Lufthansa går motsatt vei og holder liv i sine 747, dog er det den nyeste versjonen 747-8.
https://www.dn.no/nyheter/2018/08/2...il-kirkegarden-det-er-det-en-viktig-grunn-til
LH har også 13 747-400 ifølge artikkelen, de siste ikke skal byttes ut før ca. 2025.
747-800 er riktig fin. Jeg har fløyet den én gang i 2. etg. med LH.
B 747-800 finnes ikke, men vi skjønner hva du mener. (Pirk, pirk)
Det er ikke motorstøyen, men aerodynamisk støy og aircondition som utgjør forskjellen. Lufthansa's "klatre-over-naboen" business-class hjelper heller ikke, men det skal ikke flytypen få skylden for.
I følge Qantas sin siste investorpresentasjon skal siste 747 forlate selskapet i løpet av 2020
Så de har begynt å fase ut 747 alt nå??
Just for info: i de LH jag flugit med står det 747-830 på c/n-plåtenB 747-800 finnes ikke, men vi skjønner hva du mener.
Just for info: i de LH jag flugit med står det 747-830 på c/n-plåten
Jeg tror du er inne på noe Knut, at dette er ALA MD-80 / DC-9-80 som du sier er -30 Lufthansa kundenummer hos Boeing og Lufthansa fikk vel alle 747-8i før Boeing sluttet med Kundenummer ?Hmmm. Er det da snakk om markedsføring vs teknikk, alá MD-80 / DC-9-80? Jeg har aldri sett noe annet enn 747-8 og 747-8I, men mulig den offisielle typebetegnelsen er -800? og -30 suffikset er vel Lufthansas kundenummer hos Boeing?
To compensate for the later-than-scheduled arrival of the A350-900s, KLM will deploy its Boeing 747-400s for slightly longer. “We anticipate the phase-out of the 747s to finish in 2021, but also this could still change,” the spokesman said.
Faren min kjørte forøvrig buss for BFB på 80-tallet, den gang bussen faktisk fysisk krysset E18 fra Vollsveien på Lysaker på vei innover til Oslo.
Jaja.... Verden går sin skjeve gang videre...![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.