US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Status
Not open for further replies.
Hvor strengt håndheves stopover-regelen;
Kan man komme unna med et 36 timers stopp (altså ´litt´over de tillatte 24), uten at det blir regnet som stop-over ?
Noen erfaringer ?

Normalt går det ikke gjennom. Det slår inn andre avgifter i systemet (så det er antagelig veldig synlig for de som skal regne ut routingen/taxes manuelt). Man får status som "ankomst/avreise" på flyplassen, ikke "pax in transit" på en del flyplasser/land.

Ok, takk.
Er det noen som har hoppet over et strekk på itinerary'n sin, hvis så; kan det være et problem for resten av reisen, er det fare for at 'noen' kanselerer resten av billetten selv om neste leg er med annet selskap ?

Ok, takk.
Er det noen som har hoppet over et strekk på itinerary'n sin, hvis så; kan det være et problem for resten av reisen, er det fare for at 'noen' kanselerer resten av billetten selv om neste leg er med annet selskap ?

Anbefales ikke, da blir resterende segmenter automatisk kansellert.

Normalt går det ikke gjennom. Det slår inn andre avgifter i systemet (så det er antagelig veldig synlig for de som skal regne ut routingen/taxes manuelt). Man får status som "ankomst/avreise" på flyplassen, ikke "pax in transit" på en del flyplasser/land.

Har en booking nå i November SVG - FRA - ICN - CEB med samme retur der ankomst FRA er 18:40 en Fredag og neste leg til SVG er 21:55 dagen etter. Altså en stopover på 27 timer og 15 minutter som da er en feil gjort ved booking.
Må få endret dette, håper jeg ikke får $150 change fee da det jo er feil og heller ikke etter reglene...
Dette må være noe de ikke oppdaget når de har regnet ut routing/ taxes?

Har en booking nå i November SVG - FRA - ICN - CEB med samme retur der ankomst FRA er 18:40 en Fredag og neste leg til SVG er 21:55 dagen etter. Altså en stopover på 27 timer og 15 minutter som da er en feil gjort ved booking.
Må få endret dette, håper jeg ikke får $150 change fee da det jo er feil og heller ikke etter reglene...
Dette må være noe de ikke oppdaget når de har regnet ut routing/ taxes?

Hvis du har gjennomført bookingen, fått pris og betalt er nok dette i sin skjønneste orden og ingenting å tenke på.

Anbefales ikke, da blir resterende segmenter automatisk kansellert.

Og dette er du 100% sikker på? Har en TOS-OSL på starten av min tur i november som jeg sannsynelig ikke får brukt. Vil virkelig det ødelegge hele resten av bookinga? Det vil være SAS som ser at jeg ikke reiser på den strekninga, men de har vel ikke for vane å varsle de som har laget bookinga om at resten må kanselleres?

Da ser det ut som at jeg må sette meg på flyet kl 1355 OSL-TOS, ankomme 1545 og fly ned igjen 1710:headbang

En telefon til SAS kan vel spare deg for endel stress. Er vel bare å forklare situasjonen og spørre på hvilken måte dette kan føre til resten av segmentene blir kanselert. Løser ikke det seg så er det vel å ringe US Airways å forandre turen og betale endringsgebyr på 150kr

Ville tatt det på telefon, ja.
Om mulig møt opp/ sjekk inn for neste flight på OSL før innsjekk stenger på 17.10´n i Tromsø, si at du er i Oslo ´allerede´.

En telefon til SAS kan vel spare deg for endel stress. Er vel bare å forklare situasjonen og spørre på hvilken måte dette kan føre til resten av segmentene blir kanselert. Løser ikke det seg så er det vel å ringe US Airways å forandre turen og betale endringsgebyr på 150kr

Vent... betale for å fly mindre? :eek: Har jeg kommet på feil forum?

Takk for innspill. Det blir sikkert ei ordning.

Men når vi er inne på det endringsgebyret, så endret jeg en reservasjon for min far nå nylig. Da ble vitterlig 150 USD, 911 kr, belastet mitt Dinerskort.

(ka ching med nye EBB-poeng i hvertfall;) )

Men når vi er inne på det endringsgebyret, så endret jeg en reservasjon for min far nå nylig. Da ble vitterlig 150 USD, 911 kr, belastet mitt Dinerskort.

(ka ching med nye EBB-poeng i hvertfall;) )
Da var du uheldig. Jeg slapp unna med 150kr da jeg forandret en tur. US Airways is like a box of chocklate,you never know what you gonna get:lol:

Endringsgebyret er USD 150, men det hender de surrer med valutaene, så skal man endre så får man belage seg på USD 150 og ta lavere beløp som en positiv overraskelse.

Nå fikk jeg meg en god latter her, at SAS kundeservice skal kunne svare på dette tror jeg slettes ikke på. De som evt. kan svare deg på dette sitter godt innlullet på et kontor i de innerste gemakker, og de når du aldri. Enten flyr man alle segmenter, ellers må bookingen endres slik at den ikke inneholder segmenter som ikke skal flys.

Nå fikk jeg meg en god latter her, at SAS kundeservice skal kunne svare på dette tror jeg slettes ikke på. De som evt. kan svare deg på dette sitter godt innlullet på et kontor i de innerste gemakker, og de når du aldri. Enten flyr man alle segmenter, ellers må bookingen endres slik at den ikke inneholder segmenter som ikke skal flys.
Glad jeg kunne friske opp tilværelsen din med en god latter:D
Men hva er vitsen med en kundeservice der de som kan gi deg ett svar,ikke er tigjengelige?

Glad jeg kunne friske opp tilværelsen din med en god latter:D
Men hva er vitsen med en kundeservice der de som kan gi deg ett svar,ikke er tigjengelige?

Strengt tatt må han vel høre med US og ikke SAS her, da det er førstnevnte som har utstedt billetten. SAS vil jo bare følgene reglene som billetten som US har "gitt" den

Hvis du har gjennomført bookingen, fått pris og betalt er nok dette i sin skjønneste orden og ingenting å tenke på.

Nei det var nok ikke det ser du. De hadde booket meg på fly neste dag istedenfor samme kveld.
Dette ble fikset uten $150 i gebyr da jeg forklarte at dette nok var noe de burde oppdaget. Så det var greit, alltid vært meget hjelpsomme og hyggelige.

Nei det var nok ikke det ser du. De hadde booket meg på fly neste dag istedenfor samme kveld.
Dette ble fikset uten $150 i gebyr da jeg forklarte at dette nok var noe de burde oppdaget. Så det var greit, alltid vært meget hjelpsomme og hyggelige.

Bra !
Misforsto deg, trodde det var noe du hadde valgt/ ønsket selv.

Status
Not open for further replies.
Back