Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: OSL gjør seg klar til T2

Jeg tviler på at det ene og alene var det argumentet som var utslagsgivende... OSL har ikke lyttet så mye til fly- og handlingselskapene tidligere.

Det er tunneler under dagens taxiway for å koble sammen bagasjeanlegget i en separat (ny) terminal med det gamle.

Ja og det er en utrolig kloenete loesning - har levd med den i versjon 1.00 - 2.00 - 3.00 - 4.00 - 5.05 i Seattle de siste 14 aarene og selv med oppgraderinger forblir det en elendig loesning.....(Baade S og N Terminals).

Re: Megaspotteralert ARN, CPH, OSL 15 september 2010 - LH A380

utifra mine beregninger ser det ut som en a340-200 eller 300. Med tanke på winglets og kun èn etasje.

Kan virke som den er rimelig høy med tanke hvor broene er plassert. Er jo en animasjon så kan hende de har putta på den winglets.

Kan virke som den er rimelig høy med tanke hvor broene er plassert. Er jo en animasjon så kan hende de har putta på den winglets.

Nå er A330/340 serien temmelig høy fra før av. Vet ikke hvor høyt det er til dørene på en A380 vel og merke. Men trodde først også det var en A380 som stod på gate, helt til personen over kommenterte det.

Titter på litt bilder rundt på nett, og på de 340'ene sitter ikke dørene slik som de gjør på den animasjonen.
Mix bilde vil jeg tørre å påstå. Sikkert andre som har bedre ideér her inne .

utifra mine beregninger ser det ut som en a340-200 eller 300. Med tanke på winglets og kun èn etasje.

Står en Thai A340 ved gate 52, så den LH-maskinen på T2 er nok en kreativ animasjon bare, ligner ikke på Thai-maskinen hvertfall.

Hva slags fly som er tegnet inn på illustrasjonsbildet er da ganske irrelevant og en veldig teoretisk ting. Uansett så er det mange dør andre fly enn A380 som bør boardes via 2 broer, og det er normalt mange steder.

Men at OSL kunne trengt gater med 2 broer og flere gater som kan boardes gjennom dør nr 2, det er en annen sak

Hvis man skal ta det bildet bokstavelig så har de også plassert en lyktestolpe tett bak vingen til Thaiflyet, så det kommer neppe så langt :-p

Det er nok større sannsynlighet for at OSL faktisk har tenkt seg flere 2-dørs boarding gater, enn at OSL ser for seg mye A380 trafikk ;)

Agurktid på forumet? :colgate:

Kikket litt på bilder av T2 som ligger på OSL.NO i dag og la merke til de har forandret seg litt når det gjelder selve designet på bygning og interiør... stemmer det eller var de første bare midlertidig...? Mulig noe har gått meg hus forbi her med...

Dette var det jeg mener kom først:
Ny-OSL-terminal-valgt.jpg

men nå ligger dette inne:
Perspective_07_final_tcm181-132822.jpg

Det er nok sparekniven som har blitt tatt frem. Den første takkonstruksjonen i tre ble nok altfor dyr, slik at de har tatt ut mesteparten av treverket og brukt pre-fab-elementer i stedet. ;)

For mitt utrente falkeblikk ser det jo ut som om det ikke bare er plass til heavies ytterst på nye piren, men faktisk en "superheavy" også. Er det beregnet en A380 plass der ute på hjørnet eller?

Er det ingen andre som reagerer på hvor "lite" som blir bygd på det eksisterende? Alt som skal bygges i Norge blir dimensjonert for lite, budsjettert for lite, tidsramme for løs osv osv... Den dagen det nye er bygd ut er flyplassen igjen underdimensjonert... Lærer man aldri noe fra tidligere feil?

Back