US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Status
Not open for further replies.
Takk for svar.

Vi har begge to Dividende miles konto som er eldre en 12 dager, så det er ikke noe problem.

Så vi er på jakt etter billetter helst fra TRD til et eller annet sted i verden for 4-5 dager og vil helst fly First class...

Skal se om jeg kommer meg inn på ANA og skjønner noe av det i dag..

Takk for svar.

Vi har begge to Dividende miles konto som er eldre en 12 dager, så det er ikke noe problem.

Så vi er på jakt etter billetter helst fra TRD til et eller annet sted i verden for 4-5 dager og vil helst fly First class...

Skal se om jeg kommer meg inn på ANA og skjønner noe av det i dag..

Om dere har strandliv i tankene som fint, så ville jeg satstet på noen av de indiske kyst byene eller thailand(singapore eller Bintan island utenfor singapore)... Det er enklere å få bonus seter dit med LH via FRA. Husk da å kjøpe 10.000 miles hver ekstra ;) Da kan jeg også foreslå thais direkterute tilbake igjen.(kun bussines).

så for 110.000 points kan man reiser Trondheim Singapore (T/R) ? Er det da mulig med LH First på vei ned, og så Thai i business tilbake ??

så for 110.000 points kan man reiser Trondheim Singapore (T/R) ? Er det da mulig med LH First på vei ned, og så Thai i business tilbake ??

Ja, det står jo i uttakstabellen.

FRA-SIN er en av de vanskeligste rutene å få første klasse på, av fire grunner.
-SQ har blokket sine A380 for uttak, og deres 744 har også ~0 tilgjengelighet.
-Lufthansa har EN daglig avgang fra Frankfurt, 744 som skal bli 388 30. oktober (380 blir blokket for non-SEN/HON, dvs alle som bruker DM-konto til å bestille)
-Swiss flyr ikke til Singapore.
-En lønnsom destinasjon der Lufthansa faktisk selger litt seter i first.

Det er selvsagt mulig, men jeg ville sett på andre alternativer. Det er lettere fra MUC enn FRA.

Ingen vits å reise i business tilbake, siden poengkravet uansett er det samme.

LH first til SIN fungere dårlig (pga A380)

Spørsmålet var for reise i september/oktober, og siden 380 kommer 30. oktober så bør ikke dette være noe problem.

Last edited:
Hvordan er det med oppgraderingen av F på 346 ? Hvor mange har fått ny F og når er de ferdige ?

Takk for den.. He, he, går ikke like raskt her som med nye seter på Europaflåten....:rolleyes:

Takk for den.. He, he, går ikke like raskt her som med nye seter på Europaflåten....:rolleyes:

Laa enda daarligere an herfra paa tur til MUC i desember med 346. NULL sjans. Derfor var det hyggelig at det ble en en liten schedule change saa man fikk booket om ORD-FRA-MUC med 744 istedetfor ORD-MUC saa man har en mye bedre sjanse.

Har dog 380 til uken, skal bli bra ;)

PS! Skal vaere lenge i Athen ser jeg :P

Nå har jeg logget meg inn med min ANA konto, uten å finne annet en info om reward booking, men ingen link der man faktisk kan velge noe ??? Er det jeg som er stokk dum ??

Sitter nå med en tanke om å booke tur for 3 fra TRD-DTW med dette. 7000,- pr person er nesten det det koster uansett for billigste tur over ser jeg, i economy.

Utreise 8/10, retur 15/10. Kan like godt bruke 7000 pp her for å fly first/business over?? Men det er kanskje ikke så mange som har EKTE firstclass over??

Nå har jeg logget meg inn med min ANA konto, uten å finne annet en info om reward booking, men ingen link der man faktisk kan velge noe ??? Er det jeg som er stokk dum ??

Sitter nå med en tanke om å booke tur for 3 fra TRD-DTW med dette. 7000,- pr person er nesten det det koster uansett for billigste tur over ser jeg, i economy.

Utreise 8/10, retur 15/10. Kan like godt bruke 7000 pp her for å fly first/business over?? Men det er kanskje ikke så mange som har EKTE firstclass over??

Du kan ikke bestille ifra US airways på ANA hjemmesiden. Bare finne ledige seter. Du må ringe US Airways å bestille over telefon 800 188 63

Vel, de derre Lufthansen har 18 destinasjoner i nord amerika, de er de eneste i Star som flyr direkte til søppelhovedstaden i USA. DTW er den destinasjonen med beste F tilgjengelighet i USA, men å få 3 seter kan du bare glemme.

Business kan kanskje funke, eller kanskje en kombinasjon?

Som sagt tidligere, krever dette at du faktisk gjør en innsats for å få dette booket, man kan evt. bruke ett firma som booker for deg dersom det blir for komplisert. Gary Leff er en av mine beste kompiser og han booker gledelig dette for deg

Mer her: http://bookyouraward.com/1701.html

Evt. ikke har lest hva andre har skrevet? Post nr 2 i "Guiden til USAirways" gir deg ganske grei oversikt: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=91157

Husk at 1) USA-er ikke enkelt med tanke på awardseter, 2) En del US carriers har ikke C-klasse (kun F, og da må du ut med langt mer enn 100K).

Jeg vet jeg ikke kan booke via ANA, men jeg kommer ikke inn på neoen sider der på parter awards eller noe sted jeg ser annet en ANA flights... får bare klikke videre

Jeg vet jeg ikke kan booke via ANA, men jeg kommer ikke inn på neoen sider der på parter awards eller noe sted jeg ser annet en ANA flights... får bare klikke videre
Du må lage en "dummy" litinary, F.eks NRT-PEK da får du opp "Use star alliance member Airlines" lengre ned på siden

Evt. ikke har lest hva andre har skrevet? Post nr 2 i "Guiden til USAirways" gir deg ganske grei oversikt: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=91157

Til a begynne med ser det ut som man ikke kan se seter pa resten av Star Alliance pga for fa miles, ta det med ro, man ma forst lete opp awardseter pa ANA pa en random routing og vips er det en liten knapp hvor det star use star alliance partner airlines. Gratulerer, liten omvei, men du har na sa a si fri tilgang til hele Star Alliance.

Er det bedre nå?

Joda, endelig fant jeg de riktige knappene og fikk tilgang til Star Alliance verdenen..

Utreise på Business var ledig, men det fantes ikke noe alternativer ledig for returen fra DTW-TRD.. Det var da som faaen...

Da må du være litt kreativ med routing...f.eks. mellomlande en gang ekstra, enten USA eller Europa. Eller bruke andre transit byer.

Last edited:
Har akkurat booket OSL-FRA-ICN(S)-NRT(D) HND-PEK-ZRH-OSL.

Hun jeg snakket med var veldig hyggelig og hjelpsom og selve booking tok ikke lang tid, siden alle flightene jeg ønsket meg var tilgjengelige. (Hadde gjort grundig research på forhånd m/ANA tool). Det hun ikke fikk frem var skatter, så jeg måtte ringte opp igjen senere.

Hva kan jeg forvente å få i skatter på denne ruten? Fordel å vite sånn ca hva som er rimelig å betale...

Skatter bør ikke overstige 700NOK

Selv betalte jeg 390NOK for SVG-FRA-PVG-SIN-CGK-BKK-CDG-FRA-SVG

Status
Not open for further replies.
Back