US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Status
Not open for further replies.
Ser at FRA-Haneda er bookbar på miles, også i Business på både NH203 og NH204.
Er leveringen av longhaul versjonen av B788 i rute så dette ikke blir utsatt? Vurdere å ringe å bestille i morgen selv om Tokyo i februar sikkert er en kald opplevelse

Er leveringen av longhaul versjonen av B788 i rute så dette ikke blir utsatt? Vurdere å ringe å bestille i morgen selv om Tokyo i februar sikkert er en kald opplevelse

I følge mail jeg fikk fra ANA i dag, så starter denne ruten 17. januar

Mulig det er omtalt tidligere i tråden, men;
Hender det at det at det frigis seter i Biz hos SK og CO en uke og to før avreisedato, på samme måte som jeg forstår det gjør hos SQ, LX og NH ?

Har lest tråden her og regler hos US, tenker at dette må kunne funke for 90.000 poeng i C-klasse:
Hong Kong - Oslo (stopover i 23 dager) - New York (destinasjon)- Oslo - Hong Kong.
Er det noe som tilsier at en ikke kan ha en så lang stopover ?

Traff veldig hyggelig dame på USair-telefonen, hun hadde full oversikt på stopover´s og alt annet som ikke er lov; deriblant Asia-USA via Europa. Da var det to seperate poenguttak som gjaldt.
Greit nok, da blir det i steden å bake flest mulig av allerede planlagte strekk internt i Asia inn i denne billetten, bla. 787 innenriks i Japan. Biz i ANA 777 til London er spikra, ser fram til det :)

HKT-BKK-HND /NRT-LHR-OSL / OSL-IST-SIN-DPS-BKK-HKT ser ut til å ha gått igjennom her med både en´lang stopover og en kort, muligens regnes Haneda /Narita som open jaw og (?).
90.000 poeng for Biz all the way; takk-takk til USAir ! :)
Frigis F på ANA NRT-LHR før avreise får det vurderes om en skal svi av 20K poeng ekstra, de fleste andre flightene har ikke First.

Last edited:
HKT-BKK-HND /NRT-LHR-OSL / OSL-IST-SIN-DPS-BKK-HKT ser ut til å ha gått igjennom her med både en´lang stopover og en kort, muligens regnes Haneda /Narita som open jaw og (?).
90.000 poeng for Biz all the way; takk-takk til USAir ! :)
Frigis F på ANA NRT-LHR før avreise får det vurderes om en skal svi av 20K poeng ekstra, de fleste andre flightene har ikke First.

HND/NRT er begge TYO, dvs ingen open jaw.
20k poeng er sikkert verdt det, men svært få seter ledig på den ruta.

Så lenge det er samme by, så spiller hvilken flyplass det er ingen rolle. Selv mikser jeg både NRT/HND og ICN/GMP på min F-tur

Da var neste års tur til USA i april bestilt! Tre voksne samt en liten kar på 10 mnd på reisetidspunktet, i Business (LH) og First med CO og US. 3x100 000 poeng.

Noen hadde plutselig rappet setene jeg fant på returen fra EWR til MUC for etpar dager siden, så med litt kreativitet måtte det bli OSL-MUC-EWR (stop) EWR-MCO (stop) MCO-CLT-MUC-OSL. Skulle gjerne reist SAS direkte, men bonusseter på OSL-EWR har jeg enda til gode å se i ANA.

Jeg tenkte jeg skulle satse på å få alle 3 inn på samme PNR. Den første agenten jeg traff sa at det ikke ville la seg gjøre. Og hun sa også at alle måtte bestille sine egne billetter på tlf, siden det var tre forskjellige bonuskontoer. Da fant jeg på en unnskyldning, og sa høflig ha det.
Den neste agenten jeg traff het Matthew, og var en svært hyggelig Engelskmann. Han sa at det ikke var noe problem med hverken felles PNR eller at jeg bestilte for andre. Etter en liten time var alt i orden. Skatter kom på 594 pr pers, og lillemann betalte 10% av kabinklasse, ca 2400,-. Og veldig greit å få alle på samme billett!

MVH

Tommy

Last edited:
Hadde US en Promokampanje på høsten i fjor? Har ikke fått kjøpt mine poeng og venter i spenning på nye kampanjer....!

Hadde US en Promokampanje på høsten i fjor? Har ikke fått kjøpt mine poeng og venter i spenning på nye kampanjer....!

Prisen på poengene er uansett satt opp en god del nå, så dette er ikke en så god deal lenger selv om de skulle komme med en ny promo.

Jeg betaler lett dobbelt så mye for poengtur i F med stopover og valgfrie selskap, som vanlig tur i biz med en destinasjon og ett selskap. Så lenge en tur med US-poeng koster under 20k, synes jeg det er en bra deal.

Ser at det er ledig i F med Lufthansa, A346 fra Tokyo til Munchen, lurer på om det nødvendigvis er å foretrekke foran Biz hos ANA (?) (777, nyeste config.)

Last edited:
Når man tenker over hvor mye en F tur på vanlige billetter koster så er 11000 omtrent ingenting. Er jo faktisk billigere enn t/r businessklasse i de fleste tilfeller.

Status
Not open for further replies.
Back