Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

Ja, den blir.

Det er vel vedtatt alt? Mente de hadde fått noe pålegg om å "sminke" den litt?

Kan det være et alternativ å gjøre noe lignende på utenlands hvis/når veksten fortsetter? eller hva har de tenkt videre?

He he, leste denne igjen nå. Det er litt off topic kanskje men kommentarene om at reising var luksus og tilbudet på OSL kun for de rike brakte frem latteren litt.

Da tenker de sikkert på Franks Deli, Pizza Hut, ymse baguetter du trenger både begge hender OG tenna for å rive biter av, bokhandelen (fattigfolk leser ikke), 0,6 Ringnes ved gate 42 og dagens tilbud på Bamse Mums på Tax Free'en...

Alt sammen vinnere hos landets rikeste. :)

OSL i et nøtteskall, for dårlig for de rike, for dyrt for de fattige. Når jeg ser en eldre kar sammen med antageligvis barnebarn, og de kjøper en brødskive hver seg med appelsinjuice og det koster ca 300,- og det er med selvbetjening.

Jeg er glad jeg har OSL-ID-kort vi får i det minste noe rabatt. (Ja, glem gullkort og norwegiankort, ekte elite er du først når du har OSL-kort) ;)

OSL i et nøtteskall, for dårlig for de rike, for dyrt for de fattige. Når jeg ser en eldre kar sammen med antageligvis barnebarn, og de kjøper en brødskive hver seg med appelsinjuice og det koster ca 300,- og det er med selvbetjening.

Jeg er glad jeg har OSL-ID-kort vi får i det minste noe rabatt. (Ja, glem gullkort og norwegiankort, ekte elite er du først når du har OSL-kort) ;)

Nå er vi litt off topic her, men ja - det er jo det som er problemet. Man selger øl & pølser til kaviar & champagne priser.

Hvor mye må jeg fly for å få OSL-kort da? ;)

He he, leste denne igjen nå. Det er litt off topic kanskje men kommentarene om at reising var luksus og tilbudet på OSL kun for de rike brakte frem latteren litt.

Da tenker de sikkert på Franks Deli, Pizza Hut, ymse baguetter du trenger både begge hender OG tenna for å rive biter av, bokhandelen (fattigfolk leser ikke), 0,6 Ringnes ved gate 42 og dagens tilbud på Bamse Mums på Tax Free'en...

Hehe, enig. Det er ikke direkte skamluksus man har fått. Seafood bar er vel det nærmeste man kommer noe "litt fint". Prisene kan være hårreisende visse steder, men folk spiser visst uansett.

Hele begrepet luksus virker å ha blitt ødelagt av media... Luksus skal være noe godt over normalen i mine øyne, og ser lite av det på OSL. Blir litt som når en ser annonsert at hotellet tilbyr transport med luksusbil og de sender en MB E-klasse. Joda, fin bil, men ikke luksus.

Hvorfor ligger ikke bussgatene med i oversikten over gater på Pir Nord?

Bygges det? Er eller var ikke planen at man kunne bruke buss på de vanlige gatene der?

Ellers så er det jo fortsatt de gamle bussgatene.
37-39 blir E3-E7 og de lenger ute på Schengen blir E24-E28

Bygges det? Er eller var ikke planen at man kunne bruke buss på de vanlige gatene der?

Ellers så er det jo fortsatt de gamle bussgatene.
37-39 blir E3-E7 og de lenger ute på Schengen blir E24-E28

Usikker, men registrerer ved bussing i dag at når jeg passerer piren så er den ut-hullet med bussgater på bakkenivå.

Dersom disse skal benyttes i kombinasjon med eksisterende, så blir det vel en dårlig utnyttelse all den tid de da bare kan håndtere en flight pr gang?

Utbyggingen av OSL mot 2017

Bilder fra der det før var en vegg, ved jernbanestasjonen.

View attachment 40264

ImageUploadedByTapatalk1455184065.467549.jpg

Attachments

• ImageUploadedByTapatalk1455183933.494159.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1455183933.494159.jpg
    125.6 KB · Views: 797
Last edited:

Fjong løsning ved sikkerhetskontrollen i den nye terminalen.

Foto: (OLE PETTER BAUGERØD STOKKE/Dinside.no)

Attachments

• FP.jpg
    FP.jpg
    148.2 KB · Views: 375

Fjong løsning ved sikkerhetskontrollen i den nye terminalen.

Foto: (OLE PETTER BAUGERØD STOKKE/Dinside.no)

Smart løsning, ligner litt på Arlanda T5 nord, slev om det her er adskilte "stasjoner". Det gir bedre plass og tid til å legge opp greiene i fatene. På Heathrow er det ikke alltid like smidig dog, det kan ta litt tid å få det igjennom scanninge, p.g.a. kork om noen tuller litt før deg, og det blir fort mange brett på en gang, men ingenting er perfekt.

Last edited:
Back