Utsetter du eller avbestiller du turer nå? Eller bestiller du nytt?

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: Utsetter du eller avbestiller du turer nå?

Lite nytt bookes, men det er jo fordi man ikke vet når det åpnes. Så snart reiserestriksjoner forsvinner så tror jeg vi står klare med bookingfingeren.

Da er København bekreftet i pinsen, Icelandair har bekreftet USA i september og det er booket hoteller i Milano, Bologna og Roma i julen.

Bestilles ingenting her akkurat nå, har flyttet diverse turer til høsten som Geneve, New York, Australia.

Har ellers inne bestillinger i høst til Singapore og Milano som jeg føler er ganske usikre akkurat nå.

Dette er jobbturer og det kan bli ganske så travelt i høst hvis det blir mulig å reise.

Privat har jeg kansellert alt i år, det blir første sommer uten utenlandsreise, vi holder oss på hytta og utvider evt med Dyreparken, Hunderfossen etter behov og muligheter.

Da er København bekreftet i pinsen, Icelandair har bekreftet USA i september og det er booket hoteller i Milano, Bologna og Roma i julen.
Hvordan får du booket flybiletter for så sent i 2021 allerede nå?

Barcelona med Lufthansa om 2 uker ryker jo, er usikker på om jeg skal forsøke å få pengene igjen, eller avvente å se om vi får en ny dato for arrangementet vi skulle på for så å booke om. Noen som har gått runden med å refundere beløp hos Lufthansa? Grei skuring?
Har en tur med SAS til København 17.mai helga som jeg fortsatt klamrer meg til, men frykter denne også ryker..

Klart vi skal reise i år.

Om man for moros skyld ønsker legge inn en booking eller to i år så skjer jo mye rart på pris-siden nå:
OSL-LHR med BA fra 54,- .... NOK altså.

Om man for moros skyld ønsker legge inn en booking eller to i år så skjer jo mye rart på pris-siden nå:
OSL-LHR med BA fra 54,- .... NOK altså.

Hvis de inkluderer fri ombooking er det da bare å peise på med et par bestillinger. Du skal vel tilbake til Derby?

Hvis de inkluderer fri ombooking er det da bare å peise på med et par bestillinger. Du skal vel tilbake til Derby?
Har fortsatt liggende inne 3 turer til England i år som enda ikke er kansellerte. Det får holde med hvor mye jeg antagelig må bruke reiseforsikringen i år.

Og repeat visits har jeg aldri drevet med.

Har og hadde ingen ting i bestilling. Ett Kiel Cruise for 10 dager siden ble det ikke noe av. De var delvis bestilt med gratisbillett fra GSport, så for å ikke miste de måtte ny tur bestilles og da ble det i slutten av august. Håper dog at vi kan ta den så fort båtene begynner å ga igjenn. Med 4 hytter vi ikke får overnatte på så ønsker jeg at hytteforbudet blir opphevet. Og etter som vi hytte eiere etter regjeringens oppfatning er det mest ansvarsløse og uintelligente som finnes, samt at vi alle er befengt med korona som vi sprer rundt oss med, så blir det nok spredningsferie til hytte kommunene i sommer for å belaste lokale helsetjenester. Dessuten har jeg pensjonist kuvøse (bobil) og skal jobbe fra ca 20 juni til begynnelsen av august. Alt blir dermed tatt på sparket.
Den årlige fly-ferien varte i år 23 dager og gikk til UAE, India og Sri Lanka i Januar-Februar. og er dermed gjennomført. Begynner flyene å fly igjen så kunne jeg tenke meg en tur til Praha for å besøke noen venner som jeg ikke har sett på noen år, som en Airline-Aid.
Det er uaktuelt å ikke være sammen med svigers på julaften. Sist prøvde jeg å få dem med til Dubai, men det var ikke snakk om. Etter at de hadde hatt deres beste ferie noen gang da de var med til Dubai i januar, har jeg ett lite håp om å få det til kommende jul. Jeg har lyst til å se fyrverkeriet på Nyttårsaften og oppleve Expo 2020 men det er fremdeles så lenge til at jeg ikke behøver å bestemme noe enda.

Lufthansa tok telefonen på «første ring» og da er vi booket om og bekreftet til Italia i julen. Penger tilbake på kortet ble det også. Ellers skal både Vestfold, Telemark og Rogaland besøkes med bil i sommer i tillegg til mange dager på Røros.

Hellasturen i juni blir fort til en biltur langs vestlandet opp til familien i trøndelag. Men Thailandsturen i oktober håper/regner jeg med går som planlagt.

Da var årets Vegas tur formelt kansellert hos BA på telefon, med tilbakebetaling i penger og Avios (de smame jeg brukte til å delbetale billetten med). Pga den svake kursen til den norske kronen, så ender dette fort opp som en god butikk.

Har ellers booket en ny tur til England i høst, så får tiden vise om den blir noe av. Booker jo også jevnlig nye jobbturer, men de teller strengt tatt ikke.

Har ingenting booka og i ettertid så er jeg glad for at jeg fikk til USA turen i februar. :rolleyes:

Har ingenting booka og i ettertid så er jeg glad for at jeg fikk til USA turen i februar. :rolleyes:

Tenkte akkurat det samme, takknemlig for å ha fått med 2 konsentrerte, innholdsrike uker i Thailand i januar/februar, påfyll som føles enda viktigere nå.

Avbooket sommerturen til Las Vegas i går, heldigvis booket med poeng så alt refundert.

En tur til København himmelspretten er også kansellert, men har et håp om noen dager i København til sommeren. Ellers er også en tur på Vestlandet med bil planlagt i sommer...

Håper på Dubai i Sept/Okt og Las Vegas i Nov i tillegg til en hurv jobbreiser andre steder om grensene åpner.

Kim

Å satse på noe før etter sommeren er vel tvilsomt. Drømte om den tur til cph i sommer, men med kronekursen er det heller ikke så aktuelt.

For første gang på lenge vil Norge være uten utenlandske turister. Ingen køer på Trolltunga, i Lofoten eller ishavskatedralen. I motsetning til andre steder, så går det 737 og Dash 8 til alle hjørner av landet, men flyentusiastene skal på biltur?

Back