Er greit å bo sentralt når man bare skal være der et døgn, så jeg heller mot å kansellere og bytte til Diagonal Mar. Men hvis noen har booket non-refundable eller folk ikke er innstilt på å bytte skal jeg ikke være vanskelig.

Last edited:

Rommet mitt kan kanselleres (tror jeg), så vi kan godt bytte.
Men det bør betinge at vi blir flest mulig på samme hotell for det sosiale :)

Nedenfor følger en oppdatert liste.
Angående bespisning kunne det kanskje være trivelig om en gjeng av oss spiste middag sammen, men i og med at dette er en lørdag bør vi nok snarest bestille bord(?). Har kun ett opphold i BCN bak meg selv, så jeg skal ikke påberope meg god erfaring i forhold til hvilke restauranter som kan anbefales.

Noen som har ideer?

Tur-retur 23. august med SK4685 - SK4686
Star Flyer________XX - XX
LN-DCS__________XX - XX
737-405_________XX - XX
PettR____________10F - 5A
SE-AER__________XX - XX
B757____________3F - 2F
mfjeldheim________6D - 7A
Fbu76___________XX - XX
Jahojo___________XX - XX (mulig retur søndagen)
TwinOtter________XX - XX
LN-FHU___________XX - XX
Snorreth_________6F - 8A
Doll_____________11C - 11A
Concorde98_______10D - 1D

(14 stk ned og opp samme dag)

Retur 24. august med SK4686 og hotell
Snowman OSL_____3C - 1C____Hilton Barcelona
BHSkeie__________8A - 1A____<hotell>
Helikopter________6C - 1F____Hilton Barcelona
Mmats___________6A - 1D____Hilton Barcelona
bmgzor + 1_______XX - XX____Hotel Alma Barcelona