Re: OSL gjør seg klar til T2
Uten å ta stilling til om løsningen er valgt er god eller ikke er antall nye gater ikke en god måte å avgjøre om det er en god investering eller ikke. De to viktigste parameterene som OSL må styre etter er hvor mye passasjerkapasiteten og den potensielle inntjeningen til OSL vil øke med. Antall gater er selvsagt en faktor i dette regnestykket, men ikke ene og alene den bestemmende faktoren som enkelte fokuserer på her. I tillegg kommer verdien av muligheten for videre utbygging (T2 fase 2)
Uansett er dette kompliserte regnestykker og jeg velger å tro at OSL sitter på bedre modeller til å beregne dette enn diverse sofa-flyplassdirektører på Flyprat.no
Uten å ta stilling til om løsningen er valgt er god eller ikke er antall nye gater ikke en god måte å avgjøre om det er en god investering eller ikke. De to viktigste parameterene som OSL må styre etter er hvor mye passasjerkapasiteten og den potensielle inntjeningen til OSL vil øke med. Antall gater er selvsagt en faktor i dette regnestykket, men ikke ene og alene den bestemmende faktoren som enkelte fokuserer på her. I tillegg kommer verdien av muligheten for videre utbygging (T2 fase 2)
Uansett er dette kompliserte regnestykker og jeg velger å tro at OSL sitter på bedre modeller til å beregne dette enn diverse sofa-flyplassdirektører på Flyprat.no
Last edited: