Utfasing av B747

Synd at det blir få timer i lufta etter omlakkeringen

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...endon-zoekt-mooie-fotos-voor-in-de-boeing-747

Siden det er på hollandsk, siterer jeg google translate-versjonen

BADHOEVEDORP - Neste år vil en gammel KLM Boeing 747 plasseres i hagen til Corendon Village Hotel i Badhoevedorp, hvor den vil fungere som et museum og en attraksjon. Corendon ber nå luftfartsentusiaster å hjelpe med ombyggingen av flyet.

Jumbojet, med registreringen PH-BFB, fløy i 29 år for KLM og gjennomførte det siste kommersielle flyet på mandag. For å holde minnet om den tiden levende, ønsker Corendon å henge bilder i kabinettet til flyet i KLM-tjenesten.

Feriefirmaet ber derfor luftfartsentusiaster å sende sine beste bilder av PH-BFB. Det er ingen ytterligere krav, så lenge 747 er i den. Et utvalg av de innleverte bildene brukes faktisk i enheten.

Last edited:
Neste maskin fra British Airways som blir spiker ser ut til å bli G-BNLK. Skal ut nå i desember ettersom videre operasjon hadde medført en D-check. Ikke flydd siden 8. desember så er mulig at den allerede er tatt ut av service.

Neste maskin fra British Airways som blir spiker ser ut til å bli G-BNLK. Skal ut nå i desember ettersom videre operasjon hadde medført en D-check. Ikke flydd siden 8. desember så er mulig at den allerede er tatt ut av service.

G-BNLK gikk som BA156 til KWI dagen etter at du skreiv det der, og er nå på vei til PHX som BA289. Tror nok G-BNLK holder på en stund til!

Mens i Bahrain skal de senke en utrangert 747 og lage et kunstig rev av den

https://www.aero.de/news-13870/Bahrain-versenkt-eine-Boeing-747.html

m_30805_11632.jpg

Qantas planlegger nå å fase ut to av sine 747.
En Rolls Royce maskin, VH-OJS 17. februar, og den siste GE -400 maskin, VH-OEB 4. april.
Begge er standard -400, og Qantas vil med det være nede i 7 747 maskiner, 1 -400 med Rolls Royce motorer og 6 -400ER.

Hva vides har Thai Airways pensioneret HS-TGG, det var desuden også den FØRSTE 747 jeg nogensinde har fløjet i, så denne pensionering gør ekstra ondt på mig.

Jeg befløj den 27 September 2017 på BKK - HKT.
Seneste flyvning var 24 Januar på BKK - DMK

Back