Ja det begynner å se ut som siste muligheten for å fly A340-600 hos Lufthansa avsluttes når sommersesongen er over. Men den situasjonen er ganske flytende, og alt avhenger av hva Boeing kommuniserer/klarer av leveranser for B779 men også B789 fremover. Tipper det fort kan blir noe A346 inn i vintersesongen også, driften delvis subsidiert av Boeing. Alternativt må Boeing bidra til annet innleie materiell, men det beste er om B789 som står lagret kan begynne å bli levert, da kuttes nok A346 så fort som mulig. Lufthansa har vel i tillegg noe krøll med Allegris sete sertifiseringen til B789.
Så nå er det A346 fra FRA enn så lenge og etterhvert som B789 kommer inn havner de på MUC og det flyttes over A350 fra MUC til FRA er planen.
Programmet frem til midten av januar.
Lufthansa NW25 A340-600 Operations – 26OCT25 — AeroRoutes
Published at 1100PDT / 1800GMT 27OCT25 Lufthansa during Northern winter 2025/26 season continues to operate Airbus A340-600 on regular scheduled basis, at least until 11JAN26. Planned Airbus A340-600 operations as of 25OCT25 as follows. Except Detroit, these routes scheduled with A340-600 aircraf
Frankfurt – Boston 1 daily until 11JAN26
Frankfurt – Detroit 1 daily until 30NOV25
Frankfurt – New York JFK 1 daily LH400/401 until 11JAN26
Frankfurt – Riyadh – Dammam 1 daily until 11JAN26 (Riyadh to Frankfurt on 12JAN26)