Utfasing av A340

Ingen konvertering til frakter av -600'e ?? Klarer de ikke bok vekt vs drivstoff til at dette kan svare seg? Nydelige fly, men alt har en ende, og hjelper så lite når det er mangel på colabokser i verden[emoji6].


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ingen konvertering til frakter av -600'e ?? Klarer de ikke bok vekt vs drivstoff til at dette kan svare seg? Nydelige fly, men alt har en ende, og hjelper så lite når det er mangel på colabokser i verden[emoji6].


Sent from my iPhone using Tapatalk



Finnes ikke noe program for det og har jeg forstått det rett egner ikke flyet seg som (konvertert) frakter, men noen kan sikkert svare bedre på hvorfor

Det har nettopp blitt sertifisert et program for og bygge om A330-300 fra passasjer til frakter, men tviler på det kommer for noen A340 varianter
 
Da har Swiss kvittet seg med nok en 340
Swiss A340-313 175 HB-JMN ferried 30jun16 ZRH-LDE, basic cs on return to lessor
 
Da er det Iberia sin tur til å kvitte seg med en av sine A340-300 Airbus A340 -313 329 EC-HGV Iberia last svc 13-14jul16 MAD-LIM-MAD prior return to lessor in aug16
 
Da forsvinner nok en 340 fra Finnair Airbus A340-313 844 OH-LQC Finnair ferried 19jul16 FCO-MLA after paint prior delivery to?
 
Hvor lenge er det forventet at de vil ha 340 i flåten sin ?

Usikker, men er nok et par år til


Ellers får noen A340 et nytt liv, eller i hvertfall et forsøk. Avior Airlines fra Venezuela er i ferd med og overta to ex-Air China maskiner som har stått lagret. de har i hevrtfall fått dem malt

click
 
Da er en 1999 modell sendt huggeren. orginalt levert Air Canada, og så siden AirAsiaX

Airbus A340 -313 278 D-AAAM Lufthansa Technik ferried 30aug16 HAM-SFB for part-out & scrap ex 9M-XAC
 
Da har Aerolineas Argentinas returnert en A340-300
Airbus A340-312 94 LV-CEK Aerolíneas Argentinas ferried 07-08sep16 EZE-MIA-GYR on return to lessor
 
Last edited by a moderator:
Hei "flyvenner". Må åpne med å si at jeg er MEGET imonert over all den kunnskapen dere varter opp med her i forumet! Hvor "får" dere dette i fra? Mitt innlegg henviser til den 340-500 som Royal Thai Air Force har skaffet seg, er det bare meg som ser "skeift"? De horisontale stripene på motorene, er de like horisontale, begge to? Ellers et meget pent fargeskjema! perpåhøvik
 
Hei "flyvenner". Må åpne med å si at jeg er MEGET imonert over all den kunnskapen dere varter opp med her i forumet! Hvor "får" dere dette i fra? Mitt innlegg henviser til den 340-500 som Royal Thai Air Force har skaffet seg, er det bare meg som ser "skeift"? De horisontale stripene på motorene, er de like horisontale, begge to? Ellers et meget pent fargeskjema! perpåhøvik

Velkommen til Forumet! Hele motoren nærmest fotografen ser jo skeiv ut. Jeg undres på om det kan han noe med at vingene er noe fleksi/bøyd pga luftmotstand og sånn?
 
Hei Twin Otter. Takk for kjapp respons, så det var ikke bare meg altså, takk skal du ha. Jeg også var inne såvidt på den tanken, men tenkte vel at det ikke er så mye flex i vingen at det kunne gi "såvidt stort" utslag.
 
Swiss sender en av sine til huggeren. MSN150 er ex-Canada og den eldste i fkåten med sine 20år. Forresten maskinen som fløy i San Francisco fargene for noen år siden. Swiss skal da ha 10 aktive A340 igjen i flåten

Airbus A340 -313 150 HB-JMJ Swiss International ferried 12oct16 ZRH-DGX for part-out & scrap ex C-FYKX
 
Finnair har parkert nok en A340, og har nå bare 1 igjen i flåten, som er planlagt utfaset til våren.
MSN921 produsert i 2008 og den 3. siste A340-300 som ble produsert, så vil trolig finne seg et nytt hjem

Airbus A340 -313 921 OH-LQD Finnair ferried 18oct16 HEL-MLA prior return to lessor ex F-WWJK
 
Finnair har parkert nok en A340, og har nå bare 1 igjen i flåten, som er planlagt utfaset til våren.
MSN921 produsert i 2008 og den 3. siste A340-300 som ble produsert, så vil trolig finne seg et nytt hjem



Hva setter de da inn på Singapore? De har vel brukt A340 utelukkende på Singapore. Regner ellers med at en så ny maskin ikke skrotes.
 
Hva setter de da inn på Singapore? De har vel brukt A340 utelukkende på Singapore. Regner ellers med at en så ny maskin ikke skrotes.



A350

Men som sagt, maskinen er såpass ny så finner nok en ny bruker. A340-300 maskinene som til nå har blitt skrapet har vært eldre, mens nyere modeller stort sett har funnet nye brukere
 
Back
Top