Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Lufthansa går motsatt vei og holder liv i sine 747, dog er det den nyeste versjonen 747-8.
https://www.dn.no/nyheter/2018/08/2...il-kirkegarden-det-er-det-en-viktig-grunn-til
LH har også 13 747-400 ifølge artikkelen, de siste ikke skal byttes ut før ca. 2025.
747-800 er riktig fin. Jeg har fløyet den én gang i 2. etg. med LH.
B 747-800 finnes ikke, men vi skjønner hva du mener. (Pirk, pirk)
Det er ikke motorstøyen, men aerodynamisk støy og aircondition som utgjør forskjellen. Lufthansa's "klatre-over-naboen" business-class hjelper heller ikke, men det skal ikke flytypen få skylden for.
I følge Qantas sin siste investorpresentasjon skal siste 747 forlate selskapet i løpet av 2020
Så de har begynt å fase ut 747 alt nå??
Just for info: i de LH jag flugit med står det 747-830 på c/n-plåtenB 747-800 finnes ikke, men vi skjønner hva du mener.
Just for info: i de LH jag flugit med står det 747-830 på c/n-plåten
Jeg tror du er inne på noe Knut, at dette er ALA MD-80 / DC-9-80 som du sier er -30 Lufthansa kundenummer hos Boeing og Lufthansa fikk vel alle 747-8i før Boeing sluttet med Kundenummer ?Hmmm. Er det da snakk om markedsføring vs teknikk, alá MD-80 / DC-9-80? Jeg har aldri sett noe annet enn 747-8 og 747-8I, men mulig den offisielle typebetegnelsen er -800? og -30 suffikset er vel Lufthansas kundenummer hos Boeing?
To compensate for the later-than-scheduled arrival of the A350-900s, KLM will deploy its Boeing 747-400s for slightly longer. “We anticipate the phase-out of the 747s to finish in 2021, but also this could still change,” the spokesman said.
Faren min kjørte forøvrig buss for BFB på 80-tallet, den gang bussen faktisk fysisk krysset E18 fra Vollsveien på Lysaker på vei innover til Oslo.
Jaja.... Verden går sin skjeve gang videre...![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.