US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Status
Not open for further replies.
PVG - OSL t/r i desember

Har gjort en bestilling allerede, men må uansett forandre dato på denne og punge ut med 150usd, så tenkte å se på litt mer friske routinger også.
ICN - FRA - OSL er ledig. PVG - ICN er også ledig, men jeg lurer på om jeg kan få til å booke PVG - SIN - ICN, eller PVG - SIN - TPE -ICN på veien fra PVG til ICN. Hva er erfaringene hvis man kommer med slike forslag, godtar de det, eller er det bare hvis de ikke finner noe enklere/kortere vei ledig at de går med på dette?
Andre tips til kreative routinger? Det er ledig LH PVG - FRA, LX PVG -ZHR (men for tidlig på morgenen), OZ og LH ICN - FRA, i F.

Funnet ledige plasser i C OSL-FRA-HND(stoppover)-SIN(dest)-IST-OSL
Er dette en lovlig routing? Veit C ikke er beste utnyttelse av miles men så gira på B787 og da blir det liten mulighet til First.

Funnet ledige plasser i C OSL-FRA-HND(stoppover)-SIN(dest)-IST-OSL
Er dette en lovlig routing? Veit C ikke er beste utnyttelse av miles men så gira på B787 og da blir det liten mulighet til First.

Om du har HND som dest og SIN som stopover så vil dette være en lovlig routing ja.

Men er det noen regel som sier at oppholdet på stoppover må være kortere enn oppholdet på destinasjon? Syns klimaet i SIN virker mere fristende en Tokyo i Februar

Men er det noen regel som sier at oppholdet på stoppover må være kortere enn oppholdet på destinasjon? Syns klimaet i SIN virker mere fristende en Tokyo i Februar

Nei er ikke noen regler på det. Tror max er ett år eller noe.

Fikk mail fra Us Airways idag "There has been a schedule change to your reservation. Please call our Reservations Department for an update on your itinerary."

Usj, fikk sikkert ikke fly first hos Asiana likevel tenker jeg og leter opp alternatve routinger før jeg ringer dem...

Den siste flighten med SAS er flyttet 15 minutter, det var alt. Kundebehandleren sier han skal maile meg endringen.

Det var da en merkelig ressursbruk. Og en uting å skremme folk slik. :p

Edit: Og på oppdateringen jeg mottar står det fortsatt "OZ CNTRL". Er det normalt etter så lang tid? :skep

Last edited:
Fikk mail fra Us Airways idag "There has been a schedule change to your reservation. Please call our Reservations Department for an update on your itinerary."

Usj, fikk sikkert ikke fly first hos Asiana likevel tenker jeg og leter opp alternatve routinger før jeg ringer dem...

Den siste flighten med SAS er flyttet 15 minutter, det var alt. Kundebehandleren sier han skal maile meg endringen.

Jeg fikk samme beskjeden og lettere nervøs ringte jeg. En flight var flytta to minutter... :p Men om man logger inn på UsAirways ser man endringene merket med ett !

fikk og mail i dag jeg og fra us airways. De flyr ikke lengere ICN-FRA så må fly ICN-MUC-FRA-OSL var ingen ledige seter MUC-OSL. Men da får jeg isteden drømme om porsche transfer i MUC da...

Hvem flyr ikke lengere ICN-FRA?

Prøvde å kontakte SAS da US Airways av seg selv har gitt meg et sete jeg ikke ønsker hos SAS. Hos SAS så syntes de det var normalt at websiten deres viste en blank side når jeg prøvde å se reservasjonen der og reservering av sete var noe SAS ikke tilbød.

De kunne "se" min reservasjon, men ba meg ringe til "reiseselskapet". Når jeg spurte om dette ikke var SAS sa vedkommende "Nei, det er deg". :sarc

Prøvde å kontakte SAS da US Airways av seg selv har gitt meg et sete jeg ikke ønsker hos SAS. Hos SAS så syntes de det var normalt at websiten deres viste en blank side når jeg prøvde å se reservasjonen der og reservering av sete var noe SAS ikke tilbød.

Glem det med SAS-sete på USAirways-bookinger hvis det er plundrete, særlig hvis det er på en LH-billett i tillegg. Jeg har to tilfeller der både SAS og LH har gitt opp, til og med LN-MOW måtte gi opp ;)

Edit: Og på oppdateringen jeg mottar står det fortsatt "OZ CNTRL". Er det normalt etter så lang tid? :skep

jeg har fått den mailen 3 eller 4 ganger allerede. blir litt stressa hver gang, men har vendt meg til det nå.. Ang oz cntrl, så sies det på flyetalk at det er helt normalt, og har ingen ting med om setet er bekreftet.

og, på min reservasjon har det kommet opp sete på alle flightene selv om jeg ikke har gjort noe med dette.

SAS så syntes de det var normalt at websiten deres viste en blank side når jeg prøvde å se reservasjonen der og reservering av sete var noe SAS ikke tilbød.
:sarc

Har også undret mig over at at jeg får en blank side når jeg prøver at se reservationen hos SAS, men det er åbentbart normalt ;)

Last edited:
jeg har fått den mailen 3 eller 4 ganger allerede. blir litt stressa hver gang, men har vendt meg til det nå..

Var´dum´nok til å ringe USAir i går jeg og etter en slik mail, traff på en agent som ikke fant noen forandringer, men som forøvrig så/sa at reiseruten min umulig kunne være etter reglene, og at jeg burde ringe Dividend miles når de åpnet... Lovet henne det og la fort men høflig på ... :)

Når man tenker over hvor mye en F tur på vanlige billetter koster så er 11000 omtrent ingenting. Er jo faktisk billigere enn t/r businessklasse i de fleste tilfeller.

Er det 11000 da? Sist lå 100k tilbudet på 1465 dollar + taxes som ble oppgitt til 500 - 1000 kr. Eller er det noe jeg har gått glipp av?

Og på oppdateringen jeg mottar står det fortsatt "OZ CNTRL". Er det normalt etter så lang tid? :skep

Står "CO CNTRL" på en av mine segmenter som er med Continental...men finner reservasjonene og har valgt sete på Continental.com...så jeg regner med det er ok.

Ikke noe å bekymre seg over om det stå CNTRL. Stod det på min ANA flight igår hele tiden og er ikke noe problem. Er bare reservasjonsbekreftelsen din som ikke lar seg oppdatere. Har CNTRL på morgendagen ICN-FRA flight uten at jeg er bekymret av den grunn

Status
Not open for further replies.
Back