Re: OSL gjør seg klar til T2
Nasjonal katastrofe at ikke den opprinnelige planen for T2 ble fulgt.
Noen som har lenke til de faglige begrunnelsene for at nåværende T2-plan ble valgt?
Det er vel fremdeles ikke for sent å stoppe byggingen. For heller senere å prøve å få vedtatt en parallell T2 nord for eksisterende terminal, slik som opprinnelig plan var.
Hvorfor skulle Avinor og OSL utrede og planlegge på nytt, noe som egentlig var planlagt og forberedt fra grunnen av, før man bygde T1? Må det virkelig en vinter med snøkaos til, for å få konsulentene til å skjønne at valgte T2-løsning er en gedigen og rådyr feil?
I forhold til valgte løsning, så ville det vel heller vært mindre ille og heller stanset utbyggingen og ventet et par år, istedenfor å begynne klattingen som er vedtatt!?
Nasjonal katastrofe at ikke den opprinnelige planen for T2 ble fulgt.
Noen som har lenke til de faglige begrunnelsene for at nåværende T2-plan ble valgt?
Det er vel fremdeles ikke for sent å stoppe byggingen. For heller senere å prøve å få vedtatt en parallell T2 nord for eksisterende terminal, slik som opprinnelig plan var.
Hvorfor skulle Avinor og OSL utrede og planlegge på nytt, noe som egentlig var planlagt og forberedt fra grunnen av, før man bygde T1? Må det virkelig en vinter med snøkaos til, for å få konsulentene til å skjønne at valgte T2-løsning er en gedigen og rådyr feil?
I forhold til valgte løsning, så ville det vel heller vært mindre ille og heller stanset utbyggingen og ventet et par år, istedenfor å begynne klattingen som er vedtatt!?