Give me a ticket for an aeroplane... The Amer'katur 2011 - nå med bilder!

Vet ikke helt hva jeg skal si om damen som booket meg til DL i går. Sjekket aa.com I dag morges, og fant ledige billetter til NYC via ORD - tom. til den prisen som gir instant upgrade til F. Det var muligheter fra CVG både klokken 9:45, og 11:25. Den første rakk jeg ikke, men 11:25 var det god margin på, så jeg skyndte meg å pakke sammen, fikk sjekket ut, og tok shuttelen tilbake til flyplassen - det går strengt tatt an å gå, men tenkte det var enklere å bli kjørt når man har det litt travelt. Ble satt av hos AA, og fant skranken deres, der jeg presenterte saken for en dame, som selvsagt kunne booke meg om. Fikk tom. F-sete på ORD-LGA. Den prisen gir nemlig ikke garantert F-sete om man må bookes om, men siden jeg hadde sett at de solgte den, var det ledige seter. Damen tag'et også kofferten og jeg takket pent for hjelpen, og fant vegen gjennom en hyggelig liten security-kontroll. Nå sitter man og blomstrer litt ved gaten mens man venter på flyet.

Re: Give me a ticket for an aeroplane... The Amer'katur 2011

Det var da voldsomt så komplisert det blir da Martin. Omtrent som når jeg var ute sist gang og omtrent ikke fikk noe til å stemme. Enten var klassen feil eller så var flighten feil. God tur videre!

Så satt man her. Skulle vært airborne for halvannen time siden, men siden det har vært noe vær i Chicago er vi litt forsinket. Er i det minste booket om til en noe senere ORD-LGA flight - som damen forøvrig ikke klarte å sjekke meg inn på.

Og da var man ombord. Sete på neste flight har man også fått årna via aifån-app'en til AA.

Da ser jeg på FB at han (til slutt) har ankommet LGA .. ikke uten forhindringer regner jeg med. ORD skal ha vært rimelig kaos i dag ..

Jepp, man kom seg etterhvert fram til New York.

i utganspunktet skulle jeg landet på JFK i tre-tiden, så ble jeg booket om til å ankomme LGA i firetiden - som i realiteten ble åttetiden.

flyet ankom gaten i CVG, og det ble etterhvert ropt opp at det ville bli en ganske grei forsinkelse, og at alle med connections måtte oppsøke gaten. Jeg ble da som sagt booket om til en ORD-LGA-flight som skulle gå noe senere enn den første jeg ble booket om til - en som skulle gå 15:40.

Etter minst et par timers venting, kom vi oss endelig av gårde. Rutetabelltiden på ruta, er litt over en time - sånn at man lander i ORD 10 minutter etter at man drar fra CVG, mtp. tidsforskjellen. Jeg stusset derfor litt på at jeg syntes at flyvertinna sa at flytiden var en time og trettini minutter. Sa hun en time og ni?

Det gikk opp og avgårde, og jeg takket ja til en cola. Etterhvert kom cockpit på PA, og fortalte at vi hadde flydd et stykke vestover, da ORD ville ha oss inn fra vest, siden de drev og "ryddet opp" i ATC-kaoset som hadde oppstått etter noe uvær. Altså stemte det med 1 time og 39 minutter. Vi skulle da touche ca. 15:10, og være ved gate 15:20 - 10 minutter før neste avgang.

Her er ruten vi fløy: http://flightaware.com/live/flight/EGF3961/history/20110820/1525Z/KCVG/KORD

Vi var allikevel på Illinois'k jord litt før 15, men så..

Vi parkerte på et sted jeg ikke var helt sikker på hvor var, med beskjed om at vi måtte vente på ledig gate, som skulle ta en 10-15 minutter. Det tok en time. Noen hadde nemlig bommet med en fuelslange, og før de fikk tørket opp på bakken, ville de visst ikke flytte på flyene som stod der. Vi fikk etterhvert en ny gate i en annen pir i terminalen.

Det skulle fa tilsi at STA på min flight videre, var ca. 20 minutter før vi ankom gaten. Heldigvis, var det også forsinket. Damen i CVG, hadde påstått at hun ikke klarte å sjekke meg inn, så jeg tenkte først å gjøre noe med det. Fant en automat, valgte en knapp som het noe med "reprint", og fikk ut et boardingkort. Fant også gaten, hvor det var god tid igjen til boarding. Fikk for ordens skyld bekreftet med en dame i gaten at alt var i orden, at jeg var sjekket inn, og at kofferten "fulgte meg".

Det ble boardet, og jeg fant 5A, nest bakesrste F-rad (de begynner forvrig også på 3, så i praksis satt jeg på rad 3). Litt drikke før avgang, avgang og en take-off som bare 80'en kan.

Vel oppe, vsr det full middagsservering. Valget var mellom laks og en osteravioli, og jeg valgte for en gangs skyld fisken. En laksebit med lit ris og brokkoli og litt saus, en salat ved siden av (som vertinna selv stod og tok på dressingen på ved servering. Skeiet ut med et glass hvitvin til. Var også en liten kake som smakte vaniljekrem.

Fikk så en ganske heftig innflyving, med Manhattan på venstre side, litt forbi LGA, før vi snudde og landet sånn ca. fra nord.

Kom oss ned, og av flyet. Måtte vente litt på bagasjen, og bagasjeventing og taxitur til hotellet tok akkurat ca. en time.

Er nå sjekket inn på Doubletree Metropolitan, og har også fått meg noe middag på en TGI Fridays litt oppi gata her sammen med reisefølget.

Nå er det natta, og i morgen blir det å være turist.

Snakkes ;)

Last edited:
0cc40038-2159-5b47.jpg

iPad-shopping :p

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=40.763964,-73.973106

Så var man ferdig med et par dager i New York.Man har besøkt en bår med fly på, shoppet litt, og spist og kost seg med god mat og drikke. Bortsett fra at BSSW ble litt sur da Speedy dukket opp, etter at han egentlig "ikke hadde fått fra fra jobb", var stemningen på topp.

I dag har man våknet, spist frokost med BSSW før han og jeg tok en towncar til LGA.
Tror han tok en "lur" rute til LGA, for vi kjørte bl.a. gjennom Queens, og gjennom boligstrøk og små "bystrøk" - sikkert fordi ha n visste at det var kølangs den mer "motorveidominerte" ruten jeg ankom med i taxi på lørdag. Det var fastpris uansett, så det var ett fett for oss hvor langt han kjørte.
Speedy tok vi farvel med i går kveld, da han hadde en tidlig flight fra EWR, og BSSW og jeg, tok farvel i DL sin terminal, før han fant vegen til Air Canada.

Innsjekk og Security på LGA gikk greit, og nå venter man på å boarde en 757 som nettopp kom inn fra ATL, samt bli med de tilbake dit. Sete 3A funker sikkert.

Snakkes plutselig :)

S... og nå venter man på å boarde en 757 som nettopp kom inn fra ATL, samt bli med de tilbake dit.

Nae saa fint! Kommer dere for aa hjelpe meg med flyttelasset? :p

292894_10150263764591036_554781035_8003290_5864240_n.jpg

Jeg skal fly samme turen til ORD om 3 uker

Et tips ang. kantina på ORD. Det brune som ligger på samme fatet som sandwichene er også sandwicher men med en "brun" type brød. Det et IKKE sjokoladekake, bare så det er sagt.

(Når jeg tenker meg om, så skal vel elefanten i den andre kantina, på andre siden av gangen, men jeg har hvertfall sagt i fra)

Mer rapport kommer etterhvert. Har vært litt lite skrivelysten bl.a. pga. En liten forkjølelse som dukket opp i dag, men er tisynelatende borte nå. Foreløpig ligger det an til WTP-rapport på hjemturen, i den nye varianten. Kjerra som skal fly meg til LHR er ennå ikke fylt året ;)

Et tips ang. kantina på ORD. Det brune som ligger på samme fatet som sandwichene er også sandwicher men med en "brun" type brød. Det et IKKE sjokoladekake, bare så det er sagt.

Tusen takk. Fnate har ryki på en smell før. Da var det en GT som lignet på sitronbrus.

Bortsett fra at BSSW ble litt sur da Speedy dukket opp, etter at han egentlig "ikke hadde fått fra fra jobb", var stemningen på topp.

Speedy tok vi farvel med i går kveld, da han hadde en tidlig flight fra EWR, og BSSW og jeg, tok farvel i DL sin terminal, før han fant vegen til Air Canada.
Rart Olav fortsatt går på den der, han burde jo vite at jeg hvis jeg vil får jeg det til!
Ikke få fri? Tull!
Ikke ha råd? Hah!
;)

Anyway - riktig trivelig å treffe dere i NYC, dog hadde jeg en vanvittig slitsom reiserute både på tur og retur (de på FB har vel fått noen hint - men jeg skal prøve å få til en TR etterhvert også).
Fine bilder, og artig å lese om det du ikke fikk briefet meg mens vi hygget oss over fjorden! :)

*Host*

På tide å avslutte denne kanskje?

Etter litt blomstring ved Gate 3 på LGA sin terminal D (Delta bruker altså terminal D - D for Delta... Tilfeldig?) begynte de først å boarde de som hadde med seg barn, og de som måtte trilles om bord. Deretter var det oss i F.

Boarding skjedde gjennom dør 2L (Altså dør nummer 2 forfra, på venstre (left) side), og jeg måtte altså gå til venstre. Litt stas det også ^_^.

Fant 3A, og førsteinntrykket var greit. Vannflasker var allerede utplassert på "midtkonsollene" mellom setene, og annen drikke ble også tilbudt mens vi ventet på at røkla bak skulle få kommet seg om bord.

Det ble etterhvert pushback ca. på rute, og vi kom oss av gårde. Bestilling av mat hadde allerede blitt foretatt under pushback/taxi, og valget var enten en Roast Beef Sandwich, og en Chicken Salad. Jeg gikk for førstnevnte, som kom sammen med litt frukt, potetgull samt en brownie. Colaen jeg bestilte kom også "ferdig" på brettet. Hadde av en eller annen grunn forventet at sandwichen skulle være varm, noe den ikke var, men ellers var det helt greit.

Etter at man var ferdigspist, var det fra med sin nyinnkjøpte iPad og VISA-kortet, og teste GoGo. Utrolig kult og kunne sitte og surfe på nettet fra noen-og-tredve-tusen fot :)

Etter drøye to timer, kom vi oss kjapt ned i ATL, og parkerte ytterst på pir.. eh, den piren som er nærmest hovedterminalen ^_^. Var atpåtil så heldig at neste flight skulle gå videre fra andre enden av samme pir - i utgangspunktet.

Framme på ATL, var det å finne ut hvor man skulle videre. Jeg fant ut av gatenummeret, og fant riktig gate - helt i motsatt ende av piren. Her ble det igjen blomstret litt i snaue to timer eller noe, før jeg fant ut at DL81 til CVG ikke skulle gå derfra allikevel. Da ble det å finne ut hvor den nye gaten var, og deretter lokalisere den - fortsatt i samme pir. Der ble det dog fort opplyst om at 737'ern som stod der ikke hadde tenkt seg av gårde med det første, pga. sykdom, og DL81 fikk ny gate enda en gang - vi var fortsatt i samme pir. Der kom det til slutt taxende en MD90 som parkerte, og litt forsinket kom vi oss om bord, og av gårde.

Nok en gang var det utplassert vannflasker i "midtkonsollen" - en detalj jeg likte :). Her var dog det store kunststykket å komme seg til midtsetetet uten å velte vannflaskene. Ingen superpitch mao. Disse setene var forøvrig markedsført som "Business", og ikke "First" i bookingen.

Drikke ble nok en gang servert før pushback - dristet meg til en GT - og litt forsinket pushet vi, pga. "late incoming aircraft". Var vel et kvarter sene eller noe, men det mener jeg de tok igjen, og vi landet på rute. Ingen annen servering enn drikke unferveis. Her roet jeg det ned med en cola igjen - og snacks som den mannlige FA'en delte ut fra en kurv han gikk rundt med. Jeg tok noe jeg trodde var potetgull, som viste seg å være noe oste-fullkorngreier. Overraskende godt, og senere på turen ble det konsumert en til i BA-kantina på ORD.

Landet som sagt på rute på CVG, som kan minne litt om en spøkelsesflyplass. Den har tre terminaler, men T1 huser kun administrasjonen. US Airways Express skal ha vært eneste selskap her da den stengte i 2007.

T2 brukes av AA, US, UA/CO og AC (var vel de jeg så der), og er en liten pir med åtte gater, og ett eneste serveringssted etter security, samt en kiosk. Det var i denne pirsen jeg tilbragte ca. åtte timer av mitt liv i løpet av turen. Denne terminalen skal visstnok stenges neste sommer, og flightene flyttes til T3.

Delta bruker T3, og er omtrent eneste selskap der, som jeg så med alt fra CRJ'er, via MD'ere og griser, til en 767, som jeg antar opererer ruten til CDG. DL har forøvrig nedskalert en del, og Wikipedia kan røpe at de i dag flyr til 63 destinasjoner, mot 130 tidligere.

Etter ankomst, fant jeg vegen gjennom terminalen, som så ut som en normal terminal. Et godt stykke å gå, masse serveringssteder o.l. Mye bedre enn den lettere tragiske T2. Terminalen består av tre concourser, der kun en av de (B) er i bruk i dag, etter DL sine nedskjæringer. Concourse A skal dog gjenåpnes, når T2 stenges, og selskapene der flytter over, og Wikipedia nevner også at det vil gi rom for bl.a. Jetblue og Southwest, samt at de nåværende T2-selskapene kan utvide.

Uansett: For å komme fra Concourse B til hovedterminalen, kan man gå, stå på et rullefortau, eller ta et lite tog. Jeg valgte toget, og var relativt kjapt framme. Fant kjapt bagasjebåndet, og kofferten min dukket også kjapt opp. Så var det å finne vegen til hotellet.

Doubletree Cincinnati Airport Hotel er et trivelig lite hotell, som jeg gjerne anbefaler. Det ligger i grei gangavstand fra terminalene, mer er (i amerikansk ånd) kanskje ikke så lett å finne til fots. En Shuttle eksisterer, men da må man bruke en sånn "courtesy phone" og bestille, og det synes jeg blir for "tungvindt" ^_^.

Jeg hadde funnet vegen ned forrige gang, men det var fra T2. Nå var jeg på T3, og var litt usikker på hvor jeg var i forhold. Jeg fant uansett vegen over til parkeringshuset, og gikk ut i andre enden, men så at hotellet ble for langt unna, så jeg fant vegen tilbake til T3, for så å forsøke å lokalisere T2. Inne i T3 fant jeg vegen opp i avgangshallen, og fra denne gikk det en gangbro over til T2. Genialt. Da jeg så kom meg over denne, forbi billettskrankene, så til høyre, over enda en gangbro over til der bagasjebåndene var (Jada, T2 er på en måte delt i to, med veg og alt mulig i mellom), var jeg på kjente marker. Ble litt smånervøs da jeg et øyeblikk hadde kurs rett mot et TV-team fra noe lokalt noe, men de var visst ikke så interresert i meg, så jeg gikk forbi dem. Da jeg så kom ut, kikket jeg meg til høyre. Der oppdaget jeg at jeg kunne spart meg turen inn opp, over, over igjen og ned igjen, og gått et par hundre meter til venstre i forhold til der jeg stod utenfor T3. Jaja ^_^

Fant igjen vegen gjennom parkeringshuset, ut i andre enden, fulgte vegen litt bortover, over en liten gress"voll", og over en veg som ikke hadde hørt om hverken fotgjengerfelt, fortau eller gangveg. Trafikken var dog ikke til stede, så jeg kom meg trygt over.

Vel inne ble jeg sjekket inn av en hyggelig frøken. Her bil jeg bare legge til at første gangen jeg bodde her, var romprisen ca. halvparten, og jeg ble oppgradert til et større rom med sofa og to vannflasker, samt gratis wifi. Denne gangen skulle jeg betale dobbelt så mye, og var i teorien HHonors Silver, men fikk et helt vanlig rom, ikke noe vann, og måtte punge ut for wifi. Jaja, jeg overlevde vel det ^_^. Cookie fikk jeg også (noe jeg kom på i ettertid at jeg ikke fikk på Doubletree i New York).

Jeg hadde også bestlt noe brus og øl som skulle stå klart på rommet. Først ba damen meg i resepsjonen meg om å si i fra hvis det ikke var der, men innen jeg rakk det, skiftet hun til at hun skulle sørge for å få det levert med en gang. Hadde ikke vært på rommet mange minuttene (forøvrig uten brus og øl), før det banket på døra. Der var jo ingen ringere enn hun som hadde servert meg middag noen dager tidlige, og det tror jeg satte tonen. Før hun gikk, spurte hun bare: "Are you coming down to eat later?" Uten å høres formell ut i det hele tatt. "Yeah, probably" klarte jeg å svare, lettere forkjølet og nedsatt hørsel etter et par flighter den dagen.

Da jeg så kom ned en time etterpå, kjente hun meg igjen nok en gang, og innrømmet at hun lurte på hvor det ble av meg.

Trivelig liten restaurant, med passe stor meny - bortsett fra at de hadde en masse "specials" i tillegg - og denne kvelden hadde de mange - så hun leste opp minst like mange hovedretter som de hadde på menyen fra før. Kunne de ikke evt. printet et eget "special"-ark, så man kunne studert de litt nøyere?
Gikk uansett for en "Surf & Turf" som hun nevnte, i den tro om at det var biff & scampi. Hadde jeg hørt nøyere etter, så hadde jeg koblet den retten med kylligen og krabbekaken hun nevnte i samme setning. Nuvel, det smakte fortsatt godt. Til drikke, spurte hun meg om jeg ville ha Pepsi, siden jeg drakk det sist. Sånn service er stilig :)

Mens jeg så satt og ventet på maten, er det jo ikke stort annet å gjøre enn å sitte der og kikke seg rundt i en eller ganske tom restaurant med et par gjester i baren, og ellers noen ansatte som svinset rundt og mest gjorde klar til frokost. Den mildt sagt joviale bardamen ba meg et øyeblikk om å roe meg ned litt, men jeg tror de var ironisk ment. (jeg tror jeg nok kan se litt sur og "mutt" ut, uten at jeg egentlig er det - hun forsøkte sikkert bare å munstre meg opp). Senere kom hun bort, og slo av noen ord, og lurte på hva jeg gjorde der. Forklarte som det var, at jeg reiste via CVG til NYC, pga. en veldig god pris. Hun pratet litt for mye til at jeg fikk forklart alle detaljene, men hun syntes egentlig det virket litt kult - da fikk man jo sett nye steder også. Hun presterte også å spørre om det var en direkteflight dit fra OSL...

Maten kom, og da jeg oppdaget at det var kylling og krabbekake som de definerte som Surf & Turf, re-analyserte jeg setningen hennes, og skjønte at... jeg hadde bestilt kylling krabbekake. At jeg også hadde ombestemt meg fra brokkoli til asparges som den ene side-orderen (ved siden av potetmos), hadde hun tydelgvis heller ikke fått med seg. Men pytt sann. Maten smakte uansett. Siden jeg skippet forrett denne gangen, ble det heller en dessert - is. Ikke så mye å si om det. Smaker alltid godt ;)

Deretter tok jeg kvelden. Hadde ingen planer om å stå opp tidlig neste morgen, så det ble litt nettsurfing, før jeg sovnet etterhvert.

He he. Krabbekake og kylling er rimelig spesiell Surf&Turf ja. Tror kankje jeg hadde blitt litt paff av den.

Ellers er jeg enig med deg i fullkornostegrevlingen. Forbausende god.

En god klapp, og maskinen er fornøyd og man unngår teknisk. Funker hver gang! :D

Jag brukade klia den under nosen (strax framför landing gear). Gick nästan alltid bra ;)

Etter å ha sovet, våknet jeg igjen - relativt tidlig.

Flyet mitt til ORD skulle gå 16:00 (husk at da det ble bestilt, visste ikke jeg at jeg skulle fly ned til CVG dagen før), så utsjekk noe særlig før klokken 12 utgikk.

Det ble en dusj, og en frokost nede i restauranten. og for en [ironi]service[/ironi]. Fikk et bord, og ba om appelsinjuice. Etter en stund, kom en dame og lurte på om jeg ble servert. Det bekreftet jeg at jeg ikke ble. Da fikk hun tak i en annen dame, som kom med appelsinjuicen, og tok i mot bestilling på en "American Sunrise", som jeg valgte med eggene scrambled, bacon og hvit toast (dette kom sammen med hash brown). Maten kom etterhvert.

Ved frokostservering i USA, er jeg som regel vant med at man får regningen på bordet uten å måtte be om den, mens de sier "whenever you're ready", sånn at man ikke skal føle at de maser på en. Her kom bare damen (dame nummer to altså), og ryddet opp, uten å ta med noen regning (ja, jeg kunne bedt om den da hun ryddet opp selvfølgelig...). Deretter så jeg ikke noe særlig til dame nummer to igjen, før dame nummer en dukket opp og lurte på om jeg ventet på regningen. Jeg bekreftet, og hun fikk igjen satt dame nummer to i gir, og jeg fikk en regning. Signerte denne med romnummer, og gikk.

Tilbake på rommet, var det ennå lenge til utsjekk, så jeg slappet av med den siste øl'en jeg hadde igjen, og klokka ble etterhvert tolv. Fikk pakket sammen, og kom meg ned. Damen fra innsjekk var på jobb igjen, og jeg ble effektivt sjekket ut. En annen dame (som trolig også jobbet der) la merke til at prislappen fortsatt dinglet fra skjorten min, og lurte på om det var greit for henne å ta den av, så jeg slapp å gå med den hengende. Jeg lpt hun få lov til det, og takket henne for det. Da jeg siden kom hjem, oppdaget jeg at en annen av de skjortene jeg hadde kjøpt i NYC - som jeg hadde brukt siste kvelden i NYC - også hadde denne lappen hengende ^_^.

Jeg ble sjekket ut, og resepsjonsdamen brukte walkie-talkien sin til å kalle på shuttelen. Fikk også tilbud om en Doubletree-cookie med meg på turen, men klarte av en eller annen merkelig grunn å takke nei til denne (jeg tar ikke på meg evt. ansvar for avrevet elefanthår).

Shuttlesjåføren dukket opp - en skikkelig amerikaner - på aksenten, hvertfall.
Han kunne bl.a. tipse om at jeg skulle ta en shot whisky hver halvtime mot forkjølelsen jeg hadde - det hjalp ikke, men da merket jeg den ikke, mente han. Takket for tipset. Fikk også spørsmål om det hadde vært meningen at jeg skulle ende opp på dette hotellet, eller om jeg "satt fast" som følge av en kansellert flight. Vet ikke om det sier noe om hva slags gjester som normalt bor der eller ikke..

Ble uansett satt av hos AA i T2, og fant skranken kjapt. Med ca. et par ERJ'er i timen, blir det sjeldent kø i skranken, og det var også tilfelle nå. Fant en automat og gjorde mitt - helt til det dukket opp en stor advarsel om at jeg måtte "se en agent". Tilkalta oppmerksomheten til mannen bak skranken, og han gjorde ikke annet enn å "confirm that it's you". Da vi var enige om at jeg var meg, tag'et han koffertene, og jeg var "good to go". I security var det heller ikke nevneverdig kø.

Så var man altså på plass i den tidligere beskrevede T2 på CVG. Fant et sete i nærheten av gaten, og satte meg der. iPaden ble funnet fram, og jeg benyttet (faktisk) mesteparten av de ca. 3,5 timene fram til boarding. ved å skyte på griser med sinte fugler som ammunisjon.

Etterhvert ble det boarding, og jeg fant kjapt 4A om bord i en av American Eagle sine ERJ-145. Det var bare tredje gangen denne turen at jeg hadde dette setet i en slik maskin (dog var en av de en ERJ-140, og tilhørte Chautaqua Airlines), og andre gangen jeg fløy CVG-ORD. Tror det må være første gangen jeg flyr samme strekning flere ganger i samme retning i løpet av en tur ^_^

Flighten gikk som normalt. En cola ble fortært underveise, og etterhvert kom vi inn over Lake Michigan sørfra, før vi gjorde en venstresving og satte kursen rett mot O'Hare. Landet - ca. på rute, mener jeg - og taxet til gaten.

Derfra var det å finne vegen til BA sin gate, som var i T5, som ligger litt unna de andre terminalene, og man må landside og kjøre tog for å komme dit. Av en eller annen grunn klarte jeg å komme meg landside i T2 (som ligger et togstopp lenger unna T5 enn T3), men jeg gjorde strengt tatt ikke annet enn å følge skiltene. Å havne landside i T3 ville vært litt mer praktisk, mtp. kortere togtur, men pytt pytt.

Jeg fant stasjonen for det førerløse toget. Rakk såvidt akkurat ikke et tog, men neste var ikke langt unna. Etter en liten sightseeingtur med tog, var man fremme på T5.

Etter å ha ankommet T5, var det en tur for å finne BA sin skranke. Ikke fordi jeg måtte innom - bare for å "ta en titt". Den lå uansett rett ved security, så det var ikke hverken lange omveien, eller store titten. På ORD kjente jeg virkelig verdien av sølvkortet. Alt av servering ligger før security, i en lite food court. Den var relativt liten, men det var allikevel flere ledige plasser, så det så ut om om de som ville ha plass hadde fått det. vurderte en liten pitstop hos McDonalds før jeg gikk gjennom security, men slo det fra meg. Tax-free-butikken lå også på utsiden. I USA fungerer det uansett sånn at man handler, og så kommer de og leverer varene ved gaten, så man slapp å tenkte på at det skulle gjennom security..

Security, ja.. Vet ikke om jeg gikk glipp av en fasttrack, men jeg fant hvertfall ingen. Her gikk det forøvrig treeegt.

Hvis man nå ser for seg at man står i en kø fram til der man kan legge ting i plastbakker. De plastbakkene "deler" man med de som står i kø på andre siden av det båndet man står langs, som skal gjennom en annen scanner. Fair enough. Når man så kommer fram, oppager man at de på andre siden har lagt tingene rett opp i bakkene, men siden det ennå ikke er plass på bordet, ligger disse bakkene fortsatt i hver sin "stabel" - sånn at vi som kommer på andre siden egentlig ikke har tilgang til disse bakkene.. Argh!!

Nuvel, jeg fikk til slutt lagt tingene mine oppi et par bakker, og sendt de gjennom. Så var det et nude-o-scope som skulle til pers. Først stå stille inni, deretter vente på utsiden mens noen satt og brakk seg et annet sted i bygget, før jeg ble klarert videre. Samlet tingene, og fant først gaten så jeg visste hvor den var, og deretter loungen. Ble her ønsket velkommen av en hyggelig dame, som også scannet passet mitt, sånn at alt var i ordren sånn immigrasjonsmessig - eller noe sånt. Deretter var det å slappe av med litt sandwicher, cola og iPad i noen timer, mens man ventet på boarding av en littegrann forsinket BA296.

Tusen takk, Martin, nude-o-scope kan jeg tenke meg og selvfølgelig få et foto av min herlighet med dato og sted :lol:

Back