Siden forhatte gate 19 blir stående, får vi satse på at det bygges broer og at den stygge broa over fra terminalen blir erstattet av en tunnel med rullefortau!!
Penere, men ikke nødvendigvis mere praktisk eller raskere. Jeg ser ikke hvilken gevinst det skal være av å legge disse i en bue og båsene blir så brede ytterst at flere vil prøve å bruke samme bås om det ikke står noen og gjeter hvem som skal slippe til hvor.Litt det samme som "båsene"/"stasjonene" de har i security på T5 på LHR dette. Naturligvis bare mye penere![]()
Rullende fortau i hele terminalbredde og samling av feilsendt pax i bunn.Blir det rullefortau ut til gate 19 og gjerne litt bortover, så skal jeg holde kjeft.. :-D
Rullende fortau i hele terminalbredde og samling av feilsendt pax i bunn.![]()
Fjong løsning ved sikkerhetskontrollen i den nye terminalen.
http://www.dinside.no/935975/slik-blir-den-nye-sikkerhetskontrollen-paa-oslo-lufthavnDe nye slusene er spesialutviklet for Oslo Lufthavn, og blir ifølge Larsen de første av sitt slag i verden. De utvikles på Oslo Lufthavn, i samarbeid med Veritas. Og utviklingen er løpende; de har allerede sett ting ved den ene modellen som ikke fungerer optimalt - og som de endrer og tester videre.
Men krysse fingrene og håpe de får det til å gli greit. Nå er jo OSL "verdensmester" på sikkerhetskontroll, dumt om de skal pølse det til
Huff - hvorfor kan de ikke satse på det som allerede funker i eksisterende kontroll? Det opplegget der gjør ofte at 4-5-6 pax får sakene sine i en salig røre er langt fra effektivt. Men fjongt og kult er det kanskje?![]()
Huff - hvorfor kan de ikke satse på det som allerede funker i eksisterende kontroll? Det opplegget der gjør ofte at 4-5-6 pax får sakene sine i en salig røre er langt fra effektivt. Men fjongt og kult er det kanskje?
Min erfaring fra LHR er at om du står på plass nr. 1 eller 2 så må man være passe frekk for å få sakene sine på båndet. Er det mye kø på behandlingen så er trauene fra de andre i veien hele tiden. Men du kan også risikere å legge på sakene dine på plass #4 og så vente en evighet fordi 1-2-3 stadig fyller på med sine ting. Jeg liker å la sakene mine gå samlet av gårde, og ikke minst se at det forsvinner så det ikke ligger tilgjengelig for alle mulige folk.
I tillegg skal alt nå oppi trau, også trillekofferter
Leser også på Dinside at dette er noe OSL selv utvikler:
http://www.dinside.no/935975/slik-blir-den-nye-sikkerhetskontrollen-paa-oslo-lufthavn
Men krysse fingrene og håpe de får det til å gli greit. Nå er jo OSL "verdensmester" på sikkerhetskontroll, dumt om de skal pølse det til
Huff - hvorfor kan de ikke satse på det som allerede funker i eksisterende kontroll? Det opplegget der gjør ofte at 4-5-6 pax får sakene sine i en salig røre er langt fra effektivt. Men fjongt og kult er det kanskje?
Min erfaring fra LHR er at om du står på plass nr. 1 eller 2 så må man være passe frekk for å få sakene sine på båndet. Er det mye kø på behandlingen så er trauene fra de andre i veien hele tiden. Men du kan også risikere å legge på sakene dine på plass #4 og så vente en evighet fordi 1-2-3 stadig fyller på med sine ting. Jeg liker å la sakene mine gå samlet av gårde, og ikke minst se at det forsvinner så det ikke ligger tilgjengelig for alle mulige folk.
I tillegg skal alt nå oppi trau, også trillekofferter
Leser også på Dinside at dette er noe OSL selv utvikler:
http://www.dinside.no/935975/slik-blir-den-nye-sikkerhetskontrollen-paa-oslo-lufthavn
Men krysse fingrene og håpe de får det til å gli greit. Nå er jo OSL "verdensmester" på sikkerhetskontroll, dumt om de skal pølse det til
Er ikke dette veldig likt AMS? Der synes jeg det fungerer bra.
Huff - hvorfor kan de ikke satse på det som allerede funker i eksisterende kontroll? Det opplegget der gjør ofte at 4-5-6 pax får sakene sine i en salig røre er langt fra effektivt. Men fjongt og kult er det kanskje?
Min erfaring fra LHR er at om du står på plass nr. 1 eller 2 så må man være passe frekk for å få sakene sine på båndet. Er det mye kø på behandlingen så er trauene fra de andre i veien hele tiden. Men du kan også risikere å legge på sakene dine på plass #4 og så vente en evighet fordi 1-2-3 stadig fyller på med sine ting. Jeg liker å la sakene mine gå samlet av gårde, og ikke minst se at det forsvinner så det ikke ligger tilgjengelig for alle mulige folk.
I tillegg skal alt nå oppi trau, også trillekofferter
Leser også på Dinside at dette er noe OSL selv utvikler:
http://www.dinside.no/935975/slik-blir-den-nye-sikkerhetskontrollen-paa-oslo-lufthavn
Men krysse fingrene og håpe de får det til å gli greit. Nå er jo OSL "verdensmester" på sikkerhetskontroll, dumt om de skal pølse det til
Nja..Jeg har kjempetro på dette her. Ser utrolig effektivt ut.
Nja..
-personen på plass 4 må vente lenge på tomme trau
-trauene kommer ikke etter hverandre på den andre siden så det blir litt kaotisk der og det vil ta unødig lang tid å tømme trauene
-man må ha noen som passer på at ikke flere enn 4 prøver å fylle på trau samtidig
-svingen på rullebåndet vil gjøre at trauene setter seg fast mot andre trau som er i ferd med å fylles.
Dette er alle problemer som man lett kan se med et minimum av innsikt. Det er utrolig at noen som kan lage noe så dårlig og at noen som burde vite bedre kan kjøpe det.
Men at det ser fancy ut det skal de absolutt ha.
Du snakker her om erfaringer fra LHR hvor de har et lignende system, men uten sving? Der vil man ikke få flere av problemene jeg viser til.- Jeg har sjelden måttet vente lenge på tomme trau på plass 4
- I London har også kontrolleren i lasteområdet en knapp han trykker på for å kontrollere slik at alle eskene fra "seksjon 4" for eksempel kommer ut samtidig.
- Jeg har aldri sett at de har hengt seg sammen i svingen.
Så Robert... du må nok forsøke å få deg et minimum av innsikt... som du selv sier![]()