Husker ikke nøyaktig i kg eller liter, men en 340 brenner bare 5% mer enn en 330. Vel og merke de originale 333, NEO'ene er sikkert mer effektive.
I tillegg til drivstoffutgifter kommer selvsagt også at fire motorer koster dobbelt så mye i vedlikehold som to.
Airbus A340 -313 411 B-18803 China Airlines ferried 13feb17 TPE-VCV for part-out & scrap ex F-WWJL
Airbus A340-313 411 B-18803 China Airlines ferried 13feb17 TPE-VCV for part-out & scrap
Airbus A340-642 D-AIHS Lufthansato be ferried 28feb17 MUC-MZJ for storage
Airbus A340 -312 78 F-GLZH Air France ferried 01mar17 CDG-EGBP for part-out & scrap
Er vel snart kun SK som ikke har begynt utfasing av A340...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Er vel snart kun SK som ikke har begynt utfasing av A340...
The company is also investing some CHF 100 million in refurbishing its five remaining Airbus A340s
Airbus A340-313 218 B-HXH Cathay Pacific ferried 24mar17 HKG-LDE for storage
Thai sliter med å avhende sin 10(?) A346 i følge denne ikke helt ferske artikkelen fra Bangkok Post. Flyene er lagret på hhv Don Mueang og U-tapao. Artiklene omhandler også litt snusk rundt TGs anskaffelse av RR Trent 800 motorer.
http://www.bangkokpost.com/news/general/1199141/thai-struggles-to-unload-old-aircraft
Sent from my iPad using Tapatalk
Betalingsmur
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.