Utfasing av A340

Siste tur med A6-EHD, Etihad A340-500 går nå i dag. Underveis fra Abu Dhabi til Rabat nå, retur i kveld. Er dette siste A340-500 i regulær rutetrafikk?

Den er satt opp til Mumbai i morgen iflg FR24. Amadeus viser A346, men det kan jo være et siste-liten bytte ..
 
Takk for info om AHY, men to-tre timers turer med en A340-500 virker litt krampeaktig?

Langt ifra ! :)
(selv om Singapore-New York (SQ), Bangkok-LAX og Oslo-Bangkok (TG) var særdeles fine A345 opplevelser for bare noen få år tilbake).
 
Last edited:
Langt ifra ! :)
(selv om Singapore-New York (SQ), Bangkok-LAX og Oslo-Bangkok (TG) var særdeles fine A345 opplevelser for bare noen få år tilbake).



Enig med Eirik, vel verdt det KnutW. Fløy selv A345 med SQ i sept 2013, den dyreste og beste billetten jeg noensinne har kjøpt. Definitivt mer digg å fly 20 timer SIN-EWR, samtidig er A345 det flotteste flyet med luft under vingene!

Fløy forøvrig A342 med SAA to ganger for rimelig nøyaktig 5 år siden - ikke like flott fly kan man trygt si, og forstår hvorfor den fort gikk ut av produksjon.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Hey hey hey! Her ble det en gedigen misforståelse. Det jeg mente med krampeaktig var sett fra flyselskapets/økonomiens side. Virker som fryktelig mye kryss-subsidiering eller stormannsgalskap med en 345 på sånne turer.

Vi er hjertens enige i at det er en av verdens fineste fly, personlig er jeg litt i tvil om den overgår 346 i komfort og eleganse, men synes den er mye tøffere i utseende og har denne ubestemmelige "schwungen" firemotors fly har, og som ingen andre fly helt kan måle seg mot.

Bare for å fly den (345) tok jeg selv en "krampetur" med Etihads for en måneds tid siden, trip report kommer om ikke så altfor lenge.

Fikk aldri sosa meg til 342 (SAA eller A.Arg. på slutten) noen gang, og en noe sporadisk rute med Air Leisure fra Cairo til Kina blir litt krøkkete. Man kan ikke få alt heller. Kanskje det går an å godsnakke med Macron, han ser jo ut til å være en sympatisk kar..?
 
Last edited:
Noen her som har hørt noe (offisielt/rykter/bygdesladder eller annet) om hvor lenge Azerbaijan har tenkt å holde sine to 345 gående?
 
En 2000 modell tilhørende Aerolineas Argentina er sendt til skraping

Airbus A340-313373LV-CSXAerolíneas Argentinasferried 30sep17 EZE-SBD for part-out & scrapex F-GNIH
 
Noen som har ei krystallkule som kan fortelle hvilke destinasjoner Azerbaijan kommer til å bruke sine A345 på den kommende måneden?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 
Etihad og Lufthansa har sendt en -600 hver til lagring i LETL

Airbus A340 -642 771 D-AIHP Lufthansa ferried 10oct17 MUC-LETL for storage ex F-WWCQ
Airbus A340 -642 929 A6-EHI Etihad Airways ferried 09oct17 AUH-LETL for storage ex F-WCB
 
Back
Top