Re: Status - G-gatene OSL
Forrresten, angående utbygging av T2 med 6-8 gater til med bro. Det teltet som har stått på nordsiden der har vært for testing av det nye bagasjeanlegget, så det bør vel være job done nå i disse dager for det teltet. Ikke at det har så mye å si om det hadde vært ferdig nå eller om 5 år da, skjer jo selvsagt ikke noe der i nærmeste fremtid uansett, selv om SK og DY nok GJERNE skulle hatt flere combi-gater
Hvor skal de fjernoppstillingsplassene øst og vest for piren være? Det det er gress i dag? Ganske mange kvadrat i fin nærhet av terminalen som står ubrukt der. På vinteren brukes de til snøoppbevaring da, men det finnes vel andre steder å legge det.Det er egentlig ikke noen stor overraskelse at Pir Nord (C/D) er for liten, da mange poengterte dette da vedtaket om utvidelsen ble tatt, men jeg tror at trafikk forskjellene mellom innland og utland ble større og raskere enn det de forutså. Synd at man ikke la tilrette for gater over 2 etasjer (slik som MUC) fra dag 1 (1998) som ville gjort at man kunne brukt hele terminal til både innland og utland.
Det ligger i planene av Pir Nord skal utvides med 6-10 gater (med bro) og 8+8 fjernoppstillingsplasser hhv øst og vest for piren. Men alt faller ned på penger og her i Norge er det jo kjent for at man er gjerrig på infrastruktur og bygger alt for lite uten å ta hensyn til videre vekst.
Enda lengre fremover ifg Masterplanen er det snakk om å bygge en ny terminal (med kun landside funksjoner) og en midtfield terminal (lik E- gates i ZRH) mellom 01R/19L og den tredje rullebanen. Men det ligger nok langt fremme og igjen om Norge har "råd" til dette.
Forrresten, angående utbygging av T2 med 6-8 gater til med bro. Det teltet som har stått på nordsiden der har vært for testing av det nye bagasjeanlegget, så det bør vel være job done nå i disse dager for det teltet. Ikke at det har så mye å si om det hadde vært ferdig nå eller om 5 år da, skjer jo selvsagt ikke noe der i nærmeste fremtid uansett, selv om SK og DY nok GJERNE skulle hatt flere combi-gater